flere computere på stofanet, hvor kun 1 ha~
Fra : Lars

Dato : 28-05-03 21:18

Hej
Jeg ved, at stofa sælger en "familiepakke", hvor man kan få ekstra pc'ere
sat til.
Men kan det lade sig gøre at køre med 2 computere på stofanet uden
"familiepakken"?

Jeg behøver nemlig stadig kun 1 computer, som skal være på nettet. Den anden
skal bare være en testserver, som ikke er forbundet til nettet.
Så hvis man smider et ekstra netkort i den, som skal være på nettet og
kobler den til en switch som er forbundet til testserveren, så skulle det
vel ikke være noget problem?

Jeg vil lige høre nogle meninger inden jeg smider penge efter udstyr :)

--
Med venlig hilsen / Greetings
Typo3/PHP developer

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 28-05-03 21:49

On Wed, 28 May 2003 22:17:56 +0200, "Lars" <ledj@SPAMSPAMABCprivat.dk>
wrote:

> [...]
>sat til.
>Men kan det lade sig gøre at køre med 2 computere på stofanet uden

Ja.

>Jeg behøver nemlig stadig kun 1 computer, som skal være på nettet. Den anden
>skal bare være en testserver, som ikke er forbundet til nettet.

Hvad skal der så to pc'er på nettet for? : )

>Så hvis man smider et ekstra netkort i den, som skal være på nettet og
>kobler den til en switch som er forbundet til testserveren, så skulle det
>vel ikke være noget problem?

1.) Switch kræver "deling af internetforbindelse" eller analogxproxy
eller lignende. Den pc der er på kabelmodemet skal være tændt for at den
anden kan komme på nettet.

2.) Router - begge kan komme på internettet samtidigt.

3.) Familiepakkeløsningen der kræver en switch - 5 pc'er kan komme på
samtidigt.

--
Michael Pilgaard,
Aalborg

Fra : Lars

Dato : 28-05-03 22:58

> Hvad skal der så to pc'er på nettet for? : )

Læs subjekt, der skal kun være 1 med netadgang...

> [...]
>
> 2.) Router - begge kan komme på internettet samtidigt.
>
> 3.) Familiepakkeløsningen der kræver en switch - 5 pc'er kan komme på

Ok, men så får computeren, som er på nettet bare 2 ip adresser, en fra stofa
og en for det lokale lan...

Tak for hjælpen.

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 28-05-03 23:12

On Wed, 28 May 2003 23:57:47 +0200, "Lars" <ledj@SPAMSPAMABCprivat.dk>
wrote:

>Læs subjekt, der skal kun være 1 med netadgang...

Læg mærke til smiley'en. Jeg forstod godt hvad meningen var, men synes
det var lidt dobbelttydigt formuleret. Men det kan da godt være det bare
er mig ...

Fra : Mads Bahrt

Dato : 29-05-03 02:54

Lars wrote:
> [...]
> vel ikke være noget problem?
>
> Jeg vil lige høre nogle meninger inden jeg smider penge efter udstyr :)

Du behøves ikke have to netkort i den pc der skal på nettet - et netkort
kan sagtens have 2 ip-adresser.

MVH
Mads

Fra : Lars

Dato : 29-05-03 11:45

> Du behøves ikke have to netkort i den pc der skal på nettet - et
> netkort
> kan sagtens have 2 ip-adresser.

Ok, men kan stofa kabelmodemet godt finde ud af at tildele en ip til 1
netkort gennem en switch, hvor netkortet så også har en lokal ip?

Fra : Mads Bahrt

Dato : 29-05-03 12:09

Lars wrote:

> Ok, men kan stofa kabelmodemet godt finde ud af at tildele en ip til 1
> netkort gennem en switch, hvor netkortet så også har en lokal ip?

Ja - din computer skal bare selv bede om det - følg vejledningen på
http://cubus.adsl.dk/elteknik/netvaerk/multi_ip.php

MVH
Mads

Fra : Lars

Dato : 29-05-03 12:45

> Ja - din computer skal bare selv bede om det - følg vejledningen på
> http://cubus.adsl.dk/elteknik/netvaerk/multi_ip.php

Ok, tak for hjælpen

Fra : jens

Dato : 31-05-03 00:07

"Mads Bahrt" <mads_bahrt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du behøves ikke have to netkort i den pc der skal på nettet - et netkort
> kan sagtens have 2 ip-adresser.

Hvordan sikrer man så at den indbyggede router/rip funktion i xp ikke
skaffer forbindelse mellem 192adr. og stofa gennem 127 0 0 1 ?

Eller er jeg bare paranoid ?
Upnp er en giftig ting i xp har jeg erfaret.

Mvh Jens