ACPI : Kernelkompilering fortsat
Fra : XoDeus

Dato : 21-05-03 13:17

Hej. Nu har jeg fået hjælp til at kompilere min kerne til at virke under
mit system men det virker stadig ikke! ACPI virker nogenlunde, jeg kan
ihvert fald slukke computeren hvor den slukker, men batterilevetiden er
stadig på en 1/2 time hvor den normalt plejer at være 4 timer. Jeg har
slået ACPI til inde i kernen samt ic2-dev men det har ikke hjulpet, dog
har batteriikonet skiftet udseende men viser ikke levetiden samt status.
Info om mit system:
Redhat linux 9. 2.4.20.13custom
Gnome 2

PC:
Your Category: Notebooks
Your Family: Presario
Your Series: Presario 700
Your Model: 714EA

Er der nogle af jer der ved hvad jeg skal gøre/enable i kernen for at få
det optimale ud af min bærbar! (levetid/batteristatus)

Mvh

XoDeus

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 21-05-03 14:08

In article <pan.2003.05.21.12.16.50.825470@tiscali.dk>, XoDeus wrote:
> Hej. Nu har jeg fået hjælp til at kompilere min kerne til at virke under
> mit system men det virker stadig ikke! ACPI virker nogenlunde, jeg kan

http://wwwhome.cs.utwente.nl/~berensch/compaq.html

Derudover kan jeg sige, at det lader til (efter at have læst lidt på
lektien) at din dårlige batterilevetid skyldes 2 ting: manglende ACPI
features og clockscaling support (= når cpuen ikke bliver brugt meget,
så kører vi ned i hastighed for at spare på batteriet).

Begge dele skulle være at finde i en 2.5 kerne (hvis du har lyst til
at eksperimentere). Ellers må du til at patch en 2.4 kerne :-/

Thomas, Vanløse

Fra : XoDeus

Dato : 21-05-03 14:28

On Wed, 21 May 2003 13:08:19 +0000, Thomas S. Iversen wrote:

> http://wwwhome.cs.utwente.nl/~berensch/compaq.html
Hej Thomas mange tak for at du stadig gider hjælpe. Jeg håber at jeg kan
hitte ud af at patche denne kerne! Eller skulle jeg prøve 2.5? Hvis det er
ligeså let at lave en konfiguration af kernen så kunne det være at jeg
skulle prøve! Jeg håber at Det på et snarligt tidspunkt giver pote!

P.s. Jeg vidste sq ikke at polakker (ligesom jeg) kunne lave sådannogle
fidusser!

Fra : XoDeus

Dato : 21-05-03 14:33

Så lige et spørgsmål mere! Hvordan patcher man en kerne?

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 21-05-03 14:40

In article <pan.2003.05.21.13.32.55.857043@tiscali.dk>, XoDeus wrote:
> Så lige et spørgsmål mere! Hvordan patcher man en kerne?

Under antagelse af /usr/src/linux-2.4:

cp patch.diff /usr/src/linux-2.4
cd /usr/src/linux-2.4
patch --dry-run -p1 < patch.diff

Hvis ovenstående ikke giver noget med rejected chunks, så:

patch -p1 < patch.diff

Derefter make menuconfig dep bzImage modules osv.

THomas

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 21-05-03 14:42

In article <pan.2003.05.21.13.28.21.960129@tiscali.dk>, XoDeus wrote:
> skulle prøve! Jeg håber at Det på et snarligt tidspunkt giver pote!

Det må man håbe. 2.5 kernene er udviklingskerner og du kan komme ud
for overraskelser, men på den anden side er det også der det nyeste og
mest interessante kode er.

Thomas

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 21-05-03 14:44

"XoDeus" <mariuszc@tiscali.dk> writes:

> [...]
> ligeså let at lave en konfiguration af kernen så kunne det være at jeg
> skulle prøve! Jeg håber at Det på et snarligt tidspunkt giver pote!

Medmindre du ved, hvad du laver, skal du ikke prøve 2.5. Den er endnu
i udviklingsfase og ikke just stabil.

Patch af en kerne (fra din næste post) kan ske med patch(1).

/Rasmus

Eat right, exercise regularly, die anyway.

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 21-05-03 16:41

Kan man ikke sætte et apt-get op for redhat og simpelthen installere en
standardkerne med apt-get?

Hilsen Claus

Fra : Bo Simonsen

Dato : 22-05-03 00:01

To: Claus Christian Larsen <claus@linuxwaves.com>
Re: Re: ACPI : Kernelkompilering fortsat
By: Claus Christian Larsen <claus@linuxwaves.com> to dk.edb.system.unix on Wed May 21 2003 18:41:21

> Kan man ikke sætte et apt-get op for redhat og simpelthen installere en
> standardkerne med apt-get?

I teorien burde det kunne lade sig gøre.

Prøv med en apt-cache search kernel , og se hvad der af valgmuligheder.

Mvh.
Bo