Valideringsfejl ved form
Fra : Christian Poulsen

Dato : 29-05-03 13:20

http://hjem.get2net.dk/deep/form.htm

Jeg kan ikke få overstående til at validere korrekt. Fejlen opstår ved
det <p> jeg indsætter. Men jeg er nødt til at have <p> med, fordi ellers
opstår der en 'form' for spacer på ca. 10px lige under til- og frameld-
knapperne. Jeg har også lagt formen op uden <p>:

http://hjem.get2net.dk/deep/formudenp.htm

Her validere den så korrekt. Men så er det så den spacer opstår. Man
kan se den ved at markere hele siden.

Hvordan løser jeg det? Altså får siden til at validere og uden, at den
spacer opstår. Tak på forhånd for hjælpen.

--

CP <deep@get2net.dk>

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-05-03 22:58

Christian Poulsen skrev:

> Jeg kan ikke få overstående til at validere korrekt. Fejlen
> opstår ved det <p> jeg indsætter. Men jeg er nødt til at have
> 10px lige under til- og frameld- knapperne.

Nej, du er ikke nødt til at bruge p. Brug css til at definere hvor
meget luft der skal være omkring din form.

Form-koden har i Mozilla en standard bundmargen på 1em. Men den
slags kan jo snildt ændres med et css-ark:

form {
   margin: 0em;
}

(sætter margen til 0 på alle sider)

Hvis du er nybegynder i forhold til css, kan jeg anbefale
tutorialen på html.dk: <http://html.dk/tutorials/css/>.

Du kan også bruge linket her: <http://html-faq.dk/2010.asp>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian Poulsen

Dato : 30-05-03 20:56

> Nej, du er ikke nødt til at bruge p. Brug css til at definere hvor
> meget luft der skal være omkring din form.

Tak. Det var lige hvad der skulle til :)