Sammenligning af filer - script
Fra : Kenneth Laulund Niel~

Dato : 24-05-03 11:21

Hej

Jeg sidder med et mindre(måske større?) problem, som går ud på jeg har en
fil der hedder banned.txt som ligger på flere af mine FreeBSD servere denne
fil skriver hver enkelt server til med jævne mellemrum(ingen fast tidspunkt)
denne fil vil jeg gerne have er ens på alle servere

Jeg havde tænkt mig noget med cron som kørte hvert 5 min og hentede filerne
fra hver server og sammenlignede dem og samlede dem til en fil og derefter
smed dem ud til serverne igen via scp... problemet er bare at der kan
forekomme dubletter filerne imellem så det skal kun forekomme en gang i den
samlede fil....

Nogen forslag til et script eller en løsning ? Jeg har overvejet cvs men
syntes det er noget overkill at skulle til at sætte cvs op pga. pt. 5
filer....

Evt. uddybelser af min kringlede forklaring er osse mulig :)

--
Kenneth Laulund Nielsen

dsl25451 (at) vip.cybercity.dk

Fra : Kenneth Laulund Niel~

Dato : 24-05-03 11:23

[... snip...]

Tilføjer lige at serverne ikke er på lan sammen så en nfs løsning vil nok
betyde
for meget mht sikkerhed.

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 24-05-03 11:57

Kenneth Laulund Nielsen wrote:
> [...]
> smed dem ud til serverne igen via scp... problemet er bare at der kan
> forekomme dubletter filerne imellem så det skal kun forekomme en gang i den

Noget a la:

cat banned.txt* | sort -u > banned.txt

--
Lars Kongshøj
http://www.kongshoj.com/

Fra : Alex Holst

Dato : 24-05-03 11:58

Kenneth Laulund Nielsen <dsl25451@vip.cybercity.dk.invalid> wrote:
> Nogen forslag til et script eller en løsning ?

rdist(1) eller rsync(1)?

Fra : Kenneth Laulund Niel~

Dato : 25-05-03 12:39

"Alex Holst" <a@mongers.org> skrev i en meddelelse

> rdist(1) eller rsync(1)?

Jeg takker det ser ud til rdist kan bruges til mit problem..