"Christian Lanng" <z3rum@ofir.dk> writes:
> Jeg sidder på Aalborg Øst centralen, jeg har også det indtryk at Tiscali
> normalt er teknisk kompetente, men nu er jeg i over et år blevet spist af
> med forklaringer om hvorfor min ping er over 100 eller at det ikke er
> unormalt eller at man kan ikke forvente lavere med en ADSL løsning hvilket
> jeg er uenig i.
Jeg har set noget lignende hos en af mine tidligere kunder, som har
ADSL hos Tiscali. Når jeg ser den slags i Cybercitys net (det sker en
sjælden gang), så er det normalt efterfulgt af en udmelding deres
drift-liste om at der har været tekniske problemer.
Jeg mener generelt godt at man kan forvente at latency i udbyderens
eget net er beskeden (altså ikke 100 ms internt i udbyderens net i
Danmark), og det er også hvad jeg oplever hos både Cybercity, TDC og
Webpartner, som jeg selv har førstehåndserfaring med.
> Det skal dog siges at problemet er periodisk i den forstand
> at det kun opstår om aftenen eller andre tidspunkter når nettet er
> spidsbelastet. Men stadigvæk er det dagligt.
Ja, det er også hvad jeg oplevede på føromtalte ADSL-forbindelse fra
Tiscali. Det er ret ufedt at arbejde på en maskine i enden af sådan en
over SSH når det sker
--
Jacob -
www.bunk.cc
Flattery will get you everywhere.