MS Windows
briani 27239
Hvorfor F og ikke C
Fra : Lars Grau

Dato : 23-05-03 16:58

Hej Ng

Jeg har undre mig lidt, da jeg skulle installer min ny maskine med Windows
XP kaldte den det drev som windows ligger på for F og en anden harddisk som
jeg også havde i kam til at hedde C, er der nogen som kender noget til det
???

Mhv

Lars

Fra : Edmund

Dato : 23-05-03 18:32

Lars Grau wrote:
> [...]
> Windows XP kaldte den det drev som windows ligger på for F og en
> anden harddisk som jeg også havde i kam til at hedde C, er der nogen

Har du ikke andre partitioner på diskene end C og F

Er det XP home du har, for den kan godt finde på at installere på et
andet drev uden at advare hvis det kniber lidt med pladsen på C

--
Mvh Edmund

Fra : Peter Holm

Dato : 23-05-03 21:35

Edmund wrote:

> Har du ikke andre partitioner på diskene end C og F
>
> Er det XP home du har, for den kan godt finde på at installere på et
> andet drev uden at advare hvis det kniber lidt med pladsen på C

Jeg oplevede det samme da jeg skiftede min system hd sidst, og har nu
styresystemet på F:
Det er vist noget med at xp bare vælger det næsteledege bagstav, hvis man
ikke tvinger den til et andet bogstav. Fjerner du c: og sætter en ny hd
istedet, så får man åbenbart ikke sit c: tilbage, men istedet det næste
ledige bogstav.
Jeg finder det stadig en smule irriterende at mit styresystem og program
files ligger på F: man har lært at leve med det. Man kan vist godt bytte
rundt på bogstaverne på en eller anden måde, men det har jeg ikke fundet ud
af.

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-03 22:52

"Lars Grau" <news@ilejr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
som
> jeg også havde i kam til at hedde C, er der nogen som kender noget til det

Er d sikker på, at der ikke er tale om et virtuelt drev med selve
installationsprogrammet, der kan slettes bagefter?

Det har jeg set ved installation af W2k, der i fuld version findes på en
opgradering) fra DOS-niveau, hvor nogle filer pakkes ud for at bl.a. at
kunne f-diske, give dansk keyboard, samt at lave en midlertidig config.sys
og autoexec.bat, så man i det mindste kan komme i forbindelse med maskinen -
men i påkomne tilfælde er det da rart at stadig kunne lidt DOS.

Mvh
Karsten Jensen