debian kdm/gnome
Fra : andy

Dato : 26-05-03 19:44

hvordan får jeg en lidt nyer kdm eller gnome. da de der følger med woody
ikke er de nyeste og hvad skal jeg skrive i ~/.xsession
det må gerne være nogen jeg kan instalere med agp-get men jeg ved ikke
hvad jeg skal skrive i min sources.list
hvis der er en venlig sjæl der kan hjælpe vil jeg blive overlyklig.
er ny med debian

Fra : andy

Dato : 26-05-03 19:46

andy wrote:
> [...]
> hvad jeg skal skrive i min sources.list
> hvis der er en venlig sjæl der kan hjælpe vil jeg blive overlyklig.

ps og hvad med mozilla

Fra : Jan Larsen

Dato : 27-05-03 00:12

andy wrote:

> ps og hvad med mozilla
indsæt denne line
deb ftp://ftp.dk.debian.org/debian/ stable main contrib non-free

kør apt-get update
installer kde unstable uden dist-upgrade med

apt-get install arts/unstable kdelibs/unstable kdebase/unstable
kdeadmin/unstable kdegraphics/unstable kdemultimedia/unstable
kdenetwork/unstable kdepim/unstable kdeutils/unstable kdegames/unstable
kdm/unstable kde-i18n-da/unstable

og Mozilla unstable med

apt-get install mozilla/unstable

/Jan

Fra : Jan Larsen

Dato : 27-05-03 00:14

Jan Larsen wrote:

> indsæt denne line
> deb ftp://ftp.dk.debian.org/debian/ stable main contrib non-free

UPS, skal være
deb ftp://ftp.dk.debian.org/debian/ unstable main contrib non-free

/Jan

Fra : Mogens Dybæk Christe~

Dato : 27-05-03 18:48

andy <brandorff@nypost.dk> writes:

> andy wrote:
> ps og hvad med mozilla

Jeg fik det her tips forleden:

http://debian.relativ.org/

Beskriver installation af "backported" Mozilla 1.3.1, compileret til
woody. Virker fint hos mig!

Se tråden "application/ms-tnef attacment og Mozilla"

--
Mogens Dybæk Christensen
e-mail mdc at mail dot tele dot dk

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 26-05-03 21:55

Andy skrev:

> hvordan får jeg en lidt nyer kdm eller gnome. da de der følger
> med woody ikke er de nyeste

Én mulighed er at skifte til testing eller unstable.

// Klaus

Fra : andy

Dato : 26-05-03 22:13

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> Én mulighed er at skifte til testing eller unstable.
>

> // Klaus

men midt system går ned da jeg prøvet det sidst. jeg skrev testing i
sources.list og der efter update og derefter dist-upgrade derefter gik
det galt og selv lilo forsvandt. og jeg har også win på min pc. og jeg
fik aktiveret at jeg skulle bruge editor til at sætte alt op jeg fandt
aldrig ud af hvad jeg gjorde galt.

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 27-05-03 09:56

andy wrote:
> [...]

> det galt og selv lilo forsvandt. og jeg har også win på min pc. og jeg
> fik aktiveret at jeg skulle bruge editor til at sætte alt op jeg fandt

Prøv at snuppe din debianguide her www.debianguiden.dk og følg den
fra start af.

På den måde vil du få sat dit system rigtigt godt op med fonte osv.

Der står også hvorledes du kan køre testing/unstable-pakker på et
woody-system.

For at få kde 3.1 i woody skal du sætte denne sourcelist ind i
/etc/apt/sourcelist, hentet fra www.kde.org:

http://download.kde.org/stable/3.1.2/Debian stable main

Her kan du finde andre spændende ting som mplayer, nye mozillaer osv:

http://www.apt-get.org/main.php

Hilsen Claus