Billigt tilbud for malerarbejde ???
Fra : Thomas

Dato : 24-05-03 16:43

Hej.

Jeg har lige fået tilbud fra et malerfirma på: total fuldspartling af en 1.
sal med 3 værelser, gang, hall + badeværelse, ca. 65 m2. Lofter + vægge.
Påsætning af glasfilt på lofter og vægge. Grunding så det er malerklart.
Pris: 110 per m2. ex. moms.
Der er ca. 200 m2 vægge+lofter, så det kommer op i ca. 22.000 ex. moms. Jeg
synes det lyder utrolig billigt, da jeg har fået et andet tilbud, der lød på
32.000 ex. moms. Begge priser er incl. alle materialer.

Jeg sidder og funderer over hvilket at de 2 tilbud jeg skal vælge. Jeg
kender ikke til firmaerne i forvejen. Der er 10.000 at spare på det ene.

Er den ene for dyr eller er den anden for billig ?

Tilbudet på 32.000 var faktisk med væv på væggene og ikke filt. Det kræver
vel bedre spartlearbejde ved filt, da væggen skal være perfekt.

Kan man ikke bare vælge det billigste tilbud i dette tilfælde ?? Jeg får jo
resultatet at se, inden de får pengene !

Er der nogle malere tilstede der kender m2 -priserne !

Hilsen Thomas.

Fra : JMH

Dato : 25-05-03 10:22

"Thomas" <tr@kyborg.dk> wrote in message news:<3ecf9301$0$24669$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
> resultatet at se, inden de får pengene !
>
> Er der nogle malere tilstede der kender m2 -priserne !

Hej Thomas, selv hvis vi konkluderer at der er ca. 50% forskel i dine
tilbuds priser, kan begge være rigtige. Det vil være nødvendigt at
kende teksten i dine tilbud samt forudsætninger for arbejdets
udførelse, for at vurdere det enkelte tilbud. Du er velkommen til at
maile dette til mig, min mail adresse får du med dette svar.

Fra : John Vedsegaard

Dato : 30-05-03 23:31

"Thomas" <tr@kyborg.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

jo
> resultatet at se, inden de får pengene !
>
> Er der nogle malere tilstede der kender m2 -priserne !

Jeg tager selv 200.00 + moms pr. m2, det er med spartling og færdigmaling
for opsætning af filt.
180.00 + moms for væv.

Prisen kan dog være anderledes hvis spartelarbejdet kræver mere end 2 gange
spartling (filt)
Endvidere kan der være tale om tapetafrensning, som kan være meget
forskellig.

De 110 lyder for billigt men kan godt være rigtigt.
Den anden pris lyder almindeligt, men er lidt dyrere end min som er med
færdigmaling.

Når du får tilbud er det en god ide at bruge MBK som beskriver udfaldskrav.
Det findes på de fleste farvefabrikers hjemmesider.
Du kan tage forbehold for bunden, da tilbudsgiverne jo har set arbejdet
først.

TaForm
John Vedsegaard
Malemester