luft og vandblæsepistol til komressor... d~
Fra : Daniel Duvald

Dato : 25-05-03 11:11

Hej NG
jeg har undret mig lidt over de luft og vandblæsepistoler man kan købe til
at tilslutte sin kompressor og vandslange

en kompressor leverer typisk ikke mere tryk end 8 bar (hobby) mens en
højtryksrenser typisk ligger på omkring 100 bar. Jeg vil dog tro at trykket
i luft og vandblæsepistolen må stige kraftigt idet luften fra komressoren
bliver blandet med vand og at dysen hvorfra vand/luft kommer ud ikke er
særlig stor.

Men hvor meget tryk kan man hive ud?
Dur de til noget?
Kan man købe andet vand/luft tilbehør til sin komressor ?

Ellers vil det jo være en billig løsning for dem som allerede har en
komressor. En vand og luftblæsepistol i Harald Nyborg koster 70 kr...

Kan man købe nogen der er bedre? Hvor?

Mvh
Daniel Duvald

Fra : Calle.

Dato : 25-05-03 14:19

Daniel Duvald wrote:
> [...]
> trykket i luft og vandblæsepistolen må stige kraftigt idet luften fra
> komressoren bliver blandet med vand og at dysen hvorfra vand/luft

Du får ikke mere end de 8 bar som kompressoren giver, det er jo et
udtryk for trykket på et givet areal. De pistoler man kan få til
kompressoren er normalt ikke til vand, men f.eks til
motorens/tectyl/mosfjerner osv. Du må ikke sammenligne en kompressor og
en højttryksrenser.
--
Calle

Fra : Preben Kristensen

Dato : 25-05-03 15:14

"Calle." <Calle@fjernjyde.dk> skrev i en meddelelse
> De pistoler man kan få til kompressoren er normalt
> ikke til vand, men f.eks til motorens/tectyl/mosfjerner osv.
> Du må ikke sammenligne en kompressor og en højttryksrenser.

Man kan faktisk godt få en til vand/luft. Den passer til en ½" vandslange.
Brugse til f.eks at rense motorrum efter at den har fået en gang motorrens.

Men min erfaring er at den ikke er videre effektiv.

Som du skriver så kan den ikke sammenlignes med en højtryksrenser.

Preben Kristensen
preben@hyggesiden.dk
www.hyggesiden.dk

Fra : Leonard

Dato : 25-05-03 16:20

"Daniel Duvald" <Daniel.D@Oncable.dk> wrote:

>En vand og luftblæsepistol i Harald Nyborg koster 70 kr...

Og samme sted fås en lille højtryksrenser til 379,-
Jeg har en kompressor, men til at vaske minigraveren med er
højtryksrenseren altså meget bedre.
--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/