"Kørestols-stativ"
Fra : Annika Pedersen

Dato : 25-05-03 12:42

Står igen og mangler jeres hjælp i farten.
Findes der et stativ til fastremme-stole til bag på bilen, ligesom der er
til cykler?
Nogle der har erfaringer i så fald?

Måske virker et stativ til 3-4 cykler (hvis det findes - er igang med at
lede, men må bruge mine få timer online pt. nyttigt ;))

--
Annika Pedersen

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 25-05-03 13:05

Annika Pedersen [newsgroup@annika.dk] skrev:

> [...]
>
> Måske virker et stativ til 3-4 cykler (hvis det findes - er igang med
> at lede, men må bruge mine få timer online pt. nyttigt ;))

Jeg har kørt til Holland med en cykelholder til bagklap hvorpå vi havde
en fastrammestol hængende. Hjulene var så inde i bilen.

Bildillen har f.eks. denne:
http://www.bildillen.dk/?mode=produkt&ID=258615
og denne:
http://www.bildillen.dk/?mode=produkt&ID=258611

Tag ned i den nærmeste Bildillen (eller hvad de nu hedder hos dig dem
der sælger biltilbehør...), og medbring bilen. Så er jeg sikker på at de
lader dig prøve om det virker

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Annika Pedersen

Dato : 25-05-03 14:00

> [...]
>
> Tag ned i den nærmeste Bildillen (eller hvad de nu hedder hos dig dem
> der sælger biltilbehør...), og medbring bilen. Så er jeg sikker på at

Det vil jeg straks viderebringe til dem - Det fylder jo noget mindre på
den måde ;)
Bornholmske bilbutikker har jeg ikke tjek på, men det har de nok selv.

Takker Søren

--
Annika Pedersen

Fra : Leonard

Dato : 25-05-03 16:27

Annika Pedersen <newsgroup@annika.dk> wrote:

>Findes der et stativ til fastremme-stole til bag på bilen, ligesom der er
>til cykler?

Personligt ville jeg aldrig have min kørestol hængende bagpå en bil.
Der samles en masse skidt, i regnvejr bliver stolen våd, med våd vej
vej vil den blive meget snasket og endelig bliver stolen kold.

Men er det den eneste mulighed for at få stolen med, så har du fået
råd af Søren.
Da jeg var taxachauffør havde jeg et cykelstativ, som ikke var særligt
godt til cykler, da de skulle ligge ned, men der kunne stå en kørestol
på stativet, helt uden at klappe den sammen eller noget. Det var nemt,
en blev kun brugt om sommeren i tørt vejr.
--
Thomas Leonard Gertz - http://ryk.dk
Brug Tilgængelighedsbasen, nu mere end 1100 steder

Fra : Annika Pedersen

Dato : 25-05-03 17:16

> Personligt ville jeg aldrig have min kørestol hængende bagpå en bil.
> Der samles en masse skidt, i regnvejr bliver stolen våd, med våd vej
> vej vil den blive meget snasket og endelig bliver stolen kold.

Helt enig i at det ikke er en optimal måde, men ja, når det er enten
eller, så vil jeg mene den er okay den måde (ellers vil det kræve at
alle skal sidde oven på hinanden :\)
Et par faste klude når man bruger måden vil lige blive skrevet bag
ørerne.

Har vist aldrig set et stativ hvor cyklerne ligger ned?

--
Annika Pedersen

Fra : Leonard

Dato : 25-05-03 19:54

Annika Pedersen <newsgroup@annika.dk> wrote:

>Har vist aldrig set et stativ hvor cyklerne ligger ned?

Jeg har set en bagagebærer til en minicrosser til at sætte på
anhængertrækket. En platform bagpå bilen, den ligner lidt og der kan
stå en hel kørestol.

Kig bagpå taxaerne når du ser en, mange af dem har noget der ligner en
ekstra kofanger bagpå. Det er en sammnfoldet platform, der kan trækkes
ud. Meget praktisk, der kan læses alt muligt på den.

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-03 17:13

Leonard wrote:

> [...]
> ekstra kofanger bagpå. Det er en sammnfoldet platform, der kan trækkes
> ud. Meget praktisk, der kan læses alt muligt på den.

http://www.ub-let.dk/dk/jubilette.htm klik på de sidste to billeder i
rækken.
Den er lavet specielt til UB-Let, men kan måske bruges af andre?
--
Vh
Viggo

Fra : Mr.X