Hvilken version af FreeBSD??
Fra : Torben Pedersen

Dato : 22-05-03 10:17

Hej

Da jeg ville prøve at dele min ADSL forbindelse op i lige store dele, har
jeg ladet mig fortælle at FreeBSD skulle kunne gøre det, men hvilken version
er den bedste og nemmeste at have med at gøre?? det må gerne være en version
hvor man samtidig kan få lidt installations hjælp online, her tænker jeg
bare på nogle sider som forklare installationen/opsætning skridt for skridt.
findes dette??

Vh.

Torben

Fra : Peter Makholm

Dato : 22-05-03 10:22

"Torben Pedersen" <ace__v@hotmail.com> writes:

> Da jeg ville prøve at dele min ADSL forbindelse op i lige store dele, har
> jeg ladet mig fortælle at FreeBSD skulle kunne gøre det, men hvilken version
> er den bedste og nemmeste at have med at gøre?

Hvis du ikke kender til BSD vil jeg anbefale at du bruger FreeBSD
4.8. Det er stable-udgaven af FreeBSD.

--
Peter Makholm | We constantly have to keep in mind why natural
peter@makholm.net | languages are good at what they're good at. And to

Fra : Torben Pedersen

Dato : 22-05-03 14:04

> Hvis du ikke kender til BSD vil jeg anbefale at du bruger FreeBSD
> 4.8. Det er stable-udgaven af FreeBSD.

Tak, den prøver jeg at hente.

Vh.

Torben

Fra : Socketd

Dato : 22-05-03 13:20

On Thu, 22 May 2003 11:17:16 +0200
"Torben Pedersen" <ace__v@hotmail.com> wrote:

> [...]
> hjælp online, her tænker jeg bare på nogle sider som forklare
> installationen/opsætning skridt for skridt. findes dette??

Som Peter også siger er 4.8 nok bedst, hvis du vil prøve 5.x så vent til
5.2 udkommer. Men ellers så se på "man dummynet".

mvh
socketd

Fra : Torben Pedersen

Dato : 22-05-03 14:03

>Som Peter også siger er 4.8 nok bedst, hvis du vil prøve 5.x så vent til
>5.2 udkommer. Men ellers så se på "man dummynet".

Jeg er gået i gang med at hente FreeBSD 4.8 men jeg har samtidig hentet den
fil der hedder "pico.000608.bin" og "rawwrite" på denne side
http://info.iet.unipi.it/~luigi/ip_dummynet/ efter hvad jeg har forstået, så
skulle det være nok at lave en bootdisk som man booter op på, hvorefter man
skulle kunne dele sin forbindelse, er dette korekt? så har man ikke brug for
at installere FreeBSD 4.8?

Når jeg dobbeltklikker på "rawwrite.exe" kommer der en DOS prompt frem, hvor
man skal skrive source file name, som må være pico.000608.bin?, hvorefter
den så skulle lave en boot diskette,men her sker der bare ikke noget, er der
en speciel måde at lave den på?

Vh.

Torben

Fra : Socketd

Dato : 22-05-03 14:15

On Thu, 22 May 2003 15:03:16 +0200
> [...]

> på, hvorefter man skulle kunne dele sin forbindelse, er dette korekt?
> så har man ikke brug for at installere FreeBSD 4.8?

Jeg ved ikke rigtig hvad du har gang i, det er i hvertfald ikke noget
jeg har leget med. Det jeg forstår er at du installere FreeBSD og ved
hjælp af "The Handbook", på www.freebsd.org, og "man dummynet" (og måske
også "man natd" og "man ipfx") får bygget en kerne med dummynet.

mvh
socketd

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 26-05-03 14:35

> [...]

> jeg ladet mig fortælle at FreeBSD skulle kunne gøre det, men hvilken version
> er den bedste og nemmeste at have med at gøre??

Det kan OpenBSD, NetBSD og Linux da også

--
Jesper