warcraft3
Fra : Rundude

Dato : 27-05-03 19:33

Hej!

Nogen der kan fortælle mig maskinkravene (processor/ram/grafikkort osv) til
WARCRAFT3???

Mvh
Rundude aka Kenneth

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 27-05-03 20:06

Rundude wrote:
> Nogen der kan fortælle mig maskinkravene (processor/ram/grafikkort
> osv) til WARCRAFT3???

- Windows 98/ME/2000/XP
- 400 MHz Pentium II or equivalent
- 128MB RAM
- 8 MB 3D video card supporting DirectX 8.1
- DirectX-compatible 16-bit sound card
- Microsoft-compatible Mouse
- 120 MB HD space

ifølge: http://www.warcraft.com

--
Martin K

Fra : Tjalfe

Dato : 27-05-03 22:44

> [...]
> - 400 MHz Pentium II or equivalent
> - 128MB RAM
> - 8 MB 3D video card supporting DirectX 8.1

Hvilket naturligvis er den værste gang løgn nogensinde. Ikke bare lidt, men
rigtigt meget løgn. Som MINIMUM (det absolutte) bør du have 256 MB RAM,
700-800 Mhz processer og 32 MB GForce grafikkort. Jeg gad godt at høre fra
nogen som har kørt det med Blizzards egne minimumskrav!

Fra : danni plougmann

Dato : 28-05-03 00:11

"Tjalfe" <tjalfe@NOSPAMexcite.com> wrote in message

> [...]
> 700-800 Mhz processer og 32 MB GForce grafikkort. Jeg gad godt at høre fra
> nogen som har kørt det med Blizzards egne minimumskrav!

blizzard fortæller kun hvad absolut minimum kræves bare for at spillet vil
starte op
ikke om det vil være spilbart.
kig efter ordet recommede systemkrav.

Fra : Jacob Riis

Dato : 28-05-03 11:27

"Tjalfe" <tjalfe@NOSPAMexcite.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> 700-800 Mhz processer og 32 MB GForce grafikkort. Jeg gad godt at høre fra
> nogen som har kørt det med Blizzards egne minimumskrav!

Kunne det tænkes at spillet sagtens kan spilles med denne konfiguration når
der vælges en lav opløsning og man nedsætter grafikdetaljerne.

--
Jacob

Fra : Martin Schultz

Dato : 28-05-03 12:29

On Tue, 27 May 2003 23:43:38 +0200, "Tjalfe" <tjalfe@NOSPAMexcite.com>
wrote:

> [...]
>700-800 Mhz processer og 32 MB GForce grafikkort. Jeg gad godt at høre fra
>nogen som har kørt det med Blizzards egne minimumskrav!

Det kørte fint på min Athlon XP 1700+ med 128mb RAM og et TNT2 32mb
grafikkort da det kom ud. Har dog kun prøvet det i single player.

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til
ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : The X

Dato : 28-05-03 19:56

Kører det på en Celeron 300a clocket til 450Mhz. 384Mb ram. Creative
Annihilator Geforce 32Mb.
WinXp Home.
Kører ok.

Dan

Fra : Klaus G.

Dato : 28-05-03 15:14

> [...]
> - 400 MHz Pentium II or equivalent
> - 128MB RAM
> - 8 MB 3D video card supporting DirectX 8.1

Er man typen som spiller meget TowerDefence, så kan jeg klart anbefale 512MB
RAM, endda mere. Og en P4 2.4Ghz, samt GF4. Eller andet hardware som
matcher. TowerDefence tvinger altså ens spand i knæ. Jeg har selv 2667Mhz
P4, Radeon 9700 Pro, og 1GB DDR PC2700 RAM, og det køre godt, men i nogle
towerdefences begynder mine FPS godt nok at falde drastisk. Her snakker jeg
om Towerwars f.eks..

