/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
WEBspeed garanti
Fra : Olesen


Dato : 28-05-03 19:28

Kan få webspeed...MÅSKE..for TDC tør ikke gi'
garanti for der ikke skal en tekniker ud og måle på signalet...

Det er en 3 år gammel kabel-tv stik, billederne på TV er fine,
og alligevel tør de ikke garantere....er det fordi
de beregner en teknikerudkald pr- automatik for at score
FLERE penge ? Eller hvorfor kan de ikke garantere noget ?



 
 
Roar Eggert Pedersen (28-05-2003)
Kommentar
Fra : Roar Eggert Pedersen


Dato : 28-05-03 20:16

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
news:bb2vj1$4v8$1@news.cybercity.dk...
> Kan få webspeed...MÅSKE..for TDC tør ikke gi'
> garanti for der ikke skal en tekniker ud og måle på signalet...
>
> Det er en 3 år gammel kabel-tv stik, billederne på TV er fine,
> og alligevel tør de ikke garantere....er det fordi
> de beregner en teknikerudkald pr- automatik for at score
> FLERE penge ? Eller hvorfor kan de ikke garantere noget ?

Fordi at der kan være stor forskel på hvordan folks kabel installation er så
forskellige, da folk normalt selv laver deres interne installtion i huset,
og de stik som er brugt måske ikke understøtter returvej, eller dæmper
signalet for meget.

Man kan stadig idag købe stiksåder og forstærkere som ikke understøtter
returvej, og de er nok herfor at de vælger ikke at give en garranti.

Med venlig hilsen

Roar
"Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC"



Olesen (28-05-2003)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 28-05-03 20:30


"Roar Eggert Pedersen" <roep@notoncable.dk> skrev i en meddelelse
news:3ed50ad4$0$48897$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Man kan stadig idag købe stiksåder og forstærkere som ikke understøtter
> returvej, og de er nok herfor at de vælger ikke at give en garranti.

Okay...fornuftigt når de er så mange ting at ta' stilling til..men når
det er 1. stik uden delere mv, så burde det virke...?

MVH



Bjørn Jørvad (28-05-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 28-05-03 22:02


"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:bb32o0$aqq$1@news.cybercity.dk...

KLIP

> Okay...fornuftigt når de er så mange ting at ta' stilling til..men når
> det er 1. stik uden delere mv, så burde det virke...?

Muligvis....

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn
http://www.dkfritidbil.dk



Olesen (28-05-2003)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 28-05-03 22:30


"Bjørn Jørvad" <hr*_FJERNDETTE_*bjoern@post.*FJERN_DETTE*tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3ed523c5$0$48909$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> news:bb32o0$aqq$1@news.cybercity.dk...
>
> KLIP
>
> > Okay...fornuftigt når de er så mange ting at ta' stilling til..men når
> > det er 1. stik uden delere mv, så burde det virke...?
>
> Muligvis....


Ellers er det produkt jeg har bestilt (kabel-tv) jo i sagens natur
et fejlbehæftet produkt og jeg kan vel således holdes skadesfri...




Roar Eggert Pedersen (28-05-2003)
Kommentar
Fra : Roar Eggert Pedersen


Dato : 28-05-03 22:34

> Ellers er det produkt jeg har bestilt (kabel-tv) jo i sagens natur
> et fejlbehæftet produkt og jeg kan vel således holdes skadesfri...

Det kan jo være 1. stik dåse som er istykker.

MVH

Roar



Kasper Bergh (28-05-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Bergh


Dato : 28-05-03 22:56

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
news:bb39pm$o58$1@news.cybercity.dk...
> Ellers er det produkt jeg har bestilt (kabel-tv) jo i sagens natur
> et fejlbehæftet produkt og jeg kan vel således holdes skadesfri...

Nej - du siger jo netop selv at dit TV fungerer fint og det er produktet du
har bestilt. Derfor er det ikke et fejlbehæftet produkt.

Du kan også have en gammel Kabel TV installation fra før der *var* Webspeed
og dermed nogen der tænkte på returvej. I så tilfælde er dit stik/forstærker
sikkert ikke i stand til at køre med returvej. Hvis du køber en computer for
10 år siden er det jo heller ikke et fejlbehæftet produkt når den ikke kan
spille de nye spil der kommer i dag =)

mvh
/Kasper Bergh



Olesen (28-05-2003)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 28-05-03 23:08


"Kasper Bergh" <kaz@want.no.spam-own.web.id> skrev i en meddelelse
news:3ed53078$0$48907$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
> news:bb39pm$o58$1@news.cybercity.dk...
> > Ellers er det produkt jeg har bestilt (kabel-tv) jo i sagens natur
> > et fejlbehæftet produkt og jeg kan vel således holdes skadesfri...
>
> Nej - du siger jo netop selv at dit TV fungerer fint og det er produktet
du
> har bestilt. Derfor er det ikke et fejlbehæftet produkt.

Men teknisk set burde installationen så være iorden, hvis
vi ser bort fra overgravede kabler og smadrede stikdåser mv ?
Netop derfor undrer det mig, TDC ikke tør give bare lidt
garanti for det virker, eller i det mindste sender en tekniker
ud gratis som en service og måler hvis de er i tvivl om
deres egen installation. FØR man er låst fast i et abonnement
i ca. 6 mdr...kan ikke se reglerne hvad dêt angår hvis
deres signal ikke er tilstrækkelig.


> Du kan også have en gammel Kabel TV installation fra før der *var*
Webspeed
> og dermed nogen der tænkte på returvej. I så tilfælde er dit
stik/forstærker
> sikkert ikke i stand til at køre med returvej. Hvis du køber en computer
for
> 10 år siden er det jo heller ikke et fejlbehæftet produkt når den ikke kan
> spille de nye spil der kommer i dag =)


Men TDC siger dog i reklamekampagnerne, alt fra eet stik og så
behøver man ikke tænke over hvilke ting/formater i fremtiden da
alt leveres gennem antennestikket..derfor burde de give bare lidt
garanti på det virker...men de skal nok ikke nyde noget..alt er ved
det gamle..



Bjørn Jørvad (28-05-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 28-05-03 23:37


"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:bb3c0c$u4t$1@news.cybercity.dk...

KLIP

> Men teknisk set burde installationen så være iorden, hvis
> vi ser bort fra overgravede kabler og smadrede stikdåser mv ?

Muligvis.

> Netop derfor undrer det mig, TDC ikke tør give bare lidt
> garanti for det virker, eller i det mindste sender en tekniker
> ud gratis som en service og måler hvis de er i tvivl om
> deres egen installation. FØR man er låst fast i et abonnement
> i ca. 6 mdr...kan ikke se reglerne hvad dêt angår hvis
> deres signal ikke er tilstrækkelig.

Hvorfor skulle TDC Kabel TV yde dig garanti på en
hus-/lejlighedsinstallation, de intet har med at gør.

Et kabel-tv-anlæg slutter normalt ved stander i skel (parcelhuse) og ved
fordeleren i teknikrummet (lejlighed).

TDC har intet at skaffe indenfor dit hjems fire vægge, det er helt og
holdent dit og kun dit ansvar.

