syrenbuket
Fra : Jørgen

Dato : 23-05-03 15:00

hej gik måske i forkert gruppe

hvordan får man syrener til at holde i en buket ?

jørgen

Fra : PiaR

Dato : 23-05-03 16:38

> hvordan får man syrener til at holde i en buket ?
>

> jørgen

vand virker rigtig fint her :)

PiaR

Fra : Jørgen

Dato : 24-05-03 11:29

Kære Pia
nej vand er faktisk problemet.... for syrener ser meget hænget ud efter bare
en times tid

Fra : PiaR

Dato : 26-05-03 12:46

> nej vand er faktisk problemet.... for syrener ser meget hænget ud efter
bare
> en times tid

Så er der noget galt med enten mine syrener eller vandet.
For dem jeg har stående i vase, har stået knap en uge og er fine endnu.

Pia

Fra : lulle

Dato : 23-05-03 18:33

"Jørgen" <joej@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> hej gik måske i forkert gruppe
>
> hvordan får man syrener til at holde i en buket ?
>

> jørgen

Tag syrengrenene ind, fjern alle bladene, skær et skråt skarpt snit af
stilken, sæt dem i 40 gr. varmt vand tilsat "buketholdbarhedspulver" og nyd
dem!
Hvis du vil ha grønt i, plukker du nogle grene uden blomst på, fjerner alle
blade under vandstandshøjde og putter ved.
En bekendt fortalte mig, at et idotyl/treo kunne hjælpe på holdbarheden, men
havde ikke lige een i huset, så det ved jeg ikke...

Hilsen Elisabeth

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 23-05-03 18:33

Jørgen skrev:

> hej gik måske i forkert gruppe

Nej - nej.

> hvordan får man syrener til at holde i en buket ?

Som en anden skriver, så holder de sig også fint her.

Inden syrenerne kommer i vand, bliver de nederste 5-10 cm. af
grenene banket let med en hammmer. Jeg har en idé om, at der kan
komme mere vand ud i blade og blomster, så de ikke så hurtigt ser
slatne ud. Og skift så for øvrigt vandet dagligt.

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Vagn Kofoed

Dato : 24-05-03 07:15

"Jørgen" <joej@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> hvordan får man syrener til at holde i en buket ?

Hvis det er en buket du skal forære til nogen skal du være meget hurtig.
Syrener er dødkedelige efter en times tid.

Vagn Kofoed

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 26-05-03 13:12

"Jørgen" <joej@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> hej gik måske i forkert gruppe
>
> hvordan får man syrener til at holde i en buket ?

Hej Jørgen
Jeg tror du ramte helt rigtigt

Meen..., kan vi ikke få en 'blomstermand/dame' på banen?
Jeg tror at vi er mange der gerne vil vide, hvordan vi får vores afskårne
blomster (også de mere utradiotinelle) til at vare lidt længere

Der må sidde en masse derude der arbejder med dette til dagligt.
Hvad med at lufte nogle af jeres gode 'fiduser' til alle vi andre?
E.v.t. nogle gode links.

mvh
Carsten

Fra : Marco