MS Windows
briani 27239
UPS jeg har slettet min ene dos partition.
Fra : Mooze

Dato : 21-05-03 07:28

Hej,

Jeg er kommet til og slette pertitionen på min ene HDD, er der nogen
mulighed for at oprette den igen således at man kan få fat i al dataen på
den, eller bare få fat i dataen på en anden måde?

Casper.

Fra : jens

Dato : 21-05-03 08:58

"Mooze" <d@fg.gt> skrev i en meddelelse
> [...]
> mulighed for at oprette den igen således at man kan få fat i al dataen på
> den, eller bare få fat i dataen på en anden måde?

Formater den med fat32 igen.

Derefter kan pcinspector filerecovery finde det meste igen.

http://www.pcinspector.de/file_recovery/faq.htm

Mvh Jens

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 21-05-03 11:44

On Wed, 21 May 2003 09:58:27 +0200, "jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote:

>Formater den med fat32 igen.
>
>Derefter kan pcinspector filerecovery finde det meste igen.
>
>http://www.pcinspector.de/file_recovery/faq.htm
>
>Mvh Jens

Det er noget nær det dårligste råd du kan give. Det mest kostbare i en
FAT partition er FAT, og den ødelægges ved denne fremgangsmåde.

Proceduren er intet at gøre før den præcise fremgangsmåde er kendt, og
resultatet er kendt på forhånd.
--
Svend Olaf

Fra : jens

Dato : 21-05-03 11:50

"Svend Olaf Mikkelsen" <svolaf@inet.uni2.dk> skrev i en meddelelse

> Det er noget nær det dårligste råd du kan give. Det mest kostbare i en
> FAT partition er FAT, og den ødelægges ved denne fremgangsmåde.

Tjae...., den er jo ødelagt da partitionen er slettet.

> Proceduren er intet at gøre før den præcise fremgangsmåde er kendt, og
> resultatet er kendt på forhånd.

Det kan man sige, men det er den eneste metode jeg kender og som jeg har set
virke før.

Mig bekendt findes der ikke noget "free" eller billigt der kan hente data
fra en partition som ikke eksisterer.

Pcinspectoren kan finde data op til 7 gange efter en formatering påstår de,
jeg har prøvet efter 2 gange formatering og det virkede fint.

Mvh Jens

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 21-05-03 14:21

On Wed, 21 May 2003 12:50:17 +0200, "jens" <mkg@jellingnet.dk> wrote:

>Tjae...., den er jo ødelagt da partitionen er slettet.

Hvis situationen er som beskrevet, og en ekspert kommer til maskinen,
tager det ca. 1 minut at genskabe partitionen, alt inklusive.

Hvis man følger dit råd, og den samme ekspert kommer til maskinen, kan
situationen være sådan at han ikke kan løse problemet i løbet af 3 år.
--
Svend Olaf

Fra : jens

Dato : 21-05-03 14:31

> Hvis situationen er som beskrevet, og en ekspert kommer til maskinen,
> tager det ca. 1 minut at genskabe partitionen, alt inklusive.

Hvis du ved det, så fortæl hvordan.....
Ellers er muligheden jo ikke til stede.

Jeg vil da gerne lære hvordan en slettet c part genskabes.
Men jeg gider ikke høre om en der kender en som siger han er ekspert, det
løser jo ingenting for mig.

Jeg har ofte en disk hvor jeg har slettet en part og så kommer i tanke om at
jeg lige skulle bruge det der lå i
mig\hentet\fundet\sværttilgængeligt.........

Det kan filerecovery, hvordan gør man ellers ?
Eller det er måske hemmeligt ?

Mvh Jens

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 22-05-03 21:52

On Wed, 21 May 2003 15:31:19 +0200, "jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote:

> [...]
>jeg lige skulle bruge det der lå i
>mig\hentet\fundet\sværttilgængeligt.........
>
>Det kan filerecovery, hvordan gør man ellers ?

Det er ikke hemmeligt, men for indviklet at komme ind på her. Søg. Det
korte af det lange er, at hvis man ikke ved lige præcis hvordan og
hvorfor, så skal man kun anbefale metoder, hvor data kopieres til en
anden disk, uden at der skrives til problemdisken.

Jeg kan ikke tro at forudgående formattering skulle være en
forudsætning for at bruge det nævnte program, og i hvert fald findes
programmer, som kan fungere, uden at der skrives.
--
Svend Olaf

Fra : jens

Dato : 22-05-03 22:07

> [...]
> hvorfor, så skal man kun anbefale metoder, hvor data kopieres til en
> anden disk, uden at der skrives til problemdisken.

Ja.
Problemet er her at det kan filerecovery ikke, den kan kin læse en
formateret disk.
(Hvilket windows også "kun" kan.)

> Jeg kan ikke tro at forudgående formattering skulle være en
> forudsætning for at bruge det nævnte program,

Måske ikke, windozer kan bare ikke læse upartitionerede diske.

< og i hvert fald findes
> programmer, som kan fungere, uden at der skrives.

Muligvis, men du ved hvad der skal søges efter, så kom med et link lissom vi
andre gør når vi påstår noget.

Hvis man ved hvilket program man skal søge efter, eller bare den rigtige
nørd benævnelse for den funktion man mangler tager det nogen sekunder i
google, ellers kan det tage timer................

