Fjerne alger på terasse plasttag
Fra : Ukendt

Dato : 22-05-03 09:10

Hej

Er der nogen der har nogle gode forslag?

Jeg havde tænkt mig at bruge en højtryksrenser, men det er vel kun en
stakkels frist inden de kommer igen, er der noget (gerne billigt!) man
kan smøre ud og lade side lidt for derefter at bruge højtryksrenseren
tilsidst?

Fam. Nielsen

Fra : Per A. Hansen

Dato : 22-05-03 10:38

"Fam. Nielsen" <N/A> skrev i en meddelelse news:s91pcv0ehsf49t4q0vahbrkvdear4rlm49@4ax.com...
> Hej
>
> Er der nogen der har nogle gode forslag?
> Jeg havde tænkt mig at bruge en højtryksrenser, men det er vel kun en
> stakkels frist inden de kommer igen, er der noget (gerne billigt!) man
Det har du ret i.

> kan smøre ud og lade side lidt for derefter at bruge højtryksrenseren
> tilsidst?

Der er ingen lovlige midler til det formål - at bekæmpe alger
og mosser på tage, fliser og mure. De må ikke bekæmpes kemisk!
Derimod er det tilladt af bruge algefjerningsmidler til almindelig
rengøring af disse flader!
( spørg mig ikke om logikken)
Efter vask med algerens skal det ikke skylles af med højtryksrenseren.

Per A. Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-03 11:26

Fra : Per A. Hansen

Dato : 23-05-03 09:35

"Fam. Nielsen" <N/A> skrev i en meddelelse news:g89pcv0p7mhesq1gi71qcsn564q67rnuje@4ax.com...

> [...]

Rodalon er et glimerende middel til at bekæmpe
svampe og bakterer med. Faktisk så skyller man
grøntsager og børnenes sutter i rodalon i de sydlige lande
( såsom Spanien).

Til at "vaske" algebefængte flader af er algerens
langt bedre og billigere at anvende. Den blålige Algerens
( flere navne) kan f.eks. købes i byggemarkeder,
Bilka m.v. i 5 l spande.

Per A. Hansen