Omregning af timeløn til månedsløn?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 24-05-03 13:55

Hvordan omregner man timeløn til månedsløn? Hvad svarer f.eks. en
timeløn på 160 kr. til i månedsløn?

Det er jo noget med, at timelønnede får feriepenge oveni, mens
funktionærer får ferie med løn og sådan noget.

Venlig hilsen
Kurt Hansen
(Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 24-05-03 15:20

>Hvad svarer f.eks. en timeløn på 160 kr. til i månedsløn?
Vil tro det er 25k (160*160)

Man får 12,5% af sin løn i feriepenge
Nogle steder har man ferie med løn, hvis man har optjent nogle feriedage.
Her får man typisk i maj måned også 1-2 % ekstra i løn.
Stopper med inden man bruger sine feriedage skal man stadig have 12,5% af
sin optjente løn som man jo selvfølgelig skal betale skat af.

Jan

Fra : Tommy Bruus-Jensen

Dato : 24-05-03 18:43

"Kurt Hansen" <kurt@FJERNDETTEtowle.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Venlig hilsen
> Kurt Hansen
> (Ret min spamsikring i e-mail adressen, hvis du skriver til mig direkte)

Du ganger med 160,33
Der er 1924 timer i et årsværk. Så du kan også tage årsindkomsten og
dividere med 1924 - så har du timelønnen :)

Mvh Tommy