lakridsrod
Fra : third.gonad

Dato : 28-05-03 12:26

Hej Alle,

Jeg faldt lige over en lakridsrods plante som jeg måtte have....men hvad
dælen gør jeg med den...altså ud over at sætte den i jorden?
Jeg kan ikke rigtig finde nogen sider på nettet hvor der står nogen
"brugsanvisning" om hvordan man behandler lakridsrods planter....aka. hvor
de skal stå, hvilken type jord, osv.
Håber der er nogen der kan hjælpe, evt. med en side el. 2 på nettet!

M.v.h.
Flemming

Fra : Jens Kloster

Dato : 28-05-03 14:07

On Wed, 28 May 2003 13:26:28 +0200, "third.gonad"
<third.gonad@home.net> wrote:

> [...]
>de skal stå, hvilken type jord, osv.
>Håber der er nogen der kan hjælpe, evt. med en side el. 2 på nettet!

Hej
Her er hvad jeg fandt ved en hurtig søgning

http://www.vom.dk/visdebat.asp?debatid=204

Mvh
Jens

Fra : third.gonad

Dato : 28-05-03 17:53

Det var flot...tak for hjælpen

Fra : Marco

Dato : 02-06-03 11:35

"third.gonad" <third.gonad@home.net> skrev:

> [...]

> Jeg kan ikke rigtig finde nogen sider på nettet hvor der står nogen
> "brugsanvisning" om hvordan man behandler lakridsrods planter....aka. hvor

Udover nævnte link, kan jeg fortælle, vores lakridsrod står i et højbed med
alm. havejord.
Det har vi dog fortrudt, da den breder sig voldsomt - både selve
moderplanten og med skud, som kommer op rundt omkring.
Ergo bør den nok plantes mere eller mindre solitært.

Vi giver en slat NPK i foråret og ellers passer den sig selv.

Planten er flot og kommer med hvide blomster senere på sommeren.

--
Hilsen Marco

www.MecoWeb.dk
www.Kolonihaveportal.dk