olieudskiller
Fra : Leonard

Dato : 26-05-03 08:24

Ved anlæg af en vaskeplads til mine biler, båd og havetraktor skal der
vel en olieudskiller på afløbet, men hvordan ser sådan en fætter ud?
- er det noget jeg kan bygge selv?
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : THS NIL

Dato : 26-05-03 09:10

> Ved anlæg af en vaskeplads til mine biler, båd og havetraktor skal der
> vel en olieudskiller på afløbet, men hvordan ser sådan en fætter ud?
> - er det noget jeg kan bygge selv?

Du kan se udseende hos http://www.wavin.dk , men nej! Du kan ikke lave det
selv og hele arbejdet skal udføres af en certificeret kloakmand. Det skal
også godkendes af kommunen (det skal alt, der hidrører kloakering) d.v.s.
indhente byggetilladelse, indsende kloakmandens udfyldte standardskemaer
(fås af kummunen, når du ansøger om tilladelse).

/Thomas

Fra : Leonard

Dato : 26-05-03 15:59

"THS NIL" <nogen@microsoft.com> wrote:

>Du kan se udseende hos http://www.wavin.dk , men nej! Du kan ikke lave det
>selv og hele arbejdet skal udføres af en certificeret kloakmand. Det skal
>også godkendes af kommunen

og med priser der begynder ved 20.000 for en olieudskiller med
koalascensfilter, dertil kommer sandudskiller, rør, arbejdsløn osv. så
fristes jeg til bare at lægge nogle fliser ved lidt fald ind mod noget
bevoksning ... ikke specielt miljøbevidst, men den løsning der er
penge til i min husholdning.
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Peter C.

Dato : 26-05-03 09:17

"Leonard" <dette.er.ikke.en.mail@der.virker.invalid> skrev i en meddelelse
> Ved anlæg af en vaskeplads til mine biler, båd og havetraktor skal der
> vel en olieudskiller på afløbet, men hvordan ser sådan en fætter ud?

Ca sådan her
http://www.nyrupplast.dk/brochurer/Olieudskillere_og_sandfang/Olieudskillere3S.htm

> - er det noget jeg kan bygge selv?

Det tror jeg du selv kan svare på efter at have set udformning og funktion

MVH Peter C.

Fra : Leif Chr. Andresen

Dato : 27-05-03 19:47

Leonard skriver:

> Ved anlæg af en vaskeplads til mine biler, båd og havetraktor skal der
> vel en olieudskiller på afløbet,

Hvorfor det, er det et krav fra kommunen? Det er altså ret sjældent at
man stiller den slags krav til privatpersoner. Jeg ved det, jeg er selv
kommunal miljømedarbejder.

Snak med din kommune om sagen. Hvis de kræver et olieudskilleranlæg, så
vil de også stille krav til udformning og minimumsstørrelse, som
afhænger af belastningen, både med vand og sæbe.

Men som sagt, jeg tror ikke de stiller krav om et olieudskilleranlæg,
når der ikke er tale om virksomheder, store parkeringspladser eller
lignende.

--
Leif Chr. Andresen
http://home13.inet.tele.dk/andresen

Fra : Leonard

Dato : 27-05-03 20:26

"Leif Chr. Andresen" <Andresen@familie.tele.dk> wrote:

>Hvorfor det, er det et krav fra kommunen? Det er altså ret sjældent at
>man stiller den slags krav til privatpersoner.

Næh, det er måske ikke et krav, men af hensyn til miljøet burde der
vel være udskiller på.
Og når jeg nu er i gang med at grave kunne jeg ligesågodt grave sådan
en fyr ned, men ikke til den pris.
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Leif Chr. Andresen

Dato : 27-05-03 20:35

Leonard skriver:

> Næh, det er måske ikke et krav, men af hensyn til miljøet burde der
> vel være udskiller på.

Det er rigtigt, men hvis du køber en der er for lille er du jo lige
vidt. Derfor er min pointe: tal med kommunen, find ud af hvad de vil
kræve, og gør det så evt. lidt bedre for miljøets skyld.