MS Windows
briani 27239
Fjern Outlook Express
Fra : Eg

Dato : 28-05-03 08:02

Jeg har sat en Samba PDC op med nogle W2K-klienter, og det kører
egentlig fantatisk godt. Dog kunne jeg godt tænke mig at fjerne Outlook
Express fra klienterne i videst muligt omfang. Er der en måde hvorpå
dette er muligt? Jeg kan komme på nogle metoder der omfatter
skriverettigheder og (en del) roden rundt i registreringdatabasen, men er der
ikke en mere simpel metode, der simpelthen bare deaktiverer OE,
og fjerner genveje fra Skrivebord, Quicklaunch og Internet Explorer?

/Eg

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 28-05-03 09:46

On Wed, 28 May 2003 09:01:58 +0200, "Eg" <egDIEALLSPAMMERS@oek.dk>
wrote:

> [...]
>ikke en mere simpel metode, der simpelthen bare deaktiverer OE,
>og fjerner genveje fra Skrivebord, Quicklaunch og Internet Explorer?

Start=>kontrolpanel=>tilføj/fjern programmer=>tilføj/fjern
Windowskomponenter=>fjern flueben u for OE.

--
Michael Pilgaard,
Aalborg

Fra : Eg

Dato : 28-05-03 12:42

On Wed, 28 May 2003 10:46:09 +0200, Michael Pilgaard wrote:

> Start=>kontrolpanel=>tilføj/fjern programmer=>tilføj/fjern
> Windowskomponenter=>fjern flueben u for OE.

Æh, jeg kan ikke se Outlook Express nogen steder derinde, heller ikke
efter at have fjernet alle 'HIDE' i sysoc.inf...
Taler vi begge om Windows 2000?

Ellers skal du da have mange tak for svaret :)

/Eg

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 28-05-03 13:06

On Wed, 28 May 2003 13:42:15 +0200, "Eg" <egDIEALLSPAMMERS@oek.dk>
wrote:

>Æh, jeg kan ikke se Outlook Express nogen steder derinde, heller ikke
>efter at have fjernet alle 'HIDE' i sysoc.inf...
>Taler vi begge om Windows 2000?

Jeg kan godt se den i min w2kprosp3½. med Outlook Express version
6.00.2800.1123

ellers der der val ikke andet for end at prøve:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q263837

Fra : Eg

Dato : 28-05-03 13:23

On Wed, 28 May 2003 14:06:27 +0200, Michael Pilgaard wrote:

> ellers der der val ikke andet for end at prøve:
>
> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q263837

Fandt jeg også, men inden jeg kaster mig ud i den tror jeg lige at jeg
henter for 107MB Service Pack 3, og ser om det hjælper, siden det nu
virker hos dig.

/Eg

Fra : Madsen

Dato : 28-05-03 13:03

Michael Pilgaard skrev:

> Start=>kontrolpanel=>tilføj/fjern programmer=>tilføj/fjern
> Windowskomponenter=>fjern flueben u for OE.

I WinXP SP1 ja. I Win2000 nej.

Madsen.

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 28-05-03 13:08

On Wed, 28 May 2003 14:02:34 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>I WinXP SP1 ja. I Win2000 nej.

Jeg kan godt se den i min w2kprosp3½. med Outlook Express version
6.00.2800.1123
Du må gerne komme og se efter ; )

Fra : Madsen

Dato : 28-05-03 13:21

Michael Pilgaard skrev:

> Jeg kan godt se den i min w2kprosp3½. med Outlook Express version
> 6.00.2800.1123

Ja, men det betyder ikke at du får fjernet Outlook Express, tror jeg.
Grunden til at du kan se det i Win2000 er at du har installeret en
nyere Outlook Express end den version Win2000 er født med. På WinXP SP1
derimod kan du, så vidt jeg er orienteret, komme til at afinstallere OE
selvom du kører med den version WinXP SP1 er født med. Det skulle dog
ikke undre mig hvis man alligevel ikke slipper helt af med OE selvom
man vælger at afinstallere den på WinXP SP1. Se bare på Messenger.
Selvom man vælger af afinstallere den forsvinder mappen med Messenger
ikke af den grund.

> Du må gerne komme og se efter ; )

Jeg har selv kørt med Win2000 SP3 indtil for et par måneder siden, men
har dog ikke prøvet at køre med 6.00.2800.1123 på Win2000, så man skal
selvfølgelig aldrig sige aldrig. :)

Madsen.

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 28-05-03 17:19

Den kommer også ind igen hvis man installerer Office og Outlook, den skal
nemlig bruge outlook Express til at læse nyhedder, det kan Outlook ikke
klare selv.