MS Windows
briani 27239
CRC Error fejl ???
Fra : Søren Ladegaard

Dato : 24-05-03 02:17

Hej

Jeg får tit en fejlmeddelelse der hedder CRC Error : (også en masse andet) ?
Er der nogen der ved hvad det kan skyldes ?
Jeg har lige skiftet HD og CPU, men jeg er næsten sikker på at det så småt
begyndte
før jeg mont. de ny dele.
Da jeg skulle installere Battlefield 1942, kom der følgende meddelese flere
gange :

CRC Error : The file C:\Spil\EA Games\Battlefield 1942\Archives\Texture.rfa
doesn't match the file in the Setup .CAB file. The medium from witch you are
running the setup may be corrupted ; Contact your software vendor.

Den fik jer flere gange med feks. filer, men valgte ignorer i den menu der
også kommer frem,
og spiller virker tilsyneladende godt ?
Og cd'en fejler ikke noget

Den samme CRC Error fejl fik jeg også da jeg skulle installere 3dMark2003
(men med en anden fil path) ?
Kan det være noget grafik afhængigt, eller er der bedre ideer ?

Mit system :

A7N8x DeLuxe Rev 1.06 (nyeste Bios 1.004)
AMD XP2500+ Barton (ikke clocket, men H2O kølet)
2 x OCZ DDR3500 Dual EL @ 2.3.3.7
Asus TI4200 GF4 128Mb DDR (ikke clocket men H2O kølet)
WD Raptor SATA150 (System)
IBM GXP120 120Gb. (Lager)
Enermax 365W PSU
Toshiba DVD SD-M1712
Plextor 40/12/40A

Windows XP (med alle updates, + det er en frisk installering på min ny
Raptor HD)

--
Søren Ladegaard
s.ladegaardREMOVETHIS@pc.dk

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 24-05-03 09:06

On Sat, 24 May 2003 03:16:35 +0200, Søren Ladegaard wrote:

> Jeg får tit en fejlmeddelelse der hedder CRC Error :

CRC - Cyclic Redundancy Check (http://acronymfinder.com er nu god at
ha')
Det er en checksum der er fejl i dine filer.

> Den fik jer flere gange med feks. filer, men valgte ignorer i den menu der
> også kommer frem,
> og spiller virker tilsyneladende godt ?

Ja, tilsyneladende.

> Kan det være noget grafik afhængigt, eller er der bedre ideer ?

Jeg tror fejlen ligger i enten RAM'en eller harddisken.

Check først RAM'en med memtest86 http://memtest86.com ...bare for an
konstatere at de er i orden. Ellers kunne det være din WD-disk der er
problemet. Hvilken nForce driver bruger du?

De nye 2.41 har drillet mig lidt med IDE-driveren.
http://www.amdforums.com/showthread.php?s=&threadid=226432

Prøv evt at lade drev kører med langsommere interface en de er
specificeret til. Prøv med CD/DVD-drev i PIO-mode.

--
Lars

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 24-05-03 09:31

On Sat, 24 May 2003 10:05:50 +0200, Lars Jørgensen wrote:

> De nye 2.41 har drillet mig lidt med IDE-driveren.

Hmmm... og nu så jeg lige dette
http://nvnews.net/#1053739135

--
Lars

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-05-03 15:59

"Lars Jørgensen" <just@fake.one> skrev i en meddelelse

> [...]

Som andre siger, ram, harddisk eller evt. virus!

Hvis din cpu er for varm, kan det også se sådan ud..

Claus

Fra : Søren Ladegaard

Dato : 24-05-03 18:33

> Som andre siger, ram, harddisk eller evt. virus!

Jeg tror I har ret med hensyn til HD/nForce2 driveren, da det er det eneste
jeg har lavet
om i forhold til min gamle installation.

> Hvis din cpu er for varm, kan det også se sådan ud..

Det gør den ik' 37 grader fuld load (H2O)

Jeg er ved at prøve med nye drivere.

Fra : Martin San.

Dato : 25-05-03 02:37

> CRC - Cyclic Redundancy Check (http://acronymfinder.com er nu god at
> ha')
> Det er en checksum der er fejl i dine filer.

Jeg har oplevet et tilsvarende problem på min 2 mdr. gamle WD800JB EIDE
disk.
I programmet Speedfan 4.09 under 'S.M.A.R.T.' og det punkt der hedder
UltraATA CRC Error
Rate viser Value=200 Worst=253 Warn=0.
Og det er 5 minutter efter en formatering og installering af WinXP uden
yderligere programmer.

MVH Martin

Fra : Søren Ladegaard

Dato : 25-05-03 21:50

> [...]
> Rate viser Value=200 Worst=253 Warn=0.
> Og det er 5 minutter efter en formatering og installering af WinXP uden

Jeg har forhåbentlig fundet fejlen.
Det ser ud til at være SATA controller driveren og nForce2 chipsæt driverne
der ikke kunne tale optimalt sammen.

Har nu hentet en nyere driver fra Silicon Image hjemmesiden, og nForce2
v1.16 driveren
fra Asus's hjemmeside.

Det ser nu ud til at virke.
Den fejlmeddelelse jeg fik under installation, er SATA driveren der ikke
består WHQL testen.

Alt tyder på at man ikke skal bruge nVidia's egen nForce2 driver sammen med
Asus's SATA driver.
Jeg bruger i stedet Asus's nForce2 v1.16 driver og en Silicon Image's SATA
driver,
fra www.siliconimage.com/products/sii3112.asp
Det ser ud til at virke.

--
Søren
s.ladegaardR-E-M-O-V-E-T-H-I-S@pc.dk

Fra : Søren Ladegaard

Dato : 26-05-03 15:53

Har haft et par CRC Error's igen.
Det var under en udpakning af en fil, jeg ved intet fejler.
Den udpakkede fil virker også godt nok.

Er der nogen problemer med WD Raptor diskene ?
Jeg har bestilt en mere, så kan jeg prøve at installere på den,
inden de skal sættes op i raid.

--
Søren
s.ladegaardR-E-M-O-V-E-T-H-I-S@pc.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-05-03 09:08

In dk.edb.system.ms-windows, Søren Ladegaard <s.ladegaard@pc.dk> says...

Kig lige på http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Søren Ladegaard

Dato : 25-05-03 21:44

> In dk.edb.system.ms-windows, Søren Ladegaard <s.ladegaard@pc.dk> says...
>
> Kig lige på http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html

JA JA, undskyld.
Nu er det jo ik' sådan at jeg crosspost'er, eller desideret sender mange
indlæg,
så det går vist nok alligevel, eller hva'
Du kører jo sikkert også for stærkt en gang imellem, ik'

--
Søren
s.ladegaardR-E-M-O-V-E-T-H-I-S@pc.dk