webspeed med router og 2 pcer
Fra : Søren Jakobsen

Dato : 30-05-03 13:38

hej

En bekendt har lige ringet til mig og spurgt lidt om webspeed,
han har fået webspeed, købt en router ved tdc da han vil
have begge hans pcer på internet.
Han fortalte at han godt kunne få det op at køre på pc nr.1
men ikke hvis han satte routeren på.

Jeg mener at når man reg. webspeed gemmer tdc end MAC adresse,
er det ikke korrekt?
hvordan ville man så kunne få det til at virke med en router?
nogen der ved det? har nogle forslag?

på forhånd tak

mvh
Søren

Fra : Roar Eggert Pedersen

Dato : 30-05-03 13:46

"Søren Jakobsen" <soren51@[removethis]hotmail.com> wrote in message
> [...]
> er det ikke korrekt?
> hvordan ville man så kunne få det til at virke med en router?

Sæt router til og konfigurer den til DHCP, herefter genstarter du modemmet
ved at frakoble strømmen, og her efter skulle routeren gerne modtage en ip
adresse som starter med 10 og så er der adgang til service.webspeed.dk, hvor
han så kan få den nye mac adresse registreret.

/Roar

Fra : jens

Dato : 30-05-03 14:06

"Roar Eggert Pedersen" <roep@notoncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
hvor
> han så kan få den nye mac adresse registreret.

Er det ikke nemmere at kopiere sin pc`s netkort macadresse over som
routerens wanmacadresse. ?`

Det bhøver webspeed ikke regstrere noget for jo.

Mvh Jens

Fra : Jean Balmisse

Dato : 31-05-03 13:34

"Søren Jakobsen" <soren51@[removethis]hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> er det ikke korrekt?
> hvordan ville man så kunne få det til at virke med en router?

Jeg ringede ind til tdc således at de registrerede routerens mac adresse i
deres system, istedet for mine netkorts.

Tog ca. et par timer, da de skulle ind i deres computer for at ændre det,
og de er meget flinke at snakke med.

/Jean