Farve på knapper
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-05-03 13:16

Hej NG

Jeg kan lave farve på browsergenererede knapper med css, det er ikke noget
problem:

<input type="button" style="color:#00f;background:"f00" ....

Men hvordan med knappens lys- og skyggeflader? kan de også farvesættes og i
så fald hvad hedder de nødvendige attributter?

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 24-05-03 13:59

"Erik Ginnerskov" <egin@SPAMKILLoncable.dk> writes:

> [...]
>
> Men hvordan med knappens lys- og skyggeflader? kan de også farvesættes og i
> så fald hvad hedder de nødvendige attributter?

"border" :)
Det virker i hvert fald i de tre browsere jeg lige har testet (IE6, O7, Moz)
Det virker også for <button>-elementer.

/L

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-05-03 14:52

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> skrev
> "border" :)
> Det virker i hvert fald i de tre browsere jeg lige har testet (IE6, O7,
Moz)
> Det virker også for <button>-elementer.

Det ved jeg, Lasse. Men det var ikke det, jeg spurgte om.

Jeg ville gerne vide, om det er muligt at definere farve på de 'skrå' kanter
på en <button>.
Attributten background giver kun farve på den flade overside.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 24-05-03 15:04

"Erik Ginnerskov" <egin@SPAMKILLoncable.dk> writes:

> "Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> skrev
> Moz)
>
> Det ved jeg, Lasse. Men det var ikke det, jeg spurgte om.

Sikker? :)

> Jeg ville gerne vide, om det er muligt at definere farve på de 'skrå' kanter
> på en <button>.
> Attributten background giver kun farve på den flade overside.

.... og border-egenskaberne bestemmer farven og størrelsen på de "skrå" sider.
De er skrå, enten fordi farverne er sat som der er, eller fordi border-style
er "outset".

Eksempel:

<input type="button" value="click" style="background;#e0e0e0;border:2px outset #e0e0e0;border-width: 2px 4px 6px;">

/L

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-05-03 16:55

> [...]
>
> <input type="button" value="click" style="background;#e0e0e0;border:2px
outset #e0e0e0;border-width: 2px 4px 6px;">

Du har søreme ret, Jeg enfoldige gik bare ud fra, at det ville lægge en
border uden om knappen og dens 'skrå' kanter, men det er kun Opera 6.05, der
opfører sig sådan.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : jopa

Dato : 24-05-03 15:17

Davs du
Erik Ginnerskov <egin@SPAMKILLoncable.dk> skrev bla:
> Jeg kan lave farve på browsergenererede knapper med css, det er ikke
> noget problem:

Tror kun du kan tilføje border egenskaber.
Derimod kan du få det flotteste resultat med en gif/jpeg. Men det er jo en
anden sniksnak

--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk