Harry Potter svartelistet
Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 26-05-03 14:49

Bøkene om Harry Potter er svartelistet på en kristen skole i Sverige,
skriver avisen Nya Dagen.

- Vi liker ikke den okkultismen som finnes i bøkene, sider Bo Persson. Han
er rektor på den kristne privatskolen Solängsskolen i Örkeljunga.

Nei, det får være nok trolldom som det er i den kristne skolen.

Kjellemann

Fra : Morten Tórsson

Dato : 26-05-03 19:00

LOL stupide kristne! Uhhhhh tror de virkelig på trolldom ? Hvor dumme har
man lov til at være, skal vi også til at brænde "hekse" af igen ? Jaja, men
slige indre missionske tåbeligheder ser man jo også i de små afsides norske
bygder. Harry Potter er bare en dårlig film, det er det eneste. Der er da
titusindvis af andre film, hvori der foregår mere trolldom, som endda bliver
brugt til at udføre onde gøremål, hvorfor er det lige denne, der skal
censureres ?

Mvh.

/Morten

Fra : Stefan Holm

Dato : 26-05-03 19:09

"Morten Tórsson" <grynheim@online.no> writes:

> Harry Potter er bare en dårlig film,

Hvis du med "dårlig film" mener "god børnebog" har du ret.

--
"Yeah right, what are you going to do? Use magic to make him into a girl?"

Fra : Frank Kristensen

Dato : 26-05-03 20:20

Hejsa

I den forbindelse faldt jeg over følgende på www.bornholm.nu

Hejsa

I den forbindelse vil jeg lige henvise til følgende som jeg fandt på
www.bornholm.nu

Davidskolen tillader Harry Potter
[ Bornholm ]
Torsdag 22. maj 2003 - kl. 11:24

Davidskolen i Åkirkeby vil i modsætning til en række andre kristne
friskoler ikke forbyde eleverne at læse Harry Potter-bøger.
Skoleleder Peter Krak siger, at skolen opfatter de populære bøger om
den unge troldmand Harry Potter og hans venner som eventyr.
Bøgerne om Harry Potter læses af millioner af børn verden over, men
mange kristne har taget afstand fra bøgernes magiske indhold og derfor
forbudt bøgerne.
- Jeg ved godt, der er flere skoler, der har forbudt Harry
Potter-bøgerne. Men her på skolen mener vi ikke, der ligger noget okkult bag
bøgerne. Vi anser det for en eventyrverden, siger Peter Krak.

Mvh. Frank