Hvis *du* er sikker på, din installation er i orden, hvad er så
problemet...?

PS: Til eksempel giver EL-værket/leverandøren heller ikke garanti på din
husinstallation, men garanterer strøm i standeren ude i
skel/termineringspunktet. Du forventer vel ikke el-leverandøren skal komme
til dig og gennemmåle hele din bolig (vederlagsfrit naturligvis) den dag du
skifter leverandør...?

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn
http://www.dkfritidbil.dk



Olesen (29-05-2003)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 29-05-03 07:56


"Bjørn Jørvad" <hr*_FJERNDETTE_*bjoern@post.*FJERN_DETTE*tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3ed53a1f$0$48907

> Hvis *du* er sikker på, din installation er i orden, hvad er så
> problemet...?

Netop at når jeg VED det virker, og der ikke er blevet pillet
ved noget, ude som inde, siden installationen, så burde
det jo spille, men TDC turde ikke sige det mindste om
hvordan man er stillet, hvis IKKE der er signal nok.
Og kender jeg TDC ret, så kan man ikke opsige sit
abonnement, hvis man efterfølgende finder ud af,
det kabel-arbejde de har lavet forinden (v/inst. af kabel-tv),-
ikke virker teknisk set.
De burde sige noget lign. med, at hvis installationen
er under 5 år gammel, og lyd+billede er iorden,
så burde der ikke være problemer med retursignal eller
signalets kvalitet idet hele taget...det er denne usikkerhed
fra TDC's side jeg finder lidt utilfredsstillende...de er jo
de største/eneste hvad dêt angår.


> Du forventer vel ikke el-leverandøren skal komme
> til dig og gennemmåle hele din bolig (vederlagsfrit naturligvis) den dag
du
> skifter leverandør...?

TDC kabel og TDC web-speed er mig bekendt fra samme leverandør.




Bjørn Jørvad (29-05-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 29-05-03 11:14


"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:bb4au9$2fkj$1@news.cybercity.dk...

KLIP

> Netop at når jeg VED det virker, og der ikke er blevet pillet
> ved noget, ude som inde, siden installationen, så burde
> det jo spille,

Så er der jo ingen problemer ved at bestille Internet via Kabel TV.

> men TDC turde ikke sige det mindste om
> hvordan man er stillet, hvis IKKE der er signal nok.

Jeg er sikker på, der er signal nok i dit tilslutningspunkt (såfremt
antenneanlægget er ombygget til returvej, hvilket jeg således forudsætter).

> Og kender jeg TDC ret, så kan man ikke opsige sit
> abonnement, hvis man efterfølgende finder ud af,
> det kabel-arbejde de har lavet forinden (v/inst. af kabel-tv),-
> ikke virker teknisk set.

Såfremt der ikke er signal nok til returvejskommunikation i dit
tilslutningspunkt, vil TDC (eller andre eks. Telia Stofa) slet ikke
*tilbyde* Internet via Kabel TV i dit område/anlæg.

> De burde sige noget lign. med, at hvis installationen
> er under 5 år gammel, og lyd+billede er iorden,
> så burde der ikke være problemer med retursignal eller
> signalets kvalitet idet hele taget...

Alderen på din husinstallation siger ikke ret meget, da materiellet, der er
anvendt, kan være af ringe kvalitet (stikdåse og kabel).

> det er denne usikkerhed
> fra TDC's side jeg finder lidt utilfredsstillende...de er jo
> de største/eneste hvad dêt angår.

Samtlige incl. privat ejede antenneanlæg tager dette forbehold, når det
drejer sig om en ukendt husinstallation.

Der er naturligvis visse hjælpemidler, der kan forstærke returvejssignalet
fra din husinstallation tilbage i distributionsnettet (denne dims koster
penge) og omkostningen til denne erholder abonnenten, da den tilgår denne
som ejendom.

> TDC kabel og TDC web-speed er mig bekendt fra samme leverandør.

Din husinstallation (dit interne distributionsnet, uanset hvor enkelt det så
måtte være opbygget) er *din* ejendom og ingen andres.

Tro mig .... det er ganske fantastiske hjemmegjorte husinstallation folk har
rimpet sammen i tidernes løb, der har virket glimrende til R/TV, men er
ganske ubrugelige til returvej. Returvej er desværre ikke lige så simpelt
(teknisk) som det at distribuere udelukkende R/TV.

Er du overbevist om at det anvendte materiel i din husinstallation er o.k.,
ville jeg uden tøven tage Internet via Kabel TV. Det værste der kunne ske,
ville være en speciel hjemmereturvejsforstærker, du skulle anskaffe dig.

Held og lykke med din kommende beslutning...

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn
http://www.dkfritidbil.dk



Anders K. Olsen (29-05-2003)
Kommentar
Fra : Anders K. Olsen


Dato : 29-05-03 13:12

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:bb4au9$2fkj$1@news.cybercity.dk...
> Og kender jeg TDC ret, så kan man ikke opsige sit
> abonnement, hvis man efterfølgende finder ud af,
> det kabel-arbejde de har lavet forinden (v/inst. af kabel-tv),-
> ikke virker teknisk set.

På denne side står der (http://www.kabeltv.dk/?UniversID=73):
---
Fortrydelse

Du har 14 dages fortrydelsesret regnet fra den dato, du modtager
ordrebekræftelsen. Forudsætningen er, at du ikke har taget abonnementet i
brug.
---

Hvis der er problemer med at komme på nettet, så kan du vel ikke tage
abonnementet i brug, og derfor kan du jo altid fortryde det igen (indenfor
14 dage).

/Anders



Jens (01-06-2003)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 01-06-03 23:01


"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:bb4au9$2fkj$1@news.cybercity.dk...
>
> "Bjørn Jørvad" <hr*_FJERNDETTE_*bjoern@post.*FJERN_DETTE*tele.dk> skrev i
en
> meddelelse news:3ed53a1f$0$48907
>
> > Hvis *du* er sikker på, din installation er i orden, hvad er så
> > problemet...?
>
> Netop at når jeg VED det virker, og der ikke er blevet pillet
> ved noget, ude som inde, siden installationen, så burde
> det jo spille, men TDC turde ikke sige det mindste om
> hvordan man er stillet, hvis IKKE der er signal nok.

Hvordan ved du at det virker, når du aldrig har kørt med returvej på din
installation før ? Returvej benytter lavere frekvenser end traditionelle
TV/Radio signaler og er derfor mere følsomme overfor f.eks. støj.

Du kan f.eks. købe en ganske almindelig (umiddelbart) antennestikdåse i
Silvan eller andre byggemarkeder. Problemet med dåsen er bare at den ikke
er forberedt for returvej, og så kan du kyle lortet i skralderen, såfremt
du ønsker f.eks. Internet som netop benytter returvej. Dåsen kan sagtens
give dig et flot TV billede.

Det er en meget stor fordel at kabel-TV installationer der skal køre
returvej f.eks. er lavet med HF tætte komponenter.

> Og kender jeg TDC ret, så kan man ikke opsige sit
> abonnement, hvis man efterfølgende finder ud af,
> det kabel-arbejde de har lavet forinden (v/inst. af kabel-tv),-
> ikke virker teknisk set.

