Server.MapPath problemer...?
Fra : Henrik Petersen

Dato : 25-05-03 08:59

Hej alle

Håber dette er den rigtige gruppe, eller skriv venligst hvor jeg skal FUT
hen.......

Jeg har et problem, når jeg oploader min hjemmeside, så kan jeg ikke få min
Server.MapPath til at virke...? nogle råd
i mappen wwwroot/privat har jeg alle mine asp filer og min database
"brugere.mdb" ved at bruge en include til på min asp sider til mappen
wwwroot/privat/connections der har jeg min forbindels til databasen, så ser
sådan ud

bruger.asp

<%

' FileName="Connection_ado_conn_string.htm"

' Type="ADO"

' DesigntimeType="ADO"

' HTTP="false"

' Catalog=""

' Schema=""

Dim MM_brugere_STRING

MM_brugere_STRING = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data
Source=Server.MapPath ("brugere.mdb")"

%>

jeg bruger så bare en include, hvergang jeg skal bruge min database,
Dreamveawer laver den selv i toppen at alle filerne, så man skal kun ændre i
filen som jeg har vist ovenover.....

jeg bruger Dreamveawer MX

hilsen

henrik

www.bornefoto.dk

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 25-05-03 09:59

Henrik Petersen wrote :

> [...]
> få min Server.MapPath til at virke...? nogle råd

> Dim MM_brugere_STRING
>
> MM_brugere_STRING = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data

Har du prøvet at udskrive denne streng ? Mit gæt er at det er her din
kode fejler.

Prøv i stedet med

MM_brugere_STRING = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath ("brugere.mdb")

Prøv evt se se forskellen på indholdet af de to strenge, så vil jeg
tro at du kan se, hvorfor den fejler.

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk
** Vil det sige, at ham Lars er et stort brød på 15 år ? **

Fra : Henrik Petersen

Dato : 25-05-03 15:56

"Jesper Stocholm" <j@stocholm.invalid> wrote in message

> [...]
> kode fejler.
>
> Prøv i stedet med
>
> MM_brugere_STRING = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" &

takker det var lige det......
henrik