dim form
Fra : fcjensen

Dato : 21-05-03 10:18

Hej Jeg har en side vari.asp

I den fil har jeg en
dim hold1, hold2, hold3, hold4
hold1 = 0
hold2 = 2
hold3 = 6
hold4 = 7

Men så vil jeg gerne have en admin side. Hvor det er muligt at
lave om på variablerne 0,2,6,7..
Måske via en <form> Kan de lade sig gøre???

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-05-03 10:52

fcjensen skrev:

> dim hold1, hold2, hold3, hold4
> hold1 = 0
> hold2 = 2
> hold3 = 6
> hold4 = 7
>
> Men så vil jeg gerne have en admin side. Hvor det er muligt at
> lave om på variablerne 0,2,6,7..

Du kan ikke lave om på tildelinger der står direkte i din kode
(hardcodet). Men du kan fx ændre dine variable til at være session-
eller applicationvariable - de kan så ændres fra en adminside. En
anden mulighed er at lægge tallene i en database.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : fcjensen

Dato : 21-05-03 11:05

Okay... tak for det... Det var da surt... For det kræver jo en del
læsning at klare da jeg er noob hehe

Jens GyldenkærneClausen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

Fra : Andreas Møller

Dato : 21-05-03 11:11

fcjensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Okay... tak for det... Det var da surt... For det kræver jo en del
> læsning at klare da jeg er noob hehe

Læs om session her på HTML.DK

http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion12.asp

Giver en hurtig og nem introduktion... ikk.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-05-03 11:18

fcjensen skrev:

> Okay... tak for det... Det var da surt... For det kræver jo en
> del læsning at klare da jeg er noob hehe

Ikke nødvendigvis. Hvis dine variable skal gælde for alle brugere
kan du lægge dem i Application-objektet. Man bruger dem på samme
måde som almindelige variable - se fx her:

<%
' Tildeling af værdier
Application("hold1") = 3
Application("hold2") = 5

' Læsning af værdier:
Dim hold1

hold1 = Application("hold1")

%>

Applicationvariable kan ses af alle aspsider på dit site.

NB: Læs gerne min signatur inden du svarer. Hvis du vil have hjælp
herfra er det en god ide at følge de normer der gælder i gruppen og
på usenet generelt - herunder at citere som det er angivet i min
signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : fcjensen

Dato : 21-05-03 11:38

> [...]
og
> på usenet generelt - herunder at citere som det er angivet i min

Jamen det lyder jo meget fornuftigt...

Men jeg har mine variabler i "vari.asp"
og vil gerne ha en "admin.asp" hvor jeg kan lave alle variablerne
om... Det forstår jeg ikke rigtig hvordan det kan lade sig gøre.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-05-03 12:27

fcjensen skrev:

> [...]

Læs lige ovenstående én gang til.

> Det forstår jeg ikke rigtig hvordan det kan lade sig gøre.

Jeg vil gerne prøve at hjælpe dig videre - men kun hvis du er
villig til at følge de råd du får.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : fcjensen

Dato : 21-05-03 15:51

Jens Gyldenkærne Clausenwrote
edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Jeg vil gerne prøve at hjælpe dig videre - men kun hvis du er
> villig til at følge de råd du får.

Ja okay... fair nok