HP K80
Fra : Lars Hessellund

Dato : 26-05-03 23:39

Nogen der har erfaringer med denne printer? Jeg administrer et mindre
netværk hvor de uden at ane hvad de foretog sig, købte denne printer uden at
tage mig med på råd, så nu står jeg med balladen... De tænkte naturligvis
ikke på at købe en netværksprinter...
Første probleme er at den umuligt vil lade sig installere på deres Win2K
advanced server, det er der så ikke noget at gøre ved...
Andet problem er at de andre (to Win2K) maskiner ikke kan printe når man
bruger windows fil- og printerdeling, man kan fint finde printeren på
netværket, men når man printer sker der intet. Der komme ikke nogen
fejl-meddelelser o.l.
Nogen der har et forslag? Uden at smide printeren ud, det har jeg forsøgt at
overtale dem til.
Findes der evt. nogle billige printservere hvor man kan koble et parallelt
kabel til?
--
Mvh.
Lars Hessellund

Fra : jens

Dato : 27-05-03 00:08

"Lars Hessellund" <Hessellund@c.remove.dk> skrev i en meddelelse
> Findes der evt. nogle billige printservere hvor man kan koble et parallelt
> kabel til?

Level One FBR1403tx, den har en "unix" printserver.

Men Unix print understøttelse skal instaleres i w2k, (også i w2k server)

Hvis det er det eneste burde den kunne bringes til at printe via w2k
serveren

Mvh Jens hvis www net er ikke eksisterende så han ikke kan kigge efter den
på google.

Fra : jens

Dato : 27-05-03 00:15

"jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

Som fortsættelse.....

Det ser ud til at den k80 er som andre hp netprintere der kræver en speciel
hp printserver.

http://www.hp.com/cposupport/multifunction/support_doc/bpu01854.html#P33_302
3

Mvh Jens

Fra : Lars Hessellund

Dato : 27-05-03 08:22

"jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote in message

> [...]
> >
> Som fortsættelse.....
>
> Det ser ud til at den k80 er som andre hp netprintere der kræver en

Tak for linket, må lige se lidt mere på det....
Fatter ikke at HP kan lave en printer der ikke kan shares over netværket...
/Lars

Fra : jens

Dato : 27-05-03 10:03

"Lars Hessellund" <Hessellund@c.remove.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for linket, må lige se lidt mere på det....
> Fatter ikke at HP kan lave en printer der ikke kan shares over
netværket...

Det er en kendt sag at hp laver printere som kræver en hp printserver.
Om det betyder man ikke kan instlere unix print i w2k og share den alligevel
er ikke sikkert.

Jeg lå mærke til at der er vist hvordan man sharer den på et net med xp og
w2k, det betyder vel ikke at den ikke nødvendigvis at den ikke _kan_
udskrive fra en linux
maskine

Prøv at installere Unix print på din w2k og se om den så kan med
parralellen.

Min hp840c står der det samme om, men det går fint med den level one
unixprintserver over lannet, og jeg kan også dele den fra en maskine på
lannet og udskrive via den hvis der ikke er unixprint på den xp jeg sidder
ved.

Mvh Jens