korrekt æøå citering i Xnewz
Fra : M.Kay

Dato : 25-05-03 12:58

Hej Alle

Hvordan får jeg min Xnewz nyhedsklient til at citere æøå korrekt. Jeg ser
bogstaverne korrekt indtil jeg vælger at besvare, så bliver æøå i nogle
tilfælde erstattet af andre tegn. Det kan vist fixes, men jeg har glemt
hvordan.

--
MKay - mikkay[a]mail.dk

- If we stop voting, will they all go away? -

Fra : Madsen

Dato : 25-05-03 13:07

M.Kay skrev:

> Hvordan får jeg min Xnewz nyhedsklient til at citere æøå korrekt.

Ved at installere de filer som er nævnt her:
<http://www.student.dtu.dk/~c991520/xnews/installation.html>

Kig også på:
<http://www.student.dtu.dk/~c991520/xnews/opsaetning.html#compose>
(Jeg tænker på tegnsætsangivelsen i headeren).

Madsen.

Fra : M.Kay

Dato : 25-05-03 13:18

I know it's awful, but Madsen wrote to everybody in
dk.edb.internet.software.browser saying:

> [...]
> <http://www.student.dtu.dk/~c991520/xnews/opsaetning.html#compose>
> (Jeg tænker på tegnsætsangivelsen i headeren).

Heh, tak for det hurtige svar. Men du har vist også påpeget problemet en
gang før og bare ligget på lur når jeg viste mig her ;)

Men hvad gør de filer jeg hentede? jeg går ud fra at RICHED32.DLL
indeholder det korrekte tegnsæt, men filen Xnews.exe.local kan jeg ikke
regne ud.

--
MKay - mkay[a]mail.dk

- If we stop voting, will they all go away? -

Fra : Madsen

Dato : 25-05-03 13:22

M.Kay skrev:

> Men hvad gør de filer jeg hentede? jeg går ud fra at RICHED32.DLL
> indeholder det korrekte tegnsæt, men filen Xnews.exe.local kan jeg
> ikke regne ud.

Det ved jeg heller ikke, men måske de ved det i gruppen som omhandler
newsreadere.

Krydspostet til dk.edb.internet.software.browser og
dk.edb.internet.software.mail+news
FUT til dk.edb.internet.software.mail+news
FUT?, se: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>.

Madsen.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 25-05-03 23:05

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Det ved jeg heller ikke, men måske de ved det i gruppen som
> omhandler newsreadere.

Xnews søger formentlig blot i sin folder efter en fil ved det navn.
Findes den, er det en besked om, at Riched32.dll i samme folder skal
anvendes, ellers skal den normale (\windows\system\) bruges.

Nu kan ikke teste det, da jeg kører med Win98 SE, men de med Win2000/XP
kan jo prøve lige at omdøbe eller flytte Xnews.exe.local, kopiere en
tilfældig fil derover og give den navnet Xnews.exe.local.

Kikser det, kan man prøve at slette fakefilens indhold og se, om det så
virker. Gør det, skal den tilsyneladende ikke blot hedde
Xnews.exe.local men også være 0 byte stor.

--
Hygge fra Århus - Rudi