Teste port
Fra : Klitgaard

Dato : 22-05-03 08:38

Hej.

Jeg har åbnet en port i min firewall og skal have testet om den nu _er_
åben. Jeg kan selvfølgelig lave en FTP på den port jeg vil teste og så få en
kammerat til at connecte, men er det ikke noget man selv kan gøre.

Måske link til en side hvos man kan indtaste portnr. og så testes der om
der er åbent?

/klitgaard

Fra : Niels Callesøe

Dato : 22-05-03 08:54

Klitgaard wrote:

> Måske link til en side hvos man kan indtaste portnr. og så testes
> der om
> der er åbent?

Hvis det du gerne vil have bare er en test der viser om din(e) port(e)
er åbne, kunne du evt. prøve grc.com's Shields Up!! (sic)

Når det er sagt, så tag i øvrigt grc.com med et gran salt. Nogle mener
Gibson er Guds gave til internetsikkerhed -- andre mener han er et
komplet fjols der gør mere skade end gavn.

--
Niels Callesøe - nørd light

Anti spam? Bevis det. http://www.spamcon.org

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-05-03 09:07

Niels Callesøe skrev:

>Når det er sagt, så tag i øvrigt grc.com med et gran salt. Nogle mener
>Gibson er Guds gave til internetsikkerhed --

Virkelig?

>andre mener han er et komplet fjols der gør mere skade end gavn.

Det kan endda dokumenteres:

   http://www.grcsucks.com/

Men jeg er enig i at hans side kan bruges til nogle basale ting,
og hans beskrivelse af hvordan man sikrer Windows og undværer en
firewall er faktisk god hvis man ser bort fra alle
overdrivelserne.

--
Bertel

Fra : Soren

Dato : 22-05-03 11:33

"Bertel Lund Hansen" <nospamfor@lundhansen.dk> wrote in message

> [...]
> og hans beskrivelse af hvordan man sikrer Windows og undværer en
> firewall er faktisk god hvis man ser bort fra alle

http://nanoprobe.grc.com (pre-release men kan skanne port 0 til 1024+
samt brugerdefinerede porte)

grc.com er måske lidt tvivlsom (til tider paranoid), derimod er
nyhedsgruppen news.grc.com en veritabel festival af information og gode
råd hvis man er i stand til at skille snot fra skidt. Jeg har fulgt
gruppen i over 2 år nu og er stadig imponeret over de spørgsmål og svar
man finder i gruppen. Aldersmæssigt er deltagerne spredt i aldergruppen
16 til 70+ år så der er 99,99% chance for at få et svar på næsten alt..

Så forresten denne i samme gruppe...
http://homepages.wmich.edu/~mchugha/w2kfirewall.htm

Der er ingen tvivl om at der er nogle rigtige nørder derude..

-- Søren

Fra : Alex Holst

Dato : 22-05-03 11:45

Soren <john.doe@earth.planet> wrote:
> grc.com er måske lidt tvivlsom (til tider paranoid), derimod er
> nyhedsgruppen news.grc.com en veritabel festival af information og gode
> råd hvis man er i stand til at skille snot fra skidt.

Og hvordan skiller man snot fra skidt hvis man ikke selv har evnerne til
at loese problemet til at starte med?

Fra : Soren

Dato : 22-05-03 13:44

"Alex Holst" <a@mongers.org> wrote in message

> Og hvordan skiller man snot fra skidt hvis man ikke selv har evnerne
til
> at loese problemet til at starte med?

Man spø'r gruppen..

-- Søren

"He who asks may be a fool for five minutes. But he who does not ask
remains a fool forever."
Chinese proverb.

Fra : Klitgaard

Dato : 22-05-03 09:11

"Niels Callesøe" <pfy@nntp.dk> skrev i en meddelelse

> Når det er sagt, så tag i øvrigt grc.com med et gran salt. Nogle mener
> Gibson er Guds gave til internetsikkerhed -- andre mener han er et
> komplet fjols der gør mere skade end gavn.

Ok, tak for svaret, fandt dog en online scanner der ser ud til at virke
efter hensigten :)

http://www.pcflank.com/scanner1.htm

/Klitgaard

Fra : Stefan

Dato : 23-05-03 17:38

"Klitgaard" <mrsmooth@FJERNprivat.dk> wrote in message

> Ok, tak for svaret, fandt dog en online scanner der ser ud til at virke
> efter hensigten :)
>
> http://www.pcflank.com/scanner1.htm

Ahh der var den jo, den side har jeg brugt før, men mistede linket. Og ved gud
om jeg kunne finde den via google igen, næ nej, mine søgeteknikker er vist ikke
så gode, eller også var jeg for doven til at kigge 1000 søgeresultater igennem.

Tak for linket

--
Venlig hilsen
Stefan