Du har selv ansvaret for din kabel installation i dit hjem, det har TDC
ikke noget med at gøre og derfor garanterer de selvfølgelig ikke noget.

> De burde sige noget lign. med, at hvis installationen
> er under 5 år gammel, og lyd+billede er iorden,
> så burde der ikke være problemer med retursignal eller
> signalets kvalitet idet hele taget...

Hvordan skal de kunne gøre det, når de ikke kender installationen hos dig ?
Som sagt, et godt billede er ikke lig med et godt returvejssignal. Det er
et andet frekvensområde der benyttes.

Jens



Olesen (02-06-2003)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 02-06-03 15:55


"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:3eda7787$1@news.wineasy.se...

> Hvordan ved du at det virker, når du aldrig har kørt med returvej på din
> installation før ? Returvej benytter lavere frekvenser end traditionelle
> TV/Radio signaler og er derfor mere følsomme overfor f.eks. støj.

Jeg ved det virker med tv-signaler, så hvis TDC har lavet deres
arbejde ordentligt, så burde de også ku' gi' en nogenlunde
garanti for, der også er signal begge veje når der skal installeres
webspeed. De har vel forudset muligheden for internet
via antennestikket for 3 år siden da det blev installeret helt
ude fra boksen i gaden.


> Du kan f.eks. købe en ganske almindelig (umiddelbart) antennestikdåse i
> Silvan eller andre byggemarkeder. Problemet med dåsen er bare at den ikke
> er forberedt for returvej, og så kan du kyle lortet i skralderen, såfremt
> du ønsker f.eks. Internet som netop benytter returvej. Dåsen kan sagtens
> give dig et flot TV billede.

Jeg har netop ikke gjort andet end sat tv-stikket direkte i den hvide
boks med radio/tv stik, så jeg har ikke lavet noget fixfaxerier selv.


> Du har selv ansvaret for din kabel installation i dit hjem, det har TDC
> ikke noget med at gøre og derfor garanterer de selvfølgelig ikke noget.

De levere vel til "nærmeste stik", og så burde de vel vide
hvad de har installeret for kun 3 år siden, og dermed
også ku' gi' en nogenlunde garanti for det rent faktisk
virker.


> > De burde sige noget lign. med, at hvis installationen
> > er under 5 år gammel, og lyd+billede er iorden,
> > så burde der ikke være problemer med retursignal eller
> > signalets kvalitet idet hele taget...
>
> Hvordan skal de kunne gøre det, når de ikke kender installationen hos dig
?

De ku' sige noget med, at sålænge der ikke er tilsluttet andet
i det autoriserede stik, så garanterer de for der er signal
ud og ind af huset til internet også...det andet er lidt søgt
og tøset af TDC..

MVH



Martin Højriis Krist~ (02-06-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 02-06-03 16:02

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:bbfoje$2o6u$1@news.cybercity.dk...
> en nogenlunde garanti

Hvordan skulle den skrues sammen.
"Vi garanterer at det sandsynligvis virker"?

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Olesen (02-06-2003)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 02-06-03 18:25


"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
news:3edb66ce$0$83056$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> news:bbfoje$2o6u$1@news.cybercity.dk...
> > en nogenlunde garanti
>
> Hvordan skulle den skrues sammen.
> "Vi garanterer at det sandsynligvis virker"?


"På alle kabel-tv installationer, installeret efter 1. januar 2000,
garanteres tilstrækkelig signalkvalitet fra gade til boligens første
antennestik
iforb. med internetabonnement.
Ved utilstrækkelig kvalitet må teknikerbesøg forventes, -
dog uden ekstra udgift for abonnenten".

Noget lign.
Man må forvente, at en kun 3 år gammel installation
er bæredygtig til internetbrug, så derfor burde
TDC give kunden den tryghed eller vished om,
at det vil virke.





Martin Højriis Krist~ (02-06-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 02-06-03 18:58

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:bbg1di$5a8$1@news.cybercity.dk...
> Man må forvente, at en kun 3 år gammel installation
> er bæredygtig til internetbrug

Nej, det er slet ikke tilfældet, og det er her din ide falder til
jorden. Der er en række ting der kan spille ind.

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Bjørn Jørvad (02-06-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 02-06-03 21:51


"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
news:3edb901c$0$83057$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

KLIP

> Nej, det er slet ikke tilfældet, og det er her din ide falder til
> jorden. Der er en række ting der kan spille ind.

Hvem ejer stikledningen og første antennestikdåse...?

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn
http://www.dkfritidbil.dk



Martin Højriis Krist~ (03-06-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 03-06-03 06:32

"Bjørn Jørvad" <hr*_FJERNDETTE_*bjoern@post.*FJERN_DETTE*tele.dk> skrev
i en meddelelse news:3edbba97$0$48906$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > Nej, det er slet ikke tilfældet, og det er her din ide falder til
> > jorden. Der er en række ting der kan spille ind.
> Hvem ejer stikledningen og første antennestikdåse...?

Det er der næppe et entydigt svar på

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Bjørn Jørvad (03-06-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 03-06-03 13:35


"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
news:3edc32eb$0$83048$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

KLIP

> Det er der næppe et entydigt svar på

Jeg er stensikker på at udbyderen *ikke* ejer den.

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn
http://www.dkfritidbil.dk



lars@zulfo.dk (02-06-2003)
Kommentar
Fra : lars@zulfo.dk


Dato : 02-06-03 17:25

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
news:bbfoje$2o6u$1@news.cybercity.dk...
>
> "Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:3eda7787$1@news.wineasy.se...
>
> > Hvordan ved du at det virker, når du aldrig har kørt med returvej på din
> > installation før ? Returvej benytter lavere frekvenser end traditionelle
> > TV/Radio signaler og er derfor mere følsomme overfor f.eks. støj.
>
> Jeg ved det virker med tv-signaler

Læste du overhovedet hvad Jens skrev?

Du har aldrig benyttet din installation til returvej, og ved derfor ikke om
de lavere frekvenser som netop benyttes til returvej vil blive forstyrret af
støj fra dine egne interne installationer, eller på grund af en dårlig
stikledning, f.eks.

Hvordan skulle TDC kunne garanterer for dette?

> MVH

Lars B
Ansat hos Telia Stofa A/S, men skriver på Usenet kun som sig selv :)



Olesen (02-06-2003)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 02-06-03 18:31


<lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse
news:3edb7aaa$0$15306$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> > Jeg ved det virker med tv-signaler
>
> Læste du overhovedet hvad Jens skrev?

Jep. Og da signalet til tv er okay, så burde der teknisk
set ikke være problemer med internetsignalet, uanset
hvilken frekvens dette så end måtte køre på.
Vi snakker en kun 3 år gammel kabel-installation,
og hvis TDC ikke er mere sikker i sagen hvad angår
sådan en installation, så er det ærlig talt lidt trist, og alle
'men' og 'hvis' burde de tage på deres kappe som de
eneste leverandører af internet via kabel.


> Du har aldrig benyttet din installation til returvej, og ved derfor ikke
om
> de lavere frekvenser som netop benyttes til returvej vil blive forstyrret
af
> støj fra dine egne interne installationer, eller på grund af en dårlig
> stikledning, f.eks.

