Kirsten giftekniv
Fra : Jonas Levring

Dato : 21-05-03 17:50

Hejsa

Jeg har købt det Eretmodus par jeg har været på udkig efter længe (og det er
en han og hun). De er begge VF'er.

De kom ned i akvariet i går - men det lader ikke middelbart til at der er så
meget plads til hunnen for hannen (tror det er hannen der regerer). Der
burde være plads til dem, da de kun går sammen med 3 trioer af sneglehus
cichlider i et 128L.

Det er lidt underligt, fordi hannen vil til tider godt se hunnen, men det er
kun for en kortere periode, og så bliver hun jagtet væk igen. Efter de var
puttet i akvariet var de samme de først 3-4 timer, men så gik det galt.

Er der en måde hvorpå man kan få lidt ro i akvariet, og måske endda forsøge
at lege giftekniv ? Eller er det bare surt for mig, at have fået et par der
ikke kan li hinanden ?

/Jonas Levring

Fra : Carsten Gall

Dato : 21-05-03 19:03

Jonas Levring <jonas@slet_dette_levring.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:baga6v$sb0$1@news.net.uni-c.dk...
> [...]

forsøge
> at lege giftekniv ? Eller er det bare surt for mig, at have fået et par

Har du aldrig hørt om tilvænning??

Du kom fiskene i akvariet igår, og går allerede og tænker på unger.
Lad fiskene finde sig til rette i akvariet, om det tager 1 uge eller 3
måneder er ikke
til at sige, men hvis det er et par og de andre forhold ellers er iorden,
burde der komme unger
på et tidspunkt.

Carsten

Fra : Jonas Levring

Dato : 21-05-03 20:04

> [...]
> måneder er ikke
> til at sige, men hvis det er et par og de andre forhold ellers er

Det er nu ikke så meget unger jeg tænker på - mere det at få ro i akvariet.

/Jonas Levring

Fra : Wheelie

Dato : 22-05-03 13:21

Selv om du måske har købt et etableret "par" - så er det ikke nogen
garanti for at de vil finde sammen igen, efter at have været flyttet
rundt med. Den sikreste måde at få et par på, er ved at købe en flok
ungfisk, og så skille sig af med de overskydende, når først der er
etableret et par. Men som Carsten siger, så giv dem lige en chance for
at falde til...

Wheelie

http://www.kandu.dk/