Maling af trævinduer
Fra : Ukendt

Dato : 22-05-03 09:17

Hej

Udendørs er vinduerne malet med sigma træbeskyttelse, men nu er turen
efterhånden kommet til at de skal males indvendigt - jeg mener at
kunne huske at der stod på spanden at man også kunne bruge det
indvendigt. kan det nu også have sin rigtighed? (er lidt bange for de
dampe etc. der udskilles, specielt når man har små børn

Jeg har en del af ovennævnte træbeskyttelse tilbage og vil
selvfølgelig godt bruge det - hvis der ikke er nogle sundhedsfare ved
det... alternativ må man jo købe noget alm. indendørs træmaling..

Kan nogen hjælpe?

Fam. Nielsen

Fra : Marco

Dato : 22-05-03 13:52

"Fam. Nielsen" <N/A> skrev:

> [...]
> indvendigt. kan det nu også have sin rigtighed? (er lidt bange for de
> dampe etc. der udskilles, specielt når man har små børn

Hvis du mener kun at kunne huske det, må du endelig se efter igen :)

Nu kender jeg desværre kun til Fluggers træbeskyttelse, men hvis det står på
Sigma-bøtten, udskiller det vel ikke dampe i den grad, at det er
sundhedsskadeligt. (Selvom et andet firma påstod det samme nogle år tilbage
!)

Min helt egen mening er; For at være på den sikre side, ville jeg bruge en
decideret vinduesmaling. Bare husk på, den udendørs maling skal være mere
diffusionsåben end den indendørs.

Ps. Hvis din Sigma i så fald er det, er det så for at få en halvdækkende /
laserende effekt, du vil bruge træbeskyttelse ?

--
Hilsen Marco

www.MecoWeb.dk
www.Kolonihaveportal.dk

Fra : John Vedsegaard

Dato : 30-05-03 23:37

"Fam. Nielsen" <N/A> skrev i en meddelelse
> [...]
> selvfølgelig godt bruge det - hvis der ikke er nogle sundhedsfare ved
> det... alternativ må man jo købe noget alm. indendørs træmaling..

Det kan sagtens anvendes indendørs og holder bedre end indendørs lakfarve.

John Vedsegaard

http://home19.inet.tele.dk/taform/

---