Isåfald har de ført kablet forkert, eks. langs en strømførende
kraftkabel i huset hvilket ikke kan være mit problem økonomisk set.
Jeg har ikke andre ledninger tilsluttet tv-dåsen..


> Hvordan skulle TDC kunne garanterer for dette?

Stille nogle simple krav som de fleste kan overholde,
og så ellers håbe på skidtet virker, og gør det ikke,
så må de for egen regning vise kunden den venlighed
at få det til at funke uden yderligere omkostninger...ikke
så megen pjat..mere handling. De tar' sig højt nok
betalt for et elendigt tv-udbud.

MVH



Martin Højriis Krist~ (02-06-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 02-06-03 19:04

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:bbg1l7$5s6$1@news.cybercity.dk...
> da signalet til tv er okay, så burde der teknisk
> set ikke være problemer med internetsignalet

Du har ikke forstand på kabel-tv kan jeg høre?

> Vi snakker en kun 3 år gammel kabel-installation,
> og hvis TDC ikke er mere sikker i sagen hvad angår
> sådan en installation, så er det ærlig talt lidt trist

Tekniske installationer af den art er langt fra nogen eksakt videnskab

> eneste leverandører af internet via kabel.

Ahh, det er nok at strække den.. Der er vel de første par håndfulde
leverandører.

> Isåfald har de ført kablet forkert, eks. langs en strømførende
> kraftkabel i huset hvilket ikke kan være mit problem økonomisk set.

Jo, det bliver dit problem med den indgåede aftale.

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



lars@zulfo.dk (02-06-2003)
Kommentar
Fra : lars@zulfo.dk


Dato : 02-06-03 19:28

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
news:bbg1l7$5s6$1@news.cybercity.dk...
>
> <lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse
> news:3edb7aaa$0$15306$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>
> > > Jeg ved det virker med tv-signaler
> >
> > Læste du overhovedet hvad Jens skrev?
>
> Jep. Og da signalet til tv er okay, så burde der teknisk
> set ikke være problemer med internetsignalet, uanset
> hvilken frekvens dette så end måtte køre på.

Lige netop der tager du gruelig fejl :)

> Vi snakker en kun 3 år gammel kabel-installation

Ligegyldigt.....

> og hvis TDC ikke er mere sikker i sagen hvad angår
> sådan en installation, så er det ærlig talt lidt trist, og alle
> 'men' og 'hvis' burde de tage på deres kappe som de
> eneste leverandører af internet via kabel.

Du mener: "som eneste leverandør af internet via kabel tv i mit område."

> > Du har aldrig benyttet din installation til returvej, og ved derfor ikke
> om
> > de lavere frekvenser som netop benyttes til returvej vil blive
forstyrret
> af
> > støj fra dine egne interne installationer, eller på grund af en dårlig
> > stikledning, f.eks.
>
> Isåfald har de ført kablet forkert, eks. langs en strømførende
> kraftkabel i huset hvilket ikke kan være mit problem økonomisk set.
> Jeg har ikke andre ledninger tilsluttet tv-dåsen..

Nu kender jeg ikke til ejerforholdet i dit tilfælde, men i de tilfælde jeg
kender til, er alt kabling der ligger i din jord, og i din husstand, dit
ansvar, og dermed også stikledningen, hvorfor det aldrig kan blive din
udbyders (kabel TV eller Internet) problem, hvilken stand denne er i, og
hvordan den er ført.

> > Hvordan skulle TDC kunne garanterer for dette?
>
> Stille nogle simple krav som de fleste kan overholde,
> og så ellers håbe på skidtet virker, og gør det ikke,
> så må de for egen regning vise kunden den venlighed
> at få det til at funke uden yderligere omkostninger...ikke
> så megen pjat..mere handling. De tar' sig højt nok
> betalt for et elendigt tv-udbud.

Nu tror jeg faktisk at de et eller andet sted også selv betaler en
programleverandør for alle de programmer som du tror de bare hiver ned fra
himlen (men det er en anden snak).

Hvor om alt er, så kan jeg ikke forestille mig at de skulle være villige til
at bekoste en ny nedgravning af en stikledning på din hustand, for at komme
til at levere Internet til en i forvejen alt for lav pris.

> MVH

Lars B
Som stadig trods sit ansættelsesforhold hos Telia Stofa, udtaler sig for sig
sjæl!



Olesen (02-06-2003)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 02-06-03 19:47


<lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse
news:3edb977d$0$15302$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message

> > Jep. Og da signalet til tv er okay, så burde der teknisk
> > set ikke være problemer med internetsignalet, uanset
> > hvilken frekvens dette så end måtte køre på.
>
> Lige netop der tager du gruelig fejl :)

Okay. Det måtte jo komme...


> > Vi snakker en kun 3 år gammel kabel-installation
>
> Ligegyldigt.....

Fremtidssikret ? Næh..*S*.


> > og hvis TDC ikke er mere sikker i sagen hvad angår
> > sådan en installation, så er det ærlig talt lidt trist, og alle
> > 'men' og 'hvis' burde de tage på deres kappe som de
> > eneste leverandører af internet via kabel.
>
> Du mener: "som eneste leverandør af internet via kabel tv i mit område."

Vel mindst 90% på landsplan ?


> Nu kender jeg ikke til ejerforholdet i dit tilfælde, men i de tilfælde jeg
> kender til, er alt kabling der ligger i din jord, og i din husstand, dit
> ansvar, og dermed også stikledningen, hvorfor det aldrig kan blive din
> udbyders (kabel TV eller Internet) problem, hvilken stand denne er i, og
> hvordan den er ført.

Så er det heldigt jeg ikke selv har ført den hvis de skal
kritisere ledningsføringen. Er de ikke autoriserede, dem der
monterede det i sin tid for TDC ?


> Hvor om alt er, så kan jeg ikke forestille mig at de skulle være villige
til
> at bekoste en ny nedgravning af en stikledning på din hustand, for at
komme
> til at levere Internet til en i forvejen alt for lav pris.

Så går det vel op, når nu vi betaler overpriser for en meget
dårlig teknisk kabel-tv oplevelse, hvis endelig vi skal
se på det med kræsne TV-briller....
Men havde CC tilbudt internet via kabel-tv'et, så
var der ingen tvivl *S*.

MVH



lars@zulfo.dk (02-06-2003)
Kommentar
Fra : lars@zulfo.dk


Dato : 02-06-03 20:07

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
news:bbg645$ddd$1@news.cybercity.dk...
>
> <lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse
> news:3edb977d$0$15302$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> > "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
>
> > > Jep. Og da signalet til tv er okay, så burde der teknisk
> > > set ikke være problemer med internetsignalet, uanset
> > > hvilken frekvens dette så end måtte køre på.
> >
> > Lige netop der tager du gruelig fejl :)
>
> Okay. Det måtte jo komme...

Det kan ske for selv den bedste!

> > > Vi snakker en kun 3 år gammel kabel-installation
> >
> > Ligegyldigt.....
>
> Fremtidssikret ? Næh..*S*.

