asp & database
Fra : Raaj

Dato : 26-05-03 11:07

jeg har to foldere www og database, hvori denne folder ligger alle mine
websider. Og i den anden skal min database ligge, da det ik er muligt at
downloade database. Men problem er at når jeg har lagt min database i
database folderen kan jeg ikke få fat i den. Jeg har prøvet med det hele i
min connect string:

../projekt.mdb og ../database/projekt.mdb

Og mange andre kombinationer. Men det er ikke muligt at få fat i databasen.
Er der nogen der kan hjælpe? jeg benytter asp.

Fra : Henrik Petersen

Dato : 26-05-03 12:22

"Raaj" <pehlanasha2000@hotmail.com> wrote in message
> [...]
databasen.
> Er der nogen der kan hjælpe? jeg benytter asp.

Du må være lidt mere specifik...
er det include sætningen

jeg har min database i en mappe DB, min asp filer i privat og en mappe med
min forbindelse streng, den hedder connection...så ser min include således
ud
<!--#include file="Connections/db.asp" -->

min connections mappe således ud
<%
Dim MM_brugere_STRING
MM_brugere_STRING = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" &
Server.MapPath ("brugere.mdb")
%>

databasen hedder brugere og ligger i mappen DB

henrik

Fra : Lenn Lauridsen

Dato : 26-05-03 13:38

Bruger du: Server.MapPath ??? Hvis ikke så prøv det...

Fra : Jørn Andersen

Dato : 26-05-03 13:43

On Mon, 26 May 2003 12:07:06 +0200, "Raaj"
> [...]

>downloade database. Men problem er at når jeg har lagt min database i
>database folderen kan jeg ikke få fat i den.

Jeg går ud fra, at meningen er, at db'en skal ligge uden for webscope
og at problemet er din connect-streng.

Prøv at "lade som om" den ligger "samme sted" i "www"-grenen -
hvorefter du Replace'r "www" med "db":

Fx:
strDsn = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" &
Server.MapPath("minbase.mdb")
strDSN = Replace(strDsn, "www", "db")

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Raaj

Dato : 26-05-03 18:44

Hej Jørgen,
det var lige det jeg manglede. Nu virker det næsten. nu får jeg følgende
fejl:
'd:\web\it.net\database\forum\wwForum.mdb'

Som der kan ses så er "www" blevet udskiftet med "database". Men jeg kan
ikke forstår hvordan den der "forum" fremkommer? for jeg har den ingensteder
på conect string siden... jeg bruger den her connect string:

strDbPathAndName = Server.MapPath("../wwForum.mdb")

strCon = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=" & strDbPathAndName
'This one is for Access 2000/2002
strCon = Replace(strCon, "www", "database")

Fra : Jørn Andersen

Dato : 27-05-03 01:23

On Mon, 26 May 2003 19:43:30 +0200, "Raaj"
> [...]

>på conect string siden... jeg bruger den her connect string:
>
>strDbPathAndName = Server.MapPath("../wwForum.mdb")

Hvad siger den, hvis du indføjer disse to linier efter ovenstående:
Response.Write strDbPathAndName
Response.End
- ?

Det burde give dig et hint ...

Det er lidt svært lige at vide, hvordan din directory-struktur ser ud,
men mon ikke bare du skal have en "../" mere på:

strDbPathAndName = Server.MapPath("../../wwForum.mdb")

- ?
Blot et gæt!

PS. Gider du svare *under* det, du svarer på - se evt. link i min
signatur.

PS: Gider du tage et kig på:

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : dennis overskov

Dato : 26-05-03 13:55

Raaj wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
>
> Og mange andre kombinationer. Men det er ikke muligt at få fat i databasen.
> Er der nogen der kan hjælpe? jeg benytter asp.

Er det din egen server? I IIS5 er der en funktion som gør at man IKKE kan dl
en database lige meget hvor den ligger.

Dennis

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Frode

Dato : 27-05-03 15:58

> Er det din egen server? I IIS5 er der en funktion som gør at man IKKE kan
dl
> en database lige meget hvor den ligger.

Den funktion må du gerne fortælle lidt mere om....

\HEnrik