WOL + ADSL + Mandrake.... How?
Fra : Anders Olsen

Dato : 27-03-01 17:30

Hej NG

Jeg er ved at gå til over at jeg ikke kan få linux på net med
ovenstående gear. Alt det øvrige kører perfekt, man jeg kan ikke
"komme ud"
Er der nogen der har en checkliste man kunne rende igennem for at
sikre sig at alt er som det skal være? Den burde jo ikke være særlig
lang...

Mvh
Anders Olsen

Fra : Jesper Krogh

Dato : 27-03-01 17:48

On Tue, 27 Mar 2001 18:29:58 +0200, Anders Olsen <waup@punkass.com> wrote:
> [...]
> Er der nogen der har en checkliste man kunne rende igennem for at
> sikre sig at alt er som det skal være? Den burde jo ikke være særlig

Det er ikke så svært, men nok nemmest hvis du fortæller hvor langt du er nået?
Output fra ifconfig
Output fra route
også om du har ændret på opsætningen af routeren fra wol.

--
../Jesper Krogh, jesper@linuxpusher.dk
webshop: http://www.linuxpusher.dk

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 27-03-01 18:16

Anders Olsen wrote:

> Jeg er ved at gå til over at jeg ikke kan få linux på net med
> ovenstående gear. Alt det øvrige kører perfekt, man jeg kan ikke
> "komme ud"

Det kører perfekt her, jeg har dog en 486'er med en floppy-Linux inde i
billedet også (firewall).

> Er der nogen der har en checkliste man kunne rende igennem for at
> sikre sig at alt er som det skal være? Den burde jo ikke være særlig
> lang...

Kan du pinge routeren? Hvad er din default gateway?

Checklisten kan laves kilometerlang, når du ikke er mere specifik end du
er, så fortæl noget mere!

Stig

Fra : Anders Olsen

Dato : 27-03-01 18:33

Tak for de hurtige svar...

Jeg kører mandrake 7.2

Jeg har forsøgt at indstillet ting lidt frem og tilbage og nu ser
ifconfig sådan ud:

lo Link encap:Local Loopback
inet addr:127.0.0.1 Mask:255.0.0.0
UP LOOPBACK RUNNING MTU:3924 Metric:1
collisions:0 txqueuelen:0

og route ser således ud:
Kernel IP routing table
Destination Gateway Genmask Flags Metric Ref
Use Iface
127.0.0.0 * 255.0.0.0 U 0 0
0 lo

Jeg synes ellers jeg havde angivet routeren til 192.168.1.2, men det
ses jo ikke her...

Jeg har ikke (længere) navngivet host/domæne da jeg er i tvivl om hvad
de skal hedde...

/ao

Fra : Jesper Krogh

Dato : 27-03-01 19:17

On Tue, 27 Mar 2001 19:32:50 +0200, Anders Olsen <waup@punkass.com> wrote:
> Tak for de hurtige svar...
> Jeg kører mandrake 7.2
> Jeg har forsøgt at indstillet ting lidt frem og tilbage og nu ser
> ifconfig sådan ud:
>
> lo Link encap:Local Loopback
> inet addr:127.0.0.1 Mask:255.0.0.0
> UP LOOPBACK RUNNING MTU:3924 Metric:1
> RX packets:2 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
> TX packets:2 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
> collisions:0 txqueuelen:0

Det er ikke så godt du har ikke konfigureret dit netkort op. Kig i
/etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0
og
/etc/sysconfig/network
Og indtast de korrekte oplysninger og lav en
/etc/rc.d/init.d/network restart på maskinen og eth0 skulle gerne komme op.

Når den så er kommet op, så kan du se på routen igen.