Som "fremføringsvej" til Kabel tv signal, jo, sikkert.....

> > > og hvis TDC ikke er mere sikker i sagen hvad angår
> > > sådan en installation, så er det ærlig talt lidt trist, og alle
> > > 'men' og 'hvis' burde de tage på deres kappe som de
> > > eneste leverandører af internet via kabel.
> >
> > Du mener: "som eneste leverandør af internet via kabel tv i mit område."
>
> Vel mindst 90% på landsplan ?

Nopes... ikek hvad Kabel TV og Internet via Kabel TV.

Så vidt jeg husker, uden at kunne finde nogle tal på nettet (hvorfor
egentlig ikke Lars B!?!) dækker Telia Stofa Kabel TV (idag Stofa TV) omkring
800.000 husstande (altså Kabel TV muligheder, ikke abonnenter), men jeg kan
ikke huske hvad tallet er for TeleDanmark.

Hvad angår udbud af Internet via Kabel TV, så tror jeg også fortsat at
StofaNet har flere abonnenter (some one?)

> > Nu kender jeg ikke til ejerforholdet i dit tilfælde, men i de tilfælde
jeg
> > kender til, er alt kabling der ligger i din jord, og i din husstand, dit
> > ansvar, og dermed også stikledningen, hvorfor det aldrig kan blive din
> > udbyders (kabel TV eller Internet) problem, hvilken stand denne er i, og
> > hvordan den er ført.
>
> Så er det heldigt jeg ikke selv har ført den hvis de skal
> kritisere ledningsføringen. Er de ikke autoriserede, dem der
> monterede det i sin tid for TDC ?

Det er faktisk ligegyldigt. Man har på et tidspunkt solgt et produkt til
husstanden, som er Kabel TV, og i det produkt er der indgået nedgravning af
en stikledning, og sikkert også installation i selve ejendommen. Men det
betyder altså ikke at der 3 år efter er "garanti" på dette.

Det er dit nu... skødet er skrevet... gælden står i dit navn.... :)

> > Hvor om alt er, så kan jeg ikke forestille mig at de skulle være villige
> til
> > at bekoste en ny nedgravning af en stikledning på din hustand, for at
> komme
> > til at levere Internet til en i forvejen alt for lav pris.
>
> Så går det vel op, når nu vi betaler overpriser for en meget
> dårlig teknisk kabel-tv oplevelse, hvis endelig vi skal
> se på det med kræsne TV-briller....

Du skriver ellers at dit "tv signal er okay". Kan du blive enig? :)

Og hvorfor overhovedet begynde at blande Kabel TV produktet (altså
programpakkerne) ind i billedet (hehe... billedet)? De har intet med
Internet forbindelsen/WEBSpeed at gøre...

> Men havde CC tilbudt internet via kabel-tv'et, så
> var der ingen tvivl *S*.

Hvor får du den ide fra, at de skulle være mere villige til at sende en
tekniker/montør/gravefolk ud, til måske 2-3000 kr. (skud i tågen) hvis nu
det viser sig at din stikledning ikke er af en sådan kvalitet, at der kan
laves Internet, eller hvis installationen i husstanden viser sig at være
noget makværk?

Det er da at smide gode penge efter dårlige... eller hvordan man nu siger?

> MVH

Lars B
Ansat bla bla bla Telia Stofa ...ba bla bla kun mig selv....



Martin Højriis Krist~ (03-06-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 03-06-03 21:01

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:bbg645$ddd$1@news.cybercity.dk...
> > Du mener: "som eneste leverandør af internet via kabel tv i mit
område."
> Vel mindst 90% på landsplan ?

Nej.

> Er de ikke autoriserede, dem der
> monterede det i sin tid for TDC ?

Jo, men du har ansvaret for ledningen alligevel. TDC fixer den heller
ikke hvis den er blevet gnavet over af en mus, selvom TDC kunne have
gravet den så dybt ned at muse ikke kunne komme derned og dermed have
undgået problemet.

> > Internet til en i forvejen alt for lav pris.
> Så går det vel op, når nu vi betaler overpriser for ...

Nej, sådan fungerer produktudbud ikke.

> meget
> dårlig teknisk kabel-tv oplevelse, hvis endelig vi skal
> se på det med kræsne TV-briller....

Du har vel fejlmeldt?

> Men havde CC tilbudt internet via kabel-tv'et, så
> var der ingen tvivl *S*.

Hvorfor ikke bare få CC via ADSL?

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Anders K. Olsen (02-06-2003)
Kommentar
Fra : Anders K. Olsen


Dato : 02-06-03 19:37

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:bbg1l7$5s6$1@news.cybercity.dk...
> Jep. Og da signalet til tv er okay, så burde der teknisk
> set ikke være problemer med internetsignalet, uanset
> hvilken frekvens dette så end måtte køre på.

Nu er der flere der har nævnt fænomenet "returvej" for dig. Jeg vil lige
sikre mig at du er klar over hvad dette betyder.

TV signaler sendes fra TDC kabeltv og ud til dig. Når du ser TV eller hører
radio, skal der altså ingen signaler tilbage til TDC kabletv. Når du derimod
vil på nettet, så vil det være en fordel for dig, hvis du også kan sende
signaler den anden vej, fx. når du skal sende en email eller en besked her
på news. For at du kan få en webspeed løsning, skal der altså være mulighed
for at du kan sende signaler tilbage til TDC kabeltv. Det er det der går
under betegnelsen "returvej".

Muligheden for returvej er ikke en selvfølge i en kabeltv installation,
hvilket det derimod er på en telefonlinje (selv om "returvej" ikke rigtig
har noget med telefoni at gøre - jeg håber dog at du kan forstå
sammenligningen). Det var jo oprindeligt ikke nødvendigt med denne
funktionalitet for at man kunne modtage radio og TV. Kort fortalt så betyder
det, at bare fordi man kan modtage signaler af god kvalitet over kabeltv,
betyder det ikke at man også kan sende signaler den anden vej af samme
kvalitet.

/Anders



lars@zulfo.dk (02-06-2003)
Kommentar
Fra : lars@zulfo.dk


Dato : 02-06-03 19:56

"Anders K. Olsen" <akol_dk@hotmail.com> wrote in message
news:3edb9984$0$83039$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> news:bbg1l7$5s6$1@news.cybercity.dk...
> > Jep. Og da signalet til tv er okay, så burde der teknisk
> > set ikke være problemer med internetsignalet, uanset
> > hvilken frekvens dette så end måtte køre på.
>
> Nu er der flere der har nævnt fænomenet "returvej" for dig. Jeg vil lige
> sikre mig at du er klar over hvad dette betyder.

Good point Anders! :)

Jeg havde helt glemt at Olesen måske ikke helt var klar over hvad "returvej"
egentlig betyder!

> /Anders

Lars B



Olesen (02-06-2003)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 02-06-03 20:03


<lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse
news:3edb9dec$0$15277$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> Jeg havde helt glemt at Olesen måske ikke helt var klar over hvad
"returvej"
> egentlig betyder!


