/ Forside / Interesser / Dyr / Fisk / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fisk
#NavnPoint
dova 6715
molokyle 2545
Cirkeline.. 2256
dabj 1816
granner01 954
redtop 942
Troldepige 930
PARKENSS 926
pallebhan.. 741
10  Gennie 710
Kampfisk
Fra : Majbritt Hågensen


Dato : 27-05-03 18:37

Hej allesammen

Er der nogle som
gider fortælle mig lidt om en kampfisks adfærd.Dræber den andre arter ?



hilsen Majbritt



 
 
Jørn (27-05-2003)
Kommentar
Fra : Jørn


Dato : 27-05-03 18:34

nej mest hinanden
"Majbritt Hågensen" <maajer@oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:3ed3a0cb$0$24697$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej allesammen
>
> Er der nogle som
> gider fortælle mig lidt om en kampfisks adfærd.Dræber den andre arter ?
>
>
>
> hilsen Majbritt
>
>



Jørgen Engbjerg (27-05-2003)
Kommentar
Fra : Jørgen Engbjerg


Dato : 27-05-03 18:41

ja, det kan kun anbefales at have en kampfisk i akvariet...


"Majbritt Hågensen" <maajer@oncable.dk> skrev i en meddelelse
news:3ed3a0cb$0$24697$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej allesammen
>
> Er der nogle som
> gider fortælle mig lidt om en kampfisks adfærd.Dræber den andre arter ?
>
>
>
> hilsen Majbritt
>
>



Plesner (27-05-2003)
Kommentar
Fra : Plesner


Dato : 27-05-03 21:43

> ja, det kan kun anbefales at have en kampfisk i akvariet...

Sludder og vrøvl - hvis det drejer sig om Betta splendens, som man
almindeligvis ser i sin ynkelige kulturform med abnormt store finner, så
kan man ikke holde flere hanner sammen. De er generelt fredelige overfor
andre fisk - men der findes da en del fisk, som godt kan finde på at nippe
i slørkampfiskens finner.

Andre arter af kampfisk har som hovedregel ikke den samme begrænsning.

Plesner

KatjaStrofen (27-05-2003)
Kommentar
Fra : KatjaStrofen


Dato : 27-05-03 22:12


"Plesner" <you@wish.net> skrev i en meddelelse
news:3ed3cdd0$0$274$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> > ja, det kan kun anbefales at have en kampfisk i akvariet...
>
> Sludder og vrøvl - hvis det drejer sig om Betta splendens, som man
> almindeligvis ser i sin ynkelige kulturform med abnormt store finner, så
> kan man ikke holde flere hanner sammen. De er generelt fredelige overfor
> andre fisk - men der findes da en del fisk, som godt kan finde på at nippe
> i slørkampfiskens finner.
>
> Andre arter af kampfisk har som hovedregel ikke den samme begrænsning.
>
> Plesner

Hmm.. er det faktisk ikke det samme manden påstår ? - at det kun kan
anbefales at have en kampfisk i akvariet!

Hvad jeg har hørt, kan man kun have flere hunner sammen og hannerne bør være
alene [og ja alene med sig selv og de andre slags prydfisk]

Katja



Plesner (28-05-2003)
Kommentar
Fra : Plesner


Dato : 28-05-03 01:21

> Hmm.. er det faktisk ikke det samme manden påstår ? - at det kun kan
> anbefales at have en kampfisk i akvariet!

Det er jo heller ikke rigtigt - hvis det er Betta splendens kan man kun
have en han i akvariet - antallet af hunner og andre fisk er underordnet.

> Hvad jeg har hørt, kan man kun have flere hunner sammen og hannerne
> bør være alene [og ja alene med sig selv og de andre slags prydfisk]

Næsten rigtigt. Hvis hunnerne skal have lidt fred fra hannen, bør der være
gemmesteder på en sådan måde, at hunnen kan komme helt op til overfladen
efter luft uden at blive set af hannen - flere hunner kan også være en
løsning.

