Erfaringer med batteridrevet plæneklipper
Fra : Leif Chr. Andresen

Dato : 27-05-03 20:02

Jeg står over for at skulle købe en plæneklipper, den gamle Flymo, jeg
overtog efter min far er ved at være træls.

Jeg har ca. 300 m2 græs, fordelt på 4 plæner, som ikke alle behøver at
blive klippet samme dag. På 2 af plænerne står der frugttræer, hvilket
gør klipning med ledning ekstra besværligt. Jeg har brug for en
plæneklipper, jeg hurtigt kan finde frem, hvis jeg kommer hjem fra
arbejde og lysten melder sig. Desuden må plæneklipperen gerne være
lydsvag.

Jeg har kig på en plæneklipper fra Brill med et 24 v batteri:

http://www.brillgarten.de/index.php?go=produkt_detail&kat=2&intro=1&produkt=2&gruppe=2.1.3&submenue=2.1&detail=65035

men jeg ved ikke om den er stærk nok til en sløset passet plæne. Er der
nogen, der har erfaring med plæneklipperen fra Brill eller andre
batteridrevne plæneklippere?

Eller skal jeg købe en støjsvag benzindrevet græsslåmaskine fra Stiga?

--
Leif Chr. Andresen
http://home13.inet.tele.dk/andresen

Fra : Jette Lauritsen

Dato : 27-05-03 20:57

Jeg vil så absolut anbefale en benzindreven rotorklipper til dit behov.

Hilsen
Knud

Fra : Peter C.

Dato : 27-05-03 21:10

> [...]
> Jeg har kig på en plæneklipper fra Brill med et 24 v batteri:
> Eller skal jeg købe en støjsvag benzindrevet græsslåmaskine fra Stiga?

På Gør det Selv´s hjemmeside kan du se en test af accuklippere

http://www.goerdetselv.dk/Crosslink.jsp?d=123&a=2495#

log på med 1234567890 og postnummer 4321

(det er ikke fusk eller hack eller andet uhæderligt...det er GDS selv der
har oplyst prøvelogin´et i en reklame)

Det kan være at du bliver lidt klogere af at læse den.
Personligt ville jeg vælge en benzindrevet rotorklipper, da jeg VED at
Murphys lov vil komme efter mig, og dræne batterierne når der mangler 20 m2
af plænen

MVH Peter C.

Fra : Sigrun og Morten

Dato : 29-05-03 07:58

Hej

Vi har en Brill, og vi (læs: min mand) er meget tilfredse med den.
Det sker jævnligt at plænen bliver lidt lang før den bliver slået, men det
er ikke noget problem.

Da vi fik den, skulle den lige lades og bruges nogle gange før batteriet kom
op på fuld kapacitet.

Mvh
Sigrun

Fra : Leif Chr. Andresen

Dato : 30-05-03 22:28

"Leif Chr. Andresen" skriver:

> ... Er der nogen, der har erfaring med plæneklipperen fra Brill
> eller andre batteridrevne plæneklippere?

Tak for svarene.

Jeg kan se, at batteridrevne rotorklippere er for svage, både 12 og 24
v. Men det tæller, at Sigrun og Morten har gode erfaringer med Brill,
der jo er en cylinderklipper.

Så jeg tror jeg vover forsøget med Brill. Måske skal jeg anskaffe et
ekstra batteri. Hvis det går godt, kan batterierne jo også bruges til
f.eks. en hækkeklipper.