Roser i haven
Fra : dorthe

Dato : 23-05-03 20:39

Nu er jeg godt nok forvirret.
Skal mine roser palntes med podningspunktet under eller over jorden.
Jeg har fået begge forklaringer og kan nu ikke hitte rede i det mere ???
Håber at der er nogen her der kan hjælpe mig ????

Nogen siger at de skal plantes over podnings stedet ellers rådner de imens
andre siger at de skal plantes
under for ellers får de frost og dør

HJÆLP

Hilsen Dorthe

www.kity.dk

Fra : Pia J

Dato : 23-05-03 21:10

"dorthe" <dorthe@kity.dk> wrote in message

> Nogen siger at de skal plantes over podnings stedet ellers rådner de imens
> andre siger at de skal plantes
> under for ellers får de frost og dør

Og jeg læser hele tiden at det skal under jorden for ikke at lave vildskud.

:Pia

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 23-05-03 21:40

On Fri, 23 May 2003 21:39:15 +0200, "dorthe" <dorthe@kity.dk> wrote:

> [...]
>Håber at der er nogen her der kan hjælpe mig ????
>
>Nogen siger at de skal plantes over podnings stedet ellers rådner de imens

De rådner ikke ved at få podestedet i jorden. Og de dør ikke af frost
hvis podestedet er over.

Men podestedet skal 5-10 cm i jorden for at undgå vildskud, men også
fordi rosen i det hele taget ser pænere ud hvis det er begravet.

http://www.gartneriet.dk
Besøg blomsterfestivalen i Frederikshavn d. 31/5 - 1/6
- og gør et staude-kup! http://blomsterfestival.frederikshavn.dk/