MS Windows
briani 27239
Mislykket DirectX opgradering fra win. upd~
Fra : Finn Holbek

Dato : 24-05-03 21:40

hvad gør man?

Når jeg prøver at gendownloade den, får jeg besked om at den allerede er
hentet, men installationen mislykkes hver gang. Og jeg kan ikke rigtigt se
hvor jeg skulle kunne fjerne det mislykkede download...

Mvh. Finn Holbek

Fra : Madsen

Dato : 25-05-03 00:45

Finn Holbek skrev:

> [...]
> allerede er hentet, men installationen mislykkes hver gang. Og jeg
> kan ikke rigtigt se hvor jeg skulle kunne fjerne det mislykkede

Prøv om du kan få lov til at installere den hvis du henter den fra
følgende link i stedet:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=A19BED22-0B25-4E5D-A584-6389D8A3DAD0&displaylang=en

Madsen.

Fra : Finn Holbek

Dato : 25-05-03 01:27

> Prøv om du kan få lov til at installere den hvis du henter den fra
> [...]

hej Madsen

Jeg prøvede tidligere i dag, men den gik desværre heller ikke. Nu er det jo
ikke jordens vigtigeste opdatering, og mit system kører aldeles glimrende,
men det er da bare underligt med den der?

Mvh. Finn

Fra : Madsen

Dato : 25-05-03 01:33

Finn Holbek skrev:

> Jeg prøvede tidligere i dag, men den gik desværre heller ikke. Nu
> er det jo ikke jordens vigtigeste opdatering, og mit system kører
> aldeles glimrende, men det er da bare underligt med den der?

Ja, det synes jeg godt nok, men vil det sige at du aldrig har fået
DirectX 9.0a fra Windows Update installeret?
Hvis du går ned i Start > Kør og skriver: Dxdiag hvad står der så
under DirectX version?

Madsen.

Fra : Finn Holbek

Dato : 25-05-03 02:09

> [...]
> DirectX 9.0a fra Windows Update installeret?
> Hvis du går ned i Start > Kør og skriver: Dxdiag hvad står der så

Jo jo, jeg har skam 9'eren, problemet er bare den seneste opdateing fra
Windows update; "Managed DirectX". Den vil ikke installeres trods utallige
forsøg.

Mvh. Finn

Fra : Madsen

Dato : 25-05-03 10:17

Finn Holbek skrev:

> Jo jo, jeg har skam 9'eren, problemet er bare den seneste
> opdateing fra Windows update; "Managed DirectX". Den vil ikke
> installeres trods utallige forsøg.

Managed DirectX? Det er ikke noget jeg kan se på installationslisten
på Windows Update. Det sidste jeg har installeret vedrørende DirectX
fra Windows Update er 'DirectX 9.0a til slutbrugere'.

Hvilket styresystem sidder du med?

Madsen.

Fra : Finn Holbek

Dato : 25-05-03 11:39

> [...]
> på Windows Update. Det sidste jeg har installeret vedrørende DirectX
> fra Windows Update er 'DirectX 9.0a til slutbrugere'.

Jeg kører såmænd bare med en ordinær XP Home. Opdateingen kommer frem under
"anbefalede opdateringer", ikke "vigtige opdateinger".

Mvh. Finn

Fra : Madsen

Dato : 25-05-03 11:46

Finn Holbek skrev:

> Jeg kører såmænd bare med en ordinær XP Home.

Og jeg XP Pro (US).

> Opdateingen kommer frem under "anbefalede opdateringer", ikke
> "vigtige opdateinger".

Den har jeg ikke set på Windows Update.

Jeg ved ikke om det hjælper i din situation, men i de situationer hvor
en opdatering fra Windows Update nægter at lade sig installere hjælper
det ofte at omdøbe mappen Catroot2 som befinder sig i WINDOWS\system32-
mappen. Prøv evt. at omdøbe den til Catroot2_old og kør så Windows
Upate igen. Windows Update laver selv en ny Catroot2-mappe så du kan
blot slette Catroot2_old når Windows Update er færdig. Det var måske
værd at prøve(?).

Madsen.

