MS Windows
briani 27239
Ny harddisk
Fra : Klitgaard

Dato : 27-05-03 11:39

Har lige sat subj. i, som skal køre som slave, flytter selvfølgelig
jumperen, starter maskinenen op og så kører den ellers bare på windows
startbilledet, men kommer aldrig ind. Heller ikke boot i fejlsikret tilstand
virker. Hvis jeg kobler den nye hd fra virker alt klart nok igen.

Hvad har jeg overset?

/Klitgaar

Fra : jens

Dato : 27-05-03 11:41

"Klitgaard" <mrsmooth@FJERNprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad har jeg overset?

Bios ?

Sad der en anden disc før på det stik ?

Mvh Jens

Fra : Klitgaard

Dato : 27-05-03 11:57

"jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> Sad der en anden disc før på det stik ?

Ja det gjorde der, så der skal vel ikke ændres noget?

/Klitgaard

Fra : jens

Dato : 27-05-03 12:41

"Klitgaard" <mrsmooth@FJERNprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det gjorde der, så der skal vel ikke ændres noget?

Det kommer helt an på forskellige indstillinger i din pc.

Jeg formoder det er din og du er administrator på den.

Log af og ind som admin, med den gamle disc i, i enhedshåndteringen fjerner
du driverne til den og lukker maskinnen.
Skifter discen og starter, logger på som admin og finder den nye hardware.

Eller løb lokal brugerpolitik igennem og tillad andre end adminkontoen at
fjerne system enhedder.
At fjerne permanent delte resourcer og et par andre ting.

Mvh Jens

Fra : Klitgaard

Dato : 27-05-03 14:39

> [...]
>
> Eller løb lokal brugerpolitik igennem og tillad andre end adminkontoen at

Tak for svaret men det hjalp ikke.

> At fjerne permanent delte resourcer og et par andre ting.

Tænker du på delte mapper?

/Klitgaard

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 27-05-03 14:50

Hvilken version af Windows?
--
Michael Pilgaard,
Aalborg

Fra : Klitgaard

Dato : 27-05-03 16:09

"Michael Pilgaard" <mipi@image99.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken version af Windows?

Xp Prof.

/Klitgaard

Fra : jens

Dato : 27-05-03 16:29

> "Michael Pilgaard" <mipi@image99.dk> skrev i en meddelelse

> Xp Prof.

Hvad det har med sagen at gøre ved jeg ikke helt, men det angiver at du
meget vel kan køre med noget pcnavn a`la navn1.navn2.

Hvorved du får en domæne maskine med ekstra sikring af netop discdrev og
andet hardware.

Mvh Jens

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 27-05-03 21:10

On Tue, 27 May 2003 17:29:24 +0200, "jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote:

> [...]
>meget vel kan køre med noget pcnavn a`la navn1.navn2.
>
>Hvorved du får en domæne maskine med ekstra sikring af netop discdrev og

Hvad snakker du om?
Det er da relevant at vide om han kører Win98 når du begynder at tale om
administrator-konto?
Han har jo bare sat en ny disk i som slave, på et stik hvor der før sad
en anden disk. Den ændring burde da som udgangspunkt ikke være noget
problem eller?

Fra : jens

Dato : 27-05-03 22:07

Fuldstændigt korrekt.
Jeg havde bare ikke set spørgsmålet her. (sorry)
Men jeg antog det var xp udfra denne :
(fra den oprindelig eheader)

Findes den i w98 med "2800" ? (jeg aner det faktsk ikke, men min xp hedder
2800 1158)

> Han har jo bare sat en ny disk i som slave, på et stik hvor der før sad
> en anden disk. Den ændring burde da som udgangspunkt ikke være noget
> problem eller?

Nej, medmindre det er w2k eller Xp, aldrig set bøvlet med w98.
(men ofte med w2k og xp)

Hvorfor jeg også gik ud fra det var xp.

Mvh Jens

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 27-05-03 22:22

On Tue, 27 May 2003 23:07:11 +0200, "jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote:

>Nej, medmindre det er w2k eller Xp, aldrig set bøvlet med w98.
>(men ofte med w2k og xp)

Jeg har også oplevet det med w2ksp3.
Hvad er det der foregår?
Kunne du måske hjælpe med en henvisning eller en forklaring på hvorfor
den gør det og evt. hvad der kan afhjælpe problemet.

Fra : jens

Dato : 27-05-03 22:28

> [...]

> Kunne du måske hjælpe med en henvisning eller en forklaring på hvorfor
> den gør det og evt. hvad der kan afhjælpe problemet.

Her er det indlæg som dit står som svar på i denne tråd.

(Det svar som jeg ikke mente var rellevant....)

Mvh Jens.

Fra : jens

Dato : 27-05-03 22:37

Det der sker, betragter jeg som M$ forsøg med activering.

Hvis man i w2k registrerer med hardwareopætning, er det kun den oprindelige
Admin der kan fjerne det igen,,,
Hvis man bare piller en del ud og sætter en ny i passer GUID numrene i
regbasen ikke på hardwaren, og den op fatter sig selv som enten stjålet
eller forsøgt "omgået" og sikrer sine data ved at bægte login.

I grelle tilfælde kan man ikke sætte det oprindelige Hware i igen og starte
op.....GUID numre igen.

Men man kan som skrevet ændre det i gruppepolitikken, eller som admin
fjerne driverne, lukke maskinen, skifte og logge på som admin for at install
drivere.

Mvh Jens

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 27-05-03 22:54

On Tue, 27 May 2003 23:36:44 +0200, "jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote:

>Det der sker, betragter jeg som M$ forsøg med activering.
>
>Hvis man i w2k registrerer med hardwareopætning, er det kun den oprindelige
>Admin der kan fjerne det igen,,,

Kan man undgå dette?

Tak for svaret i øvrigt : -)

Fra : jens

Dato : 27-05-03 23:01

> Kan man undgå dette?

Jajada.

Lad være med at rejistrere _med_ HWopsætning.
Lad være med at køre w2k i domæne.
Opsæt lokal brugerpolitik rigtigt.
Afinstaller den hardware der ønskes udkiftet inden den pilles ud.
Eller....når man opretter sig selv som bruger kan man kopiere admin kontoen
til en ny mappe og angive den som hjemmemappe.

Der er mange mulighedder hvis man kender sin w2k.

Xp opfører sig på samme måde, der er det bare ikke muligt at kopiere
adminkontoen.

Mvh Jens (du forstår sikkert min forvirring nu {

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 27-05-03 22:55

On Tue, 27 May 2003 23:28:18 +0200, "jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote:

>Her er det indlæg som dit står som svar på i denne tråd.

>(Det svar som jeg ikke mente var rellevant....)
>
>Mvh Jens.

Ok, jeg er med : -)

Fra : Pico

Dato : 27-05-03 21:37

Klitgaard wrote:
> [...]
> startbilledet, men kommer aldrig ind. Heller ikke boot i fejlsikret
> tilstand virker. Hvis jeg kobler den nye hd fra virker alt klart nok

Du skriver ikke noget om hvor gammel din PC er. For nogle år siden
skulle man ind i bios og autodetecte harddiskene.
Finder PC'en harddisken ved start, altså inden den begynder på
styresystemet ?
Hvis den ikke gør det må du ind i bios og få den til at detecte HD'en.
Pico