Det havde han dog ikke og var klar over det var noget lign.,
men hvad kan det ligge i, hvis signalet er dårligt ud af huset
når det virker fint ind ?
Sku' det være en svingende kobberkvalitet, en uheldig frekvens,
en dårlig montage eller en u-gearet kabel-tv boks i gaden ?

TDC tror vidst ikke helt på deres egen evne til at føre ledninger *S*.




Anders K. Olsen (02-06-2003)
Kommentar
Fra : Anders K. Olsen


Dato : 02-06-03 20:41

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:bbg71e$f7b$1@news.cybercity.dk...
>
> <lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse
> news:3edb9dec$0$15277$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>
> > Jeg havde helt glemt at Olesen måske ikke helt var klar over hvad
> "returvej"
> > egentlig betyder!
>
>
> Det havde han dog ikke og var klar over det var noget lign.,
> men hvad kan det ligge i, hvis signalet er dårligt ud af huset
> når det virker fint ind ?
> Sku' det være en svingende kobberkvalitet, en uheldig frekvens,
> en dårlig montage eller en u-gearet kabel-tv boks i gaden ?

På det punkt ved jeg nok ikke mere end dig, så det vil jeg lade være med at
forsøge at svare på.

> TDC tror vidst ikke helt på deres egen evne til at føre ledninger *S*.

Mit umiddelbare bud er nok, at der ikke vil blive problemer med din kabeltv
installation, hvis du vil have webspeed. Det er der vist heller ikke nogen
der har sagt at de regner med. Spørgsmålet er bare om TDC (og vi andre) vil
ligge hovedet på blokken og garantere, at fordi du har en forholdsvis ny
installation, så vil der ikke opstå problemer. At dømme efter debatten
hidtil, så er der vist ingen der tør gøre det. Sandsynligvis fordi de
forskellige folk har oplevet situationer, hvor der alligevel viste sig at
være problemer.

TDC er jo et privat firma som skal tjene penge. De har sådanset ingen grund
til at give nogen garanti i situationer hvor det i enkelte tilfælde kan
komme til at koste dem penge. Medmindre det kunne være en konkurrence
parameter, og det er det jo ikke i dette tilfælde.

/Anders



Martin Højriis Krist~ (03-06-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 03-06-03 21:07

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:bbg71e$f7b$1@news.cybercity.dk...
> Det havde han dog ikke og var klar over det var noget lign.,
> men hvad kan det ligge i, hvis signalet er dårligt ud af huset
> når det virker fint ind ?

Det er forskellige frekvensområder, men den største grund er at den
sender du har er noget svagere end den i den anden ende.

> Sku' det være en svingende kobberkvalitet, en uheldig frekvens,
> en dårlig montage eller en u-gearet kabel-tv boks i gaden ?

Det kan være alt muligt. Blandt andet dem du nævner.

> TDC tror vidst ikke helt på deres egen evne til at føre ledninger *S*.

Tjoo, men rystelser fra biler etc kan køre meget ved samlinger og
nedgravet plastic over tid, og kommer der først lidt fugt i kablet så
går det hurtigt nedad.

--
Martin Højriis Kristensen - http://makr.starthotel.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Jens (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 04-06-03 15:30

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:bbg71e$f7b$1@news.cybercity.dk...
>
> Sku' det være en svingende kobberkvalitet, en uheldig frekvens,
> en dårlig montage eller en u-gearet kabel-tv boks i gaden ?

Jeg har oplevet et eksempel på temperatursvingninger (-5 om natten, + 20 om
dagen) fik en forstærker til at gå ud af justering.
Jeg har oplevet eksempler på at kabel-TV bokse er kørt ned af biler.
Jeg har opleveret et eksempel på at en rotte havde gnavet i kablet, så der
trængte vand ind.
Jeg har oplevevet eksempel på......... osv. osv.

Ovenstående har TDC sikkert også oplevet mange gange. Det er situationer
man ikke kan forudsige/forhindre....

> TDC tror vidst ikke helt på deres egen evne til at føre ledninger *S*.

Jo, det vil jeg tro de gør. De tror bare ikke på at ledninger forbliver
urørt af andre efter de er blevet ført. Måske "andre" kunne være din nabo ?

Jens



Jens (04-06-2003)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 04-06-03 15:20

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:bbfoje$2o6u$1@news.cybercity.dk...
>
> "Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:3eda7787$1@news.wineasy.se...
>
> > Hvordan ved du at det virker, når du aldrig har kørt med returvej på
din
> > installation før ? Returvej benytter lavere frekvenser end
traditionelle
> > TV/Radio signaler og er derfor mere følsomme overfor f.eks. støj.
>
> Jeg ved det virker med tv-signaler, så hvis TDC har lavet deres
> arbejde ordentligt, så burde de også ku' gi' en nogenlunde
> garanti for, der også er signal begge veje når der skal installeres
> webspeed. De har vel forudset muligheden for internet
> via antennestikket for 3 år siden da det blev installeret helt
> ude fra boksen i gaden.

Returvej var noget forholdvis nyt for 3 år siden. Hvis din antennestikdåse
er 3 år gammel kan du garanteret uden problemer benytte et skillefilter der
monteres direkte på antennestikdåse (rygsæk).
Nej, jeg tror næppe TDC har forudset muligheden for Internet via
antennestikket for 3 år siden. Den gang var udstyret så dyrt i etablering
at det var få steder det var sat i drift. Hvis TDC havde forudset
muligheden, så kan jeg ikke forstå hvorfor de stadig har anlæg der endnu
ikke er ombygget til returvej ?




>
> > Du kan f.eks. købe en ganske almindelig (umiddelbart) antennestikdåse i
> > Silvan eller andre byggemarkeder. Problemet med dåsen er bare at den
ikke
> > er forberedt for returvej, og så kan du kyle lortet i skralderen,
såfremt
> > du ønsker f.eks. Internet som netop benytter returvej. Dåsen kan
sagtens
> > give dig et flot TV billede.

> Jeg har netop ikke gjort andet end sat tv-stikket direkte i den hvide
> boks med radio/tv stik, så jeg har ikke lavet noget fixfaxerier selv.

Det var et eksempel. Det kan ligeså godt være at der for 3 år siden er
monteret en skod antennestikdåse. Det kan man ikke vide før dåsen er blevet
afprøvet. Da det er din installation kan TDC jo ikke vide hvilket udstyr
der er monteret. Derfor kan de selvfølgelig ikke garantere noget.
Hvis det var TDC's dåse ville de sikkert gerne garantere en masse.


> > Du har selv ansvaret for din kabel installation i dit hjem, det har TDC
> > ikke noget med at gøre og derfor garanterer de selvfølgelig ikke noget.
>
> De levere vel til "nærmeste stik", og så burde de vel vide
> hvad de har installeret for kun 3 år siden, og dermed
> også ku' gi' en nogenlunde garanti for det rent faktisk
> virker.

Nej, de leverer stadig ikke til "nærmeste stik". De leverer til typisk til
skel. Se iøvrigt hvad Bjørn skrev i tidligere indlæg:
"Et kabel-tv-anlæg slutter normalt ved stander i skel (parcelhuse) og ved
fordeleren i teknikrummet (lejlighed)."

> > > De burde sige noget lign. med, at hvis installationen
> > > er under 5 år gammel, og lyd+billede er iorden,
> > > så burde der ikke være problemer med retursignal eller
> > > signalets kvalitet idet hele taget...

Tænk dig den situation hvor TDC siger ovenstående, og der så alligevel er
noget galt ? Hvem bliver du så sur på ?

> > Hvordan skal de kunne gøre det, når de ikke kender installationen hos
dig
> ?
>
> De ku' sige noget med, at sålænge der ikke er tilsluttet andet
> i det autoriserede stik, så garanterer de for der er signal
> ud og ind af huset til internet også...det andet er lidt søgt
> og tøset af TDC..

Nej, det kan de selvfølgelig ikke. De kender jo ikke dit stik/signal.....
Det lugter mere af at du er bange for at skulle slippe slanterne såfremt
der er noget galt med din egen installation.


Jens



Allan Lund Soerensen (02-06-2003)
Kommentar
Fra : Allan Lund Soerensen


Dato : 02-06-03 11:46

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:bb32o0$aqq$1@news.cybercity.dk...
>
> "Roar Eggert Pedersen" <roep@notoncable.dk> skrev i en meddelelse
> news:3ed50ad4$0$48897$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> > Man kan stadig idag købe stiksåder og forstærkere som ikke understøtter
> > returvej, og de er nok herfor at de vælger ikke at give en garranti.
>
> Okay...fornuftigt når de er så mange ting at ta' stilling til..men når
> det er 1. stik uden delere mv, så burde det virke...?

Ja, på installationen inde i dit hus, men hvordan er installationen lavet
uden for dit hus?
Hvor mange antenneforstærkere og splittere løber signalet igennem før det
når frem til dig



Olesen (02-06-2003)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 02-06-03 15:58


"Allan Lund Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:3edb2a72$0$97232$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Ja, på installationen inde i dit hus, men hvordan er installationen lavet
> uden for dit hus?

Det er vel TDC autoriserede teknikere som har installeret
dette, og derfor burde der slet ikke være nogen tvivl overhovedet.
Gaden fik først kabel for ca. 3 år siden og med
den forholdsvis nye installation burde TDC ku'
gi' en fornuftig garanti på det virker.

> Hvor mange antenneforstærkere og splittere løber signalet igennem før det
> når frem til dig

Aner jeg da ikke, og kan vel næppe blive mit problem
hvis ellers de ikke har fumlet for meget.

MVH



Bjørn Jørvad (02-06-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 02-06-03 21:59


"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:bbfona$2ohu$1@news.cybercity.dk...

KLIP

> Aner jeg da ikke, og kan vel næppe blive mit problem
> hvis ellers de ikke har fumlet for meget.

Det er ganske simpelt umuligt at forklare dig, *du* (evt. udlejer) er ejeren
af stikledningen samt første antennestik (evt. mfl.)

En antennestikdåse kan gå i stykker som alt andet, derfor kan der ikke gives
mere end 1 års garanti (du har købt installationen før den nye købelov
trådte i kraft) eller i dag 2 års reklamationsret.

Hvorfor har du fået ind i hovedet at TDC skal (som den eneste på markedet)
skal fravige fra dette...?

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn
http://www.dkfritidbil.dk



O. Skjold (03-06-2003)
Kommentar
Fra : O. Skjold


Dato : 03-06-03 11:43


"Bjørn Jørvad" <hr*_FJERNDETTE_*bjoern@post.*FJERN_DETTE*tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3edbba98$0$48906$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

<klip>
> Det er ganske simpelt umuligt at forklare dig, *du* (evt. udlejer) er
ejeren
> af stikledningen samt første antennestik (evt. mfl.)

Hej Bjørn!

Jeg kender ikke Olesens aftale men i mine "Leverings- og service-
betingelser for individuelle tilslutninger" for TDC KabelTV står:
"Tilslutningsafgift og abonnementet inkluderer installation af kabel og
etablering af 1. stikdåse...". Bemærk der nævnes _både_ tilslutning _og_
abonnement! Betyder det, at jeg selv ejer stikledningen? Eller har Martin
ret i, at svaret ikke er entydigt?

Hvis jeg nu skulle provokere lidt, kunne jeg vove den påstand at operatøren
tilsyneladende meget gerne vil "privatisere" stikledningen, måske fordi den
visse steder ikke opfylder normer osv. og dermed kunne blive en ikke
ubetydelig udgift i fremtiden.

--
Mvh.
O. Skjold / Odense
@usenet: oskjold@sol.dk




Bjørn Jørvad (03-06-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 03-06-03 13:42


"O. Skjold" <oskjold@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:3edc7bb7$0$32528$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

KLIP

> Jeg kender ikke Olesens aftale men i mine "Leverings- og service-
> betingelser for individuelle tilslutninger" for TDC KabelTV står:
> "Tilslutningsafgift og abonnementet inkluderer installation af kabel og
> etablering af 1. stikdåse...". Bemærk der nævnes _både_ tilslutning _og_
> abonnement! Betyder det, at jeg selv ejer stikledningen? Eller har Martin
> ret i, at svaret ikke er entydigt?

Jeg er stensikker på at at udbyderen *ikke* ejer stikledningen sam
stikdåsen/serne.

> Hvis jeg nu skulle provokere lidt, kunne jeg vove den påstand at
operatøren
> tilsyneladende meget gerne vil "privatisere" stikledningen, måske fordi
den
> visse steder ikke opfylder normer osv. og dermed kunne blive en ikke
> ubetydelig udgift i fremtiden.

Udbyderen har *aldrig* ejet stikledningen med tilhørende dåser.

I gamle dage var der er problem her. P&T pålagde udbyderen
(antenneforeningen) en vedligeholde disse "dimser", såfremt materiellet ikke
overholdt P&T´s krav til stikledningsbestemmelserne.

Her opstod et gigantisk problem, da ovennævnte normalt befinder sig på
privat grund med ejendomsret mv.

Her stod man med et dilemma ... udbyderen/antenneforeningen kunne blive mødt
med et bødekrav fra P&T´s side ved misligholdelse, men man havde ingen
lovmæssig baggrund i at tiltvinge sig adgang til ejendommen mv.

Derfor er denne passus ophørt og kravet påhviler nu ejeren at overholde
disse krav.

Derfor....stikledning med tilhørende dåser er ejerens (hus/lejlighed osv.)
ejendom og pligten påhviler denne ifbm. overholdelse af diverse lovkrav.

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn
http://www.dkfritidbil.dk



lars@zulfo.dk (03-06-2003)
Kommentar
Fra : lars@zulfo.dk


Dato : 03-06-03 14:23

"Bjørn Jørvad" <hr*_FJERNDETTE_*bjoern@post.*FJERN_DETTE*tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3edc97a1$0$48901$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "O. Skjold" <oskjold@sol.dk> skrev i en meddelelse
> news:3edc7bb7$0$32528$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
> > Jeg kender ikke Olesens aftale men i mine "Leverings- og service-
> > betingelser for individuelle tilslutninger" for TDC KabelTV står:
> > "Tilslutningsafgift og abonnementet inkluderer installation af kabel og
> > etablering af 1. stikdåse...". Bemærk der nævnes _både_ tilslutning _og_
> > abonnement! Betyder det, at jeg selv ejer stikledningen? Eller har
Martin
> > ret i, at svaret ikke er entydigt?
>
> Jeg er stensikker på at at udbyderen *ikke* ejer stikledningen sam
> stikdåsen/serne.

Og jeg er 100% Enig..... hvorfor jeg heller ikke ser nogen mulighed for
udbyderen at give en garanti for at signalkvalitet opfylder kravet for at
levere Internet via kabel TV på husstanden (hvis udbyderen altså stiller et
krav til et sådanne!)

> --
> Venlig hilsen
> Hr. Bjørn
> http://www.dkfritidbil.dk

Lars B
http://www.formel1klub.dk



O. Skjold (03-06-2003)
Kommentar
Fra : O. Skjold


Dato : 03-06-03 16:00

"Bjørn Jørvad" <hr*_FJERNDETTE_*bjoern@post.*FJERN_DETTE*tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3edc97a1$0$48901$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>klip>
> > Jeg kender ikke Olesens aftale men i mine "Leverings- og service-
> > betingelser for individuelle tilslutninger" for TDC KabelTV står:
> > "Tilslutningsafgift og abonnementet inkluderer installation af kabel og
> > etablering af 1. stikdåse...". Bemærk der nævnes _både_ tilslutning _og_
> > abonnement! Betyder det, at jeg selv ejer stikledningen? Eller har
Martin
> > ret i, at svaret ikke er entydigt?
>
> Jeg er stensikker på at at udbyderen *ikke* ejer stikledningen sam
> stikdåsen/serne.

Bjørn, så nemt slipper du ikke Uanset ejerforhold, har du så noget
dokumentation der viser at kunden selv har ansvaret for stikledningen?

På den kontrakt jeg i sin tid indgik om levering af kabelTV, står der
(citat): "Abonnementet dækker endvidere drift og service på kabelTV
til og med 1. stikdåse." (citat slut).

Der er senere udsendt "Leverings- og servicebetingelser for individuelle
tilslutninger" som jeg henviser til ovenfor men herudaf fremgår det imho
_ikke_ at ansvaret for stikledningen er overgået til brugeren.

Kommentarer eller modargumenter?

> I gamle dage var der er problem her. P&T pålagde udbyderen
> (antenneforeningen) en vedligeholde disse "dimser", såfremt materiellet
ikke
> overholdt P&T´s krav til stikledningsbestemmelserne.
>
> Her opstod et gigantisk problem, da ovennævnte normalt befinder sig på
> privat grund med ejendomsret mv.

Ja, men adskiller det sig fra fx. el- eller fjernvarmeforsyning? Her er man
også forpligtet til at overholde normer/lov på privat ejendom for at få
forsyning.

> Her stod man med et dilemma ... udbyderen/antenneforeningen kunne blive
mødt
> med et bødekrav fra P&T´s side ved misligholdelse, men man havde ingen
> lovmæssig baggrund i at tiltvinge sig adgang til ejendommen mv.

Vilkårene i kontrakten jeg omtaler, beskriver at kunden ikke kan nægte
teknikere adgang men det er da muligt det ikke er holdbart.

Det er sikkert også noget juridisk rod at eje noget på anden mands ejendom,
men kan man som privat så eje noget der ligger på offentligt ejendom?

--
Mvh.
O. Skjold / Odense
@usenet: oskjold@sol.dk



Bjørn Jørvad (03-06-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 03-06-03 17:06


"O. Skjold" <oskjold@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:3edcb802$0$32481$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

KLIP

> Bjørn, så nemt slipper du ikke Uanset ejerforhold, har du så noget
> dokumentation der viser at kunden selv har ansvaret for stikledningen?

Jeg har en mistanke om at dit kontraktforhold er fra da "Ruder Konge var
Knægt"...

Jeg kender ikke TDC Kabel TV og Telia Stofa´s kontrakter fra nyere tid, men
kan da underbygge min "stensikkerhed" med at sligt er standard i private
antenneforeninger.

Se link: http://www.bredballe-antennelaug.dk/vedtaegter.htm

§10, stykke 1 & 3 samt §12.

og http://www.tst.dk/wimpdoc.asp?page=tema&objno=95030993

Desværre kan jeg ikke finde et billede af stikledningsforskrifter for bl.a.
parcelhuse. De er trykt i vore vedtægter.

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn
http://www.dkfritidbil.dk



O. Skjold (03-06-2003)
Kommentar
Fra : O. Skjold


Dato : 03-06-03 20:45

"Bjørn Jørvad" <hr*_FJERNDETTE_*bjoern@post.*FJERN_DETTE*tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3edcc750$0$48914$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

<klip>
> > Bjørn, så nemt slipper du ikke Uanset ejerforhold, har du så noget
> > dokumentation der viser at kunden selv har ansvaret for stikledningen?
>
> Jeg har en mistanke om at dit kontraktforhold er fra da "Ruder Konge var
> Knægt"...

Tja, den er er fra 1991 og indgået med det daværende regionale teleselskab.
Jeg er dog rimeligt overbevist om, at forpligtigelserne selvfølgelig er
fulgt med
ved de forskellige fusioner og omorganiseringer.

> Jeg kender ikke TDC Kabel TV og Telia Stofa´s kontrakter fra nyere tid,
men
> kan da underbygge min "stensikkerhed" med at sligt er standard i private
> antenneforeninger.

Jeg er ikke i en antenneforening, min aftale er indgået direkte med
kabeloperatøren som nu er TDC Kabel TV A/S.

> Se link: http://www.bredballe-antennelaug.dk/vedtaegter.htm
>
> §10, stykke 1 & 3 samt §12.
>
> og http://www.tst.dk/wimpdoc.asp?page=tema&objno=95030993

....og her kan ses, at den geografiske afgrænsning af anlægget tydeligt skal
fremgå af kontrakten. I mit tilfælde kan det vist ikke være mere tydeligt


OK, jeg er ikke jurist så jeg vil da ikke udelukke at der nu kan være
anderledes lovgivning. Jeg synes bare denne debat er interessant, fordi det
imho da ikke er uvæsenligt hvem der har servicen på en stikledning.


--
Mvh.
O. Skjold / Odense
@usenet: oskjold@sol.dk



Bjørn Jørvad (03-06-2003)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 03-06-03 20:51


"O. Skjold" <oskjold@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:3edcfb1e$0$32451$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

KLIP

> OK, jeg er ikke jurist så jeg vil da ikke udelukke at der nu kan være
> anderledes lovgivning. Jeg synes bare denne debat er interessant, fordi
det
> imho da ikke er uvæsenligt hvem der har servicen på en stikledning.

Den er bestemt interessant.

Der kan påløbe nogle store omkostninger ved rep af en defekt stikledning.

Tænk blot på retablering af have-/fliseanlæg.

Hvad med om du forelagde det for din udbyder, altså stillede det direkte
spørgsmål: "hvem ejer min stikledning samt stikdåse og hvem skal betale ved
en evt. reparation...?".

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn
http://www.dkfritidbil.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste