tryk imprægnering. hvor må det bruges?
Fra : klaus nielsen

Dato : 28-05-03 01:19

hej
jeg vil lave et værksted, jeg vil gerne anvende træ så vidt muligt. men hvor
må der anvendes trykimprægneret træ? spær, udvendig og eller indvendig
beklædning af vægge?
og hvor må trykimprægneret træ absolut ikke bruges ?
på forhånd tak

mvh
klaus nielsen
klaus_nielsen@tdcspace.dk
vfr750 og xl600r

Fra : Philip Oest Møller

Dato : 28-05-03 21:39

> [...]
> beklædning af vægge?
> og hvor må trykimprægneret træ absolut ikke bruges ?

Alle steder på nær ved næringsmidler og foderstoffer.

Men hvorfor skulle du dog bruge alt det trykimprægneret træ. Lav dog hellere
et tæt tag, så er den skid slået. Eller sagt på en anden måde "konstruktiv
træbeskyttelse" i stedet for kemisk.

Der er dog et sted der med fordel kan anvendes trykimp. træ, og det er til
fodremmen, som er særligt udsat og vanskelig at skifte.

Med træ hilsen

Philip Oest Møller

"Man skal kun bekymre sig om nøjagtigheder,

Unøjagtighederne kommer af sig selv"