MS Windows
briani 27239
Ping
Fra : Jan Larsen

Dato : 25-05-03 11:47

Hej.
Hvorfor kan min ip adresse ikke pinges fra internettet

Venlig Hilsen
Jan Larsen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-05-03 11:54

"Jan Larsen" <jala@post2.tele.dk> wrote in message
> Hej.
> Hvorfor kan min ip adresse ikke pinges fra internettet

Fordi du i en opsætning af firewall på computer og/eller router nægter at
svare på.. Såkaldte ICMP request....

Hvad har du af opsætning af router, firewall osv?

Fra : Jan Larsen

Dato : 25-05-03 12:06

> Hej.
>

> Fordi du i en opsætning af firewall på computer og/eller router nægter at
> svare på.. Såkaldte ICMP request....
>
> Hvad har du af opsætning af router, firewall osv?
Jeg bruger ikke firewall, inde i routeren kan jeg ikke se noget som ligner
ICMP, routeren er en linksys BEFSR41
og windows XP Pro.

Jan

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-05-03 12:16

> Jeg bruger ikke firewall, inde i routeren kan jeg ikke se noget som ligner
> ICMP, routeren er en linksys BEFSR41
> og windows XP Pro.

inde i routeren

http://192.168.1.1/Filters.htm

vælg disable under Block WAN request

Fra : jens

Dato : 25-05-03 12:23

"Jan Larsen" <jala@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg bruger ikke firewall, inde i routeren kan jeg ikke se noget som ligner
> ICMP, routeren er en linksys BEFSR41
> og windows XP Pro.

Hvilken wan ip har din router og hvad siget http://www.myip.dk din ip er ?

Er de 2 ikke ens kan du ikke pinge din wan ip.

Mvh Jens

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-05-03 12:35

"jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote in message

> Hvilken wan ip har din router og hvad siget http://www.myip.dk din ip er ?
>
> Er de 2 ikke ens kan du ikke pinge din wan ip.

Øhh hvad er din pointe her?? I hvilke tilfælde er WAN ip´en forskellig for
den offentlige IP, når det netop er denne der skal routes i routeren?

Fra : jens

Dato : 25-05-03 13:07

> "jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote in message

> Øhh hvad er din pointe her?? I hvilke tilfælde er WAN ip´en forskellig for
> den offentlige IP, når det netop er denne der skal routes i routeren?

Jeg "gad" ikke selv undersøge hvilken udbyder spørgeren bruger.

Ved en del boligforenings net er det 10. , 172 eller 192.168 adresser

De vil ikke være den som myip angiver.
Og kan ikke pinges udefra.
(forhåbentligt)

Mvh jens

Fra : Jan Larsen

Dato : 25-05-03 18:19

> [...]
>
> Jeg "gad" ikke selv undersøge hvilken udbyder spørgeren bruger.
>
> Ved en del boligforenings net er det 10. , 172 eller 192.168 adresser

Hintet som bjarke kom med virker fint, havde bare ikke tid til at svarer
tilbage lige med det samme.

Jan

Fra : jens

Dato : 25-05-03 18:29

> Hintet som bjarke kom med virker fint, havde bare ikke tid til at svarer
> tilbage lige med det samme.

Der var ingen kritik.....
Det var udelukkende for at gøre opmærksom på at man skal sikre sig at ens
wan og ens net ip er identiske, jeg er ude for en del der glemmer det.

(Hvilket Bjarke jo også jorde......

Mvh Jens