getElementById virker ikke med radiobutton~
Fra : Steen Eiler Jørgense~

Dato : 25-05-03 19:28

Jeg har en submit-form, hvor jeg bruger JavaScript (eller hedder det
ECMA-script efterhånden?) til at validere formen. Jeg kontrollerer, om
brugeren har skrevet navn, adresse, postnr og by vha.
document.getElementById('navn'), men e-mail-adressen skal kun valideres,
hvis der er valgt en af to muligheder med en radiobutton:

<input type="radio" name="kontakt" value="Ja - kontakt mig pr.
e-mail" /> Ja - kontakt mig pr. e-mail<br />
<input type="radio" name="kontakt" value="Nej" /> Nej</p>

Men hvis jeg prøver at aflæse document.getElementById('kontakt'), så får jeg
bare [object] (i hvert fald i IE6.0).

Hvad gør jeg galt?

--
Steen Eiler Jørgensen
"Time has resumed its shape. All is as it was before.

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 25-05-03 21:06

Steen Eiler Jørgensen wrote:
> [...]
> <input type="radio" name="kontakt" value="Nej" /> Nej</p>
>
> Men hvis jeg prøver at aflæse document.getElementById('kontakt'), så får jeg

Giv dine radio-knapper hvert sit ID. Du kan på den måde spørge om de er
checked via document.getElementById('kontaktja').checked eller
document.getElementById('kontaktnej').checked

Eksempel.

<input type="radio" id="kontaktja" name="kontakt" value="Ja - kontakt
mig pr. e-mail" />
<label for="kontaktja">Ja - kontakt mig pr. e-mail</label>
<input type="radio" id="kontaktnej" name="kontakt" value="Nej" />
<label for="kontaktnej">Nej</label>

PS. Prøv også at brug label elementet

Hintzmann c",)