MRTG
Fra : Morten Brynjolf

Dato : 30-05-03 09:18

Hej!

Er det muligt at få MRTG til at måle trafikken på mit netkort akkumuleret?

Med venlig hilsen
Morten

Fra : Henrik Christian Gro~

Dato : 30-05-03 11:23

Morten Brynjolf <morten@mitefternavnher.nu> writes:

> Er det muligt at få MRTG til at måle trafikken på mit netkort akkumuleret?

Ja.

Bare udlad 'gauge' fra dine options.

..Henrik

--
"Det er fundamentalt noget humanistisk vås, at der er noget,
der hedder blød matematik."

Fra : Morten Brynjolf

Dato : 30-05-03 12:23

Henrik Christian Grove <grove@sslug.dk> wrote in

> Ja.
> Bare udlad 'gauge' fra dine options.

Den eneste option jeg bruger nu er 'growright' og den viser det da ikke
akkumuleret.

Med venlig hilsen
Morten Brynjolf

Fra : Henrik Christian Gro~

Dato : 30-05-03 12:47

Morten Brynjolf <morten@mitefternavnher.nu> writes:

> Henrik Christian Grove <grove@sslug.dk> wrote in

> Den eneste option jeg bruger nu er 'growright' og den viser det da ikke
> akkumuleret.

Jeg burde også have rådet dig til at tilføje 'gauge' til dine
options.

..Henrik

Fra : Morten Brynjolf

Dato : 30-05-03 14:43

> Jeg burde også have rådet dig til at tilføje 'gauge' til dine
> options.

Tak, det ser ud til at virke.

Med venlig hilsen
Morten Brynjolf

Fra : Morten Brynjolf

Dato : 31-05-03 09:16

Morten Brynjolf <morten@mitefternavnher.nu> wrote in

> Tak, det ser ud til at virke.

Og det gør det så ikke helt aligevel.

Ifølge Windows Taskmanager - fanen netværk har mit ene netkort modtaget 3.5
GB data, men MRTG virker kun omkring 500 MB. Kan MRTG ikke håndtere så
store tal?

Se evt. http://www.brynjolf.net

Et udsnit af min configfil:

-----------
WorkDir: c:\mrtg\data
Options[localhost_65540_ialt]: growright, gauge
kilo[localhost_65540_ialt]: 1024
RunAsDaemon:Yes
Interval:5

Target[localhost_65540_ialt]: 65540:public@localhost:
SetEnv[localhost_65540_ialt]: MRTG_INT_IP="192.168.123.1"
MRTG_INT_DESCR="3Com EtherLink XL 10/100 PCI TX NIC (3C905B-TX) - Miniport
til Packet Scheduler"
MaxBytes[localhost_65540_ialt]: 99999999999
Title[localhost_65540_ialt]: Traffic Analysis for LAN
PageTop[localhost_65540_ialt]: <H1>Traffic Analysis for LAN</H1>

Med venlig hilsen
Morten Brynjolf