Plesner

Smølfen (28-05-2003)
Kommentar
Fra : Smølfen


Dato : 28-05-03 06:39

Hm hvis det er en kampfisk som man køber i en dyrehandler du taler om,
kender ikke det latinske navn så har jeg 5 hunner og 3 hanner gående i et
400 L akvarie, de første par uger går med at danne teritotie derefter finde
en hun. og så lægger de æg i en kokusnød 4 gange om året hvorefter de dør
:_)

J


"Plesner" <you@wish.net> skrev i en meddelelse
news:3ed400d1$0$29520$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> > Hmm.. er det faktisk ikke det samme manden påstår ? - at det kun kan
> > anbefales at have en kampfisk i akvariet!
>
> Det er jo heller ikke rigtigt - hvis det er Betta splendens kan man kun
> have en han i akvariet - antallet af hunner og andre fisk er underordnet.
>
> > Hvad jeg har hørt, kan man kun have flere hunner sammen og hannerne
> > bør være alene [og ja alene med sig selv og de andre slags prydfisk]
>
> Næsten rigtigt. Hvis hunnerne skal have lidt fred fra hannen, bør der være
> gemmesteder på en sådan måde, at hunnen kan komme helt op til overfladen
> efter luft uden at blive set af hannen - flere hunner kan også være en
> løsning.
>
> Plesner


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.483 / Virus Database: 279 - Release Date: 19-05-2003



Ole Vandborg Rasmuss~ (28-05-2003)
Kommentar
Fra : Ole Vandborg Rasmuss~


Dato : 28-05-03 07:19

"Smølfen" <smolfen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3ed44b8d$0$76078$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hm hvis det er en kampfisk som man køber i en dyrehandler du taler om,
> kender ikke det latinske navn så har jeg 5 hunner og 3 hanner gående i et
> 400 L akvarie, de første par uger går med at danne teritotie derefter
finde
> en hun. og så lægger de æg i en kokusnød 4 gange om året hvorefter de dør
> :_)

Det er i hvert fald ikke kampfisk du har så !! Kampfisken er en
labyrintfisk, og den bygger en skumrede i vandoverfladen hvor æggene klækkes
i.

/Ole



nybegynder (28-05-2003)
Kommentar
Fra : nybegynder


Dato : 28-05-03 08:11

kan det være en fordel at starte med at sætte feks. 3 hunner i først
og lade dem finde sig til rette, for så efter et stykke tid x antal dage
at sætte en han i? eller hvad
"Plesner" <you@wish.net> skrev i en meddelelse
news:3ed400d1$0$29520$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> > Hmm.. er det faktisk ikke det samme manden påstår ? - at det kun kan
> > anbefales at have en kampfisk i akvariet!
>
> Det er jo heller ikke rigtigt - hvis det er Betta splendens kan man kun
> have en han i akvariet - antallet af hunner og andre fisk er underordnet.
>
> > Hvad jeg har hørt, kan man kun have flere hunner sammen og hannerne
> > bør være alene [og ja alene med sig selv og de andre slags prydfisk]
>
> Næsten rigtigt. Hvis hunnerne skal have lidt fred fra hannen, bør der være
> gemmesteder på en sådan måde, at hunnen kan komme helt op til overfladen
> efter luft uden at blive set af hannen - flere hunner kan også være en
> løsning.
>
> Plesner



Plesner (28-05-2003)
Kommentar
Fra : Plesner


Dato : 28-05-03 12:07

> kan det være en fordel at starte med at sætte feks. 3 hunner i først
> og lade dem finde sig til rette, for så efter et stykke tid x antal
> dage at sætte en han i? eller hvad

Hmmm... det trick er i hvert fald nogle gange brugt med succes, når det
drejede sig om aggressive ciklider. Hvis der er gemmesteder nok i akvariet,
er det ikke nødvendigt. Som jeg skrev tidligere, skal hunnerne have
mulighed for at kunne komme helt op til overfladen efter luft uden at blive
set af hannen.

Plesner

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste