PSI i debian
Fra : Trygleren [9000]

Dato : 27-05-03 17:04

Hey,

jeg er forholdsvis ny i Linux. Jeg har (fået) installeret Debian,
og har siddet og leget med PSI. Problemet er bare at jeg ikke
lige kan få den til at connecte til hverken MSN- eller ICQ-
serverne. Er der nogen der kan give mig et par hints om op-
sætningen?
Jeg har søgt google tynd, desværre uden resultater =(

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk <-- All Hail Scroob !!

Fra : Jesper Krogh

Dato : 27-05-03 19:07

I dk.edb.system.unix, skrev Trygleren [9000]:
> [...]
> sætningen?
> Jeg har søgt google tynd, desværre uden resultater =(

Yeps, det er jabber, så du skal benytte de såkaldte transporter.
Manage Services
og i "Server to browse" skriver du eksempelvis myjabber.net og trykker
på browser, så vælger du ICQ og trykker register.

Når du er igennem dette kan du tilføje dine ICQ venner som
ICQ-nr@icq.myjabber.net
Under Add contact.

Håber det hjælper.

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc
Jabber ID: jesper@jabber.krogh.cc

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-05-03 19:30

On Tue, 27 May 2003 18:07:28 +0000, Jesper Krogh wrote:

> [...]
> og i "Server to browse" skriver du eksempelvis myjabber.net og trykker
> på browser, så vælger du ICQ og trykker register.

Eller også indstallere Gaim. Under avancerede options gemmer sig en
mulighed, der hedder opret konto. Sættes et flueben heri, vil Gaim forsøge
at oprette en konto med det brugernavn og password, man har angivet i
feltet brugernavn og password. Ganske smart!

--
Hilsen/Sincerely, Michael Rasmussen

En windows admin er en person, for hvem den største bedrift er, at
lave konfiguration af serveren med trial and error via en gui.

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 27-05-03 19:40

> mulighed, der hedder opret konto. Sættes et flueben heri, vil Gaim forsøge
> at oprette en konto med det brugernavn og password, man har angivet i
> feltet brugernavn og password. Ganske smart!

Det fremgik vist ikke helt af min tråd, men jeg har allerede en ICQ- og MSN-
konto. Jeg ønsker blot at konfigurere PSI med de nødvendige serverindstillinger
og hvad der ellers er i det program.

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 28-05-03 00:06

"Trygleren [9000]" <Trygleren@SLETDETHERhesteskelet.dk> writes:

> Det fremgik vist ikke helt af min tråd, men jeg har allerede en ICQ- og MSN-
> konto. Jeg ønsker blot at konfigurere PSI med de nødvendige serverindstillinger
> og hvad der ellers er i det program.

Som jeg forstår jabber (jeg bruger det ikke selv), benytter du dine
eksisterende ICQ- og MSN-numre gennem jabbers servere.

Derudover findes der programmer som kopete og gaim, der kan håndtere
flere protokoller (herunder ICQ og MSN) samtidig.

/Rasmus

Beware of bugs in the above code;
I have only proved it correct, not tried it.
- Donald Knuth