Fra : Finn Holbek

Dato : 25-05-03 14:53

> [...]
> Upate igen. Windows Update laver selv en ny Catroot2-mappe så du kan
> blot slette Catroot2_old når Windows Update er færdig. Det var måske

Det eneste jeg kan finde, er et Word dokument om Managed DirectX,
installationsfilen må gemme sig et eller andet mystisk sted og hedde noget
andet. Jeg må rode videre...

mvh. Finn

Fra : Madsen

Dato : 25-05-03 16:22

Finn Holbek skrev:

> Det eneste jeg kan finde, er et Word dokument om Managed DirectX,
> installationsfilen må gemme sig et eller andet mystisk sted og
> hedde noget andet. Jeg må rode videre...

Jeg går ud fra at Windows Update gemmer filerne i Temporary Internet
Files eller også bliver de gemt i en skjult mappe ved navn Wutemp, men
mon ikke filerne automatisk bliver fjernet når opdateringen slår fejl?
Jeg tør ikke sige det, men har du ikke et nummer på den opdatering
eller måske en henvisning til en MS knowledgebase-artikel? Der plejer
næsten altid at være en alternativ side at hente en opdatering fra.

Madsen.

Fra : Finn Holbek

Dato : 26-05-03 00:06

> [...]
> eller måske en henvisning til en MS knowledgebase-artikel? Der plejer
> næsten altid at være en alternativ side at hente en opdatering fra.

Hej igen

Det nytter desværre ikke at tømme temporary internetfiles mappen... om
opdateringen står der flg.;

"Anbefalet opdatering til DirectX 9.0 - Managed DirectX
Overførselsstørrelse: 2,3 MB, 3 minutter DirectX 9.0 - Managed DirectX
indeholder opdateringer af sikkerhed og ydeevne. Hent de seneste
opdateringer til Managed DirectX nu. Læs mere... Dette websted er måske på
engelsk.".

Der henvises til;
http://www.microsoft.com/windows/directx/default.aspx men jeg synes altså
ikke at jeg kan finde noget om den opdatering. det virker lidt
mystifistisk..

Venlig hilsen
Finn

Fra : Madsen

Dato : 26-05-03 00:22

Finn Holbek skrev:

> "Anbefalet opdatering til DirectX 9.0 - Managed DirectX

Det eneste jeg sådan umiddelbart kan finde om det er:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/directx9_m/directx/dx9intro.asp

Sådan en opdatering skulle man blot tro ville forsvinde fra Windows
Update hvis man installerede DirectX 9.0a som pt. er nyeste version
af DirectX, men den har du jo også prøvet at installere uden held,
så jeg ved godt nok ikke hvad der går galt der. Det lyder mystisk.

Madsen.

Fra : Finn Holbek

Dato : 26-05-03 00:43

> [...]
> af DirectX, men den har du jo også prøvet at installere uden held,
> så jeg ved godt nok ikke hvad der går galt der. Det lyder mystisk.

Hej Madsen
ja den er godt nok underlig, måske jeg på et tidspunkt prøver Eksperten, men
du skal da lige have en pæn tak for dine tips og ideer

Venlig hilsen
Finn

Fra : Madsen

Dato : 26-05-03 00:47

Finn Holbek skrev:

> ja den er godt nok underlig, måske jeg på et tidspunkt prøver
> Eksperten, men du skal da lige have en pæn tak for dine tips og
> ideer

Jo, men det var da så lidt og lad os håbe at der kommer en forbi her
i gruppen som ved hvad der er galt, eller at Eksperten kan hjælpe,
hvis du ikke får det løst på anden måde inden da. :)

Madsen.

Fra : Finn Holbek

Dato : 26-05-03 02:55

> [...]
> i gruppen som ved hvad der er galt, eller at Eksperten kan hjælpe,
> hvis du ikke får det løst på anden måde inden da. :)

Hej Madsen.

Det lykkedes mig ved et tilfælde at lokalisere Managed DX, den lå i
WU-tempmappen på mit D- drev. Jeg slettede den, og håbede at det ville
hjælpe med et friskt download, desværre duede det heller ikke.
Men skidt pyt, det var næsten vigtigere at jeg fandt ud af hvor filen havde
gemt sig

Mvh. Finn