MS Windows
briani 27239
Problemer med Windows Update
Fra : Ukendt

Dato : 30-05-03 10:30

Jeg har for snart 4 år siden købt en pc via en firma-medarbejderordning
(dermed er den medfølgende support ophørt). Den er med Windows98, en masse
programmer og tilhørende recovery-cd. Der blev IKKE leveret en særskilt
Windows-cd med.

Nu er problemet at jeg (meget sent) er blevet opmærksom på, at jeg mangler
en masse af de Windowsopdateringer, som er kommet. Andre bliver åbenbart
tilbudt dem løbende, men det er ikke sket hos mig.

Nå, men så kan jeg vel opdatere dem manuelt, tænkte jeg. Men når jeg kommer
ud på den respektive side www.windowsupdata.microsoft.com er de fleste valg
nedtonede og jeg kan ikke komme til at vælge noget relevant. Dette modsvarer
at jeg får at vide at opdateringen ikke lykkedes - en fejlkode 0x8000B0004
kommer frem. Jeg har fulgt alle rådene i artikel Q319585 men det giver ikke
nogen bedring.

Jeg har akut behov for at få opdateret Windows (UDEN at køre recovery-cd) og
Microsoft har lukket i dag.

Er der nogen der kan hjælpe mig videre?

De bedste hilsner
Anette Linnea

Fra : DonE

Dato : 30-05-03 12:06

Anette Linnea skrev noget i stil med det her:
> Jeg har akut behov for at få opdateret Windows (UDEN at køre
> recovery-cd) og Microsoft har lukket i dag.
>
> Er der nogen der kan hjælpe mig videre?
>
> De bedste hilsner
> Anette Linnea

Der findes ikke Update mere til W98 hos Microsoft.
Taget af April 2003

--

Venligst DonE
[Der findes ingen dumme spørgsmål,

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 30-05-03 12:33

DoneE skrev

---------------------citat--------------------
Der findes ikke Update mere til W98 hos Microsoft.
Taget af April 2003
----------------------citat slut----------------

Er dette dokumenteret?

Jeg læste for en tid siden, at Microsoft ikke længere servicerede Windows
95, men da ikke noget om Windows 98.

Hvis der findes dokumentation for dette, vil jeg være glad for at få den
helt præcise kilde, da jo adskillige maskiner, hvor jeg færdes,
stadig kører med Windows 98.

Hans-Jørgen

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 30-05-03 12:41

Fortsættelse af kommentaren til manglende servicering af Windows 98

Sindholt skrev:
----------------citat------------------
Er dette dokumenteret?
----------------citat slut-------------

Så vidt jeg kan se, kan der stadig hentes hjælp i et arkiv på
http://www.microsoft.com/windows98/default.asp

Men naturligvis kan jeg ikke skrive noget om, hvorvidt Microsoft ophører med
"nye" tilføjelser til Windos 98 ---

Prøv at besøge stedet, som er engelsk-sproget.

Hans-Jørgen

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 31-05-03 12:02

Yderligere en kommentar.

Netop i dag - den 31. maj - har jeg fra en Windows 98-baseret maskine med
almindeligt 56 K-modem - opgraderet Windows 98 fra Microsoft.

Under en tur på nettet, meddelte apparatet, at der var vigtige opdateringer
til den installerede Windows-version - og alt virkede præcist, som det
skulle.

Min kommentar må være, at der ikke er nogen reel dokumentation for den
tidligere fremsatte bemærkning om, at Microsoft har "lukket" for service på
Windows 98.

Hans-Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-03 13:14

> [...]
>
> Min kommentar må være, at der ikke er nogen reel dokumentation for den
> tidligere fremsatte bemærkning om, at Microsoft har "lukket" for service

Anette Linnea:

Sjovt nok melder min Windows aldrig om det samme, når jeg går på nettet.
Nogen god forklaring på det?

Sidespørgsmål: Hvad er forskellen på Windows98 og Windows98 SE? Er denne
information at finde det sædvanlige sted under "Om Windows"?
Kan det mon være forklaringen på at jeg ikke kan opdatere, når jeg "kun" har
førstnævnte?

Kan en forklaring på min manglende mulighed for at opdatere være, at jeg
ikke har registreret produktet? Det mener jeg nu godt nok, at jeg gjorde for
fire år siden, men jeg søger den gode forklaring)

Mvh
Anette Linnea

Fra : Madsen

Dato : 31-05-03 14:46

Hans-Jørgen Sindholt skrev:

> Men naturligvis kan jeg ikke skrive noget om, hvorvidt Microsoft
> ophører med "nye" tilføjelser til Windos 98

Ifølge:
<http://www.microsoft.com/windows/lifecycle/desktop/consumer/default.mspx>
- så løber Win98 og 98SE først ind i den "ikke-supporterede" periode i
januar 2004. Jeg kan dog ikke helt gennemskue hvornår muligheden for at
hente opdateringer fra Windows Update udløber, men jeg har heller ikke
læst alt hvad der står på ovenstående side.

Madsen.

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 31-05-03 17:52

Madsen skrev:
[...]

Mange tak for de oplysninger, du hermed har kundgjort.

Det var venligt gjort.

Hans-Jørgen