Forslag til moderering af dk.livssyn.krist~
Fra : Andreas Falck

Dato : 27-05-03 22:00

Da der især gennem de seneste måneder har været en markant og stærkt
stigende antal off topic indlæg, samt i øvrigt en lang række af totalt
intetsigende indlæg uden relevans for gruppen og dens emneområde,
fremsættes nedenstående forslag om at indføre moderering af
dk.livssyn.kristendom. Modereringsbestemmelserne er I øvrigt stort set
en afskrift fra modereringsbestemmelserne gældende for dk.bolig.

<-- Forslag start -->
Som tilføjelse til den nuværende fundats stilles der forslag om at
gruppen bliver modereret efter stort set samme model som i dag er
gældende for dk.bolig, efter hvilke retningslinier modereringen vil
bestå af flere stadier:

a) Alle der skriver til gruppen for første gang, eller tidligere og
nuværende brugere som skifter mailadresse skal "godkendes" af
moderatorerne som derefter sætter brugeren på en "hvidliste" såfremt
dette første indlæg godkendes.

b) Brugere på "hvidlisten" er derefter automatisk godkendt og
robotten sender deres indlæg direkte til gruppen uden om
moderatorerne.

c) Nye brugere som skriver deres første indlæg til gruppen vil få et
svar fra robotten med en forklaring på hvad der foregår og må derefter
afvente at deres indlæg dukker op i gruppen hvis det godkendes af
moderatorerne.

d) Tidligere "hvidlistede" brugere som bevidst overtræder fundatsen
kan igen slettes af listen. En sådan sletning vil ikke afskære
brugeren fra at skrive til gruppen, men indlæg fra denne vil indtil
videre skulle godkendes manuelt af en moderator med den forsinkelse
dette vil indebære, hvilket vil sige at en sådan bruger er
"grålistet".

e) En skribent der er grålistet vil oppebære denne status i max. en
måned fra sidst afsendte indlæg der har berettiget til en grålistning.

f) Ved gentagne grove bevidste overtrædelser af gruppens fundats
(hvorved forstås mindst 5 gange grålistningen inden for 6 måneder)
kan moderatorerne bestemme at en sådan bruger udelukkes helt fra
gruppen for en periode, hvilket vil sige at den sådan bruger er
midlertidig "sortlistet".

g) Ingen bruger vil kunne "sortlistes" permanent! En gørstegangs
sortlistning vil maksimalt kunne udgøre 3 måneder, 2. gangs
sortlistning vil maksimalt kunne udgøre 6 måneder, og denne grænse vil
ligeledes være gældende for alle senere sortlistninger.

h) Moderering skal I øvrigt foregå alene ud fra gruppens fundats og
må ikke ske på grundlag af en persons holdninger, kirkelige eller
religiøse tilknytning eller mangel på samme. Alle, uanset tro og
holdning, har ret til at deltage i debatten, blot skal fundatsens
bestemmelser og retningslinier om opførsel og emneafgræsning
overholdes.

Debatperiode:
27/5 - 17/6 - 2003

Forslagsstiller:
Andreas Falck
evt. andre navne (jeg ser meget gerne flere navne)
<-- Forslag slut -->

Xpost dk.admin, dk.livssyn.kristendom
med FUT sat til dk.admin

Indlæget er separat postet til dk.admin.opslag med FUT til dk.admin

Fra : Andreas Falck

Dato : 31-05-03 21:50

Andreas Falck dewnull@invalid.invalid skrev dette:

[ forslag om hvidlistemoderering af gruppen ]

hvem kunne tænkes at være villig til at være moderatorer for denne
gruppe, såfremt forslaget bliver vedtaget i dk.admin?

Kan jeg gå ud fra at de personer der var på tale sidste gang forslaget
var fremme, i okt./nov. 22002, stadig vil være villige til at påtage
sig opgaven?

Svar evt. gerne på: moderering-dlk@groupcare.dk

http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
*** Alle med debatforum ***

Fra : Andreas Falck

Dato : 31-05-03 21:52

Andreas Falck dewnull@dewnull.invalid skrev dette:

> [...]
>
> Kan jeg gå ud fra at de personer der var på tale sidste gang
> forslaget var fremme, i okt./nov. 22002, stadig vil være villige

Glemte at indsætte dette link:
http://moderering-dlk.skrift.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 01-06-03 02:47

"Andreas Falck" <dewnull@dewnull.invalid> wrote in message
> [...]

Jeg kan godt påtage mig opgaven, men går det ikke meget godt som det går nu?

- og er det folk som ikke anses for ægte kristne, der skal holdes ude?

Er der en definition af kristendom i den ny gruppe, så lad os bruge den
her - jeg kan tro at nogen definition kan gøre mig mindre kristen end
Thorkild Grosbøll, som er præst

Fra : Andreas Falck

Dato : 01-06-03 07:31

Bo Warming ELTZNXFXSMII@spammotel.com skrev dette:

> Jeg kan godt påtage mig opgaven,

Det må jo blive op til denne gruppes faste deltagere at afgøre hvem
der bliver valgt til moderatorer!

> men går det ikke meget godt som
> det går nu?

Jo lige fot tiden er gruppens problem ikke overvældende. Men vi har
alt for ofter oplevet at det desværre ikke holder ret længe. Men lad
os nu ikke blande alt for meget andet ind i denne tråd

> - og er det folk som ikke anses for ægte kristne, der skal holdes
> ude?

Du har ikke læst mit forslag?

Hvis ægte krsitne skulde holdes ude var der jo en lang række af
gruppens faste brugere (nogle har været med faktisk lige siden
gruppens start) der skulle lukkes ude. Men læs mit forslag, og følg
debatten i dk.admin.

Fra : Vidal

Dato : 01-06-03 10:17

"Andreas Falck" <dewnull@dewnull.invalid> skrev i en meddelelse
> Andreas Falck dewnull@invalid.invalid skrev dette:

> [ forslag om hvidlistemoderering af gruppen ]

Øh, hvor er debatten. Troede den blev færdigbehandlet i
2002.

Burde det her forslag ikke x-postes til dk.admin?

> hvem kunne tænkes at være villig til at være moderatorer for denne
> gruppe, såfremt forslaget bliver vedtaget i dk.admin?

Hvis det bliver aktuelt indstiller jeg Bo Warming, Erik Larsen,
TBC og Filip Johsen til moderator posterne.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Andreas Falck

Dato : 01-06-03 13:24

Vidal vidal@worldonline.dk skrev dette:

> Øh, hvor er debatten. Troede den blev færdigbehandlet i
> 2002.

Nej, det blev ikke færdigbehandlet, og der blev aldrig fremsat et
officielt OTD (Oplæg Til Debat) dengang.

> Burde det her forslag ikke x-postes til dk.admin?

Forslaget om hvidliste-moderering er da også xpostet til dk.admin og
fremsendt til dk.admin.opslag.

> Hvis det bliver aktuelt indstiller jeg
> Bo Warming, Erik Larsen,
> TBC og Filip Johsen til moderator posterne.

hi hi - navnene er noteret.

Så må vi se hvem gruppens brugere vælger til sin tid

Og personligt vil jeg gerne opstille:

Rasmus Underbjerg Pinnerup
Georg Adamsen (han har ikke skrevet meget men læst med i lang tid)
og så mig selv: Andreas Falck

Det fremsatte forslag til hvidliste-moderering kan ses og læses her:

og der er en halvlang tråd i dk.admin om forslaget

Fra : OZ5vib Børge

Dato : 01-06-03 13:28

"Vidal" <vidal@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> "Andreas Falck" <dewnull@dewnull.invalid> skrev i en meddelelse

Skal vi nu til det igen
Det må være på grund af sommer varmen.
http://www.nydheder.suSbnet.dk/

Fra : Andreas Falck

Dato : 01-06-03 13:33

OZ5vib Børge b-h-j@oncable.dk skrev dette:

> Det må være på grund af sommer varmen.

Alt under 30 grader er småkøligt, og alt under 20 grader er lig med
arktisk kulde - så nej, det kan ikke være sommervarmen som jo slet
ikke er kommet endnu

Fra : OZ5vib Børge

Dato : 01-06-03 13:49

> OZ5vib Børge b-h-j@oncable.dk skrev dette:

Spøg til side vi bliver aldrig enig om det.
Jeg tror ikke det vil virke.
hvor der er to til stede er der 5 meninger om en sag .
God sommer til alle.
Hej fra Børge.
http://www.nydheder.subnet.dk/

Fra : N/A

Dato : 01-06-03 14:12

Fra : N/A

Dato : 01-06-03 14:12

Fra : N/A

Dato : 01-06-03 14:12

Fra : N/A

Dato : 01-06-03 14:12

Fra : Bo Warming

Dato : 01-06-03 14:12

> [...]
> han får et politisk flip og ikke kan styre sig).
>
> Han har også indlæg der virkelig er læseværdige set i forhold til
> gruppens emneområde. Det er jo også for ikke at udelukke en person som
> BW at jeg foreslår hvidliste-moderering. Opfører han sig som man kan
> forvente vil han jo også være hvidlistet, går han (eller andre) agurk
> kan de risikere at måtte være på "grålsiten" i en kortere periode,
> hvorefter de atter kan komme på hvidlisten igen, hvorved der så heller
> ikke vil væe nogen begrænsninger for deres ytringsfrihed under ansvar,

Den holdning, at nogen kan hæmme jævnbyrdige meddebatørers skriveadgang, vil
betyde at alt positivt liv ophører.
Ikke kun jeg vil miste lysten.
Killfilteret er opfundet, og problemerne har aldrig været så store, at dette
bureaukrati og besvær og magtmisbrug kan blive berettiget eller
fordelagtigt.
SMAG OG BEHAG ER FORSKELLIG og hvis tolkning om fundats er forskellig fra A
til B, så lad A og B emaile sammen og løse problemet. Frivilligt. Værdigt.
Kristent. Demokratisk.

Fra : Andreas Falck

Dato : 02-06-03 16:25

Andreas Falck dewnull@invalid.invalid skrev dette:

[ .. fremsat forslag om hvidliste-moderering af
dk.livssyn.kristendom .. ]

( der gik vist helt ged i første afsendelse - har forsøgt at slette )

Jeg trækker mit forslag om hvidliste-moderering af
dk.livssyn.kristendom, idet jeg godt kan se at hvis det
skal gennemføres som en brugbar løsning skal det
væsentlig bedre gennemarbejdes på adskillige punkter.

Jeg takker også for de mange gode indput der er kommet i debatten.
Bortset fra noge få enkeltstående isolerede indlæg, synes jeg selv jeg
er blevet mødt med konstruktive kritikpunkter. Modstand mod et forslag
er jo ikke det samme som at være negativ

Tak for en god og fair "kamp".

XPOST dk.livssyn.kristendom og FUT dk.admin