--
Klaus G. / Seth-Enoch

Fra : danni plougmann

Dato : 28-05-03 22:06

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message

> [...]
>

> --
> Klaus G. / Seth-Enoch
>
> hvad er det lige towerdefence er, jeg har selv kun spillet warcraft 3
singleplayer

Fra : Gismo

Dato : 29-05-03 01:44

"danni plougmann" <danni.plougmannNOSPAM@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message

> 512MB
> jeg

> singleplayer

nogle enheder skal fra X til Y - du skal bygge tårne og dræbe dem inden de
kommer frem !

har en tbird 1,4, 512 ddr og gf4 ti4200 - i storer spil 3on3 og 4on4 hvor
der er + 250 unit har jeg lagg - Specielt i de kampte der nu er. Men i solo
og 2on2 køre det flydende uanset hvor mange unit hver har

Gismo

Fra : Klaus G.

Dato : 29-05-03 02:17

> [...]
solo
> og 2on2 køre det flydende uanset hvor mange unit hver har

Lag og low fps er altså ikke det samme. Lag=forsinkelse, hvilket kan være
dårlig ping. Ping angives i ms, som er 1/1000sek... I dit tilfælde snakker
vi om Low fps, hvilket vil sige at din puter ikke kan følge med hardware
mæssigt. Synes bare jeg lige vil gøre det klart, da jeg er træt af at folk
siger det lagger, og så roder man rundt med netværk og jeg ved ikk hvad, og
så viser det sig bare at det er deres puter som suger den brede...!

--
Klaus G. / Seth-Enoch

Fra : Simon Nejmann

Dato : 29-05-03 10:51

On Thu, 29 May 2003 03:16:48 +0200, "Klaus G."

> [...]

>siger det lagger, og så roder man rundt med netværk og jeg ved ikk hvad, og
>så viser det sig bare at det er deres puter som suger den brede...!

Helt enig.
Men nu for at fortsætte stilen, så passer det ikke helt at lag =
forsinkelse.
Det er rigtigt, at lag kan være forsinkelse. Måles ved at ens maskine
sender en "ping" pakke til serveren, hvorefter serveren straks sender
den tilbage igen. Forsinkelsen er så den tid (normalt i milli
sekunder) det tog fra din computer sendte pakken til den kom tilbage.
Men lag kan også være at ens forbindelse bare ikke kan håndterer alle
de pakker der kommer ind - den kan håndterer 256Kbps, men der kommer
300Kbps og så bliver forbindelsen forstoppet.

Forskellen er vigtig, fordi mens der ikke rigtigt kan gøres noget ved
den første type lag - det bliver normalt forsaget af at man sidder
langt væk fra serveren, eller at nettet mellem jer er forstoppet. Så
kan man (forsøge at) gøre noget ved den anden type - enten ved at
opgraderer sin forbindelse (eller pauser eventuelle downloads der
kører i baggrunden :) ), eller ved at programmørende optimerer deres
netværks forbrug.

--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann

Fra : Gismo

Dato : 29-05-03 12:44

"Simon Nejmann" <snejmann@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> opgraderer sin forbindelse (eller pauser eventuelle downloads der
> kører i baggrunden :) ), eller ved at programmørende optimerer deres

Når ens computer ikke kan følge med kan man da godt bruge et ord som lagg.
Om det går langtsomt pga høj ping eller langtsom computer er det da stadig
lagg - lyder er klamt hvis man siger "arhhh jeg har lav fps i et rts spil" !
(Er sku fair nok i CS)

Anway, wc3 skal gerne have en rigmelig hurtig maskine hvis det skal køre
optimalt i storer spil !

Gismo

Fra : Simon Kamber

Dato : 29-05-03 16:08

On Wed, 28 May 2003 23:05:47 +0200, "danni plougmann"
<danni.plougmannNOSPAM@tdcadsl.dk> wrote:

> hvad er det lige towerdefence er, jeg har selv kun spillet warcraft 3
>singleplayer

Du starter spillet med en arbejder der kan bygge et bredt udvalg af
forsvarstårne. Så starter en række creatures i den ene ende af banen
og begynder at løbe mod den anden ende, forbi dine forsvarstårne(de
angriber ikke, løber bare forbi). Så er det så meningen at du skal
sørge for at bygge dine tårne så der dør så mange som muligt. Hvis der
dør nok, kommer du videre til en ny level hvor du får nogle flere
penge til at udvide dit forsvar, og så kommer der en endnu større
bunke creatures.

Dette koncept er så blevet udvidet i det vanvittige. En eller anden
fik idéen, og så har en masse folk bare kopieret den, med det resultat
at der findes rigtig mange TD-baner af MEGET forskellig kvalitet, og
med mange forskellige specielle træk(holdspil, mulighed for at sende
ekstra monstre mod de andre, helte og meget andet)

Fra : Stina Hofmann

Dato : 29-05-03 20:40

Simon Kamber <simon_kamber@hot<<<REMOVE>>>mail.com> skrev i
dk.spil.computer at:

>Så starter en række creatures i den ene ende af banen
>og begynder at løbe mod den anden ende, forbi dine forsvarstårne(de
>angriber ikke, løber bare forbi).

Jep. Det tror man indtil første gang man rammer en bane hvor alle ens
fine tårne bliver totalt smadret af vrede spassere og man står overfor
at skulle spille næste level med en bygger.
Towerdefence er det eneste jeg spiller på wc3, så jeg er ret
begejstret for konceptet. Jeg hygger mig virkelig med mit maze-byggeri
m.m. Der skal dog ikke meget til før hjemmecomputeren brokker sig
voldsomt, så det er fortrinsvis forbeholdt netcafé.

--
"Der er skam ikke noget i vejen for at chatte fra en iMac."
- Christian Bech

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 29-05-03 20:56

Stina Hofmann wrote:
> [...]
> m.m. Der skal dog ikke meget til før hjemmecomputeren brokker sig
> voldsomt, så det er fortrinsvis forbeholdt netcafé.

Nu må jeg vide det! Er det et selvstændigt mod - eller er det integreret i
WC3. Synes aldrig jeg er stødt på det...

--
Martin K

Fra : Stina Hofmann

Dato : 29-05-03 22:37

Martin Kirschmeyer skrev i dk.spil.computer at:

>Nu må jeg vide det! Er det et selvstændigt mod - eller er det integreret i
>WC3. Synes aldrig jeg er stødt på det...

Du skal pænt downloade de forskellige. Der er nogle gode på
<http://maps.warcraftiii.net/listmaps.php?type=12>
Jeg kan ikke anbefale dig dem jeg spiller - ikke fordi de ikke er
fede, men fordi jeg ikke aner hvad de hedder. Jeg har folk til at
finde den slags til mig Men prøv dig frem.

Fra : Gismo

Dato : 30-05-03 00:33

"Stina Hofmann" <spam@detteerIKKEengyldigURL.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fede, men fordi jeg ikke aner hvad de hedder. Jeg har folk til at
> finde den slags til mig Men prøv dig frem.

Gå på bnet, tag custom games og join dem der nu er ... langt de fleste er en
eller anden form for TD - Joiner du et custom game i multiplayer henter du
mappet hvis du ikke har det i forvejen !

Gismo

Fra : Simon Kamber

Dato : 30-05-03 19:04

On Thu, 29 May 2003 21:55:47 +0200, "Martin Kirschmeyer"
<kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> wrote:

>Nu må jeg vide det! Er det et selvstændigt mod - eller er det integreret i
>WC3. Synes aldrig jeg er stødt på det...
Det er nogle costum baner der er indstillet til det. Du kan bare gå på
en server der spiller en TD bane, så henter den automatisk banen.

Fra : Simon Kamber

Dato : 29-05-03 16:08

On Wed, 28 May 2003 16:13:48 +0200, "Klaus G."
<klaus_godt@hotmail.com> wrote:

>Er man typen som spiller meget TowerDefence, så kan jeg klart anbefale 512MB
>RAM, endda mere. Og en P4 2.4Ghz, samt GF4.
Roooolig nu.

Mine 1GHz, 256MB ram og GF2 TI klarer sig da fint i TD.

Fra : Gismo

Dato : 30-05-03 00:33

"Simon Kamber >>mail.com>" <simon_kamber@hot<<<REMOVE> skrev i en meddelelse

> Roooolig nu.
>
> Mine 1GHz, 256MB ram og GF2 TI klarer sig da fint i TD.

Prøv i 8 - 12 player FFA eller stort 3on3 / 4on4 team games hvor hver
spiller har + 60 unit .. så skal du se løjer og lagg (nedsat fps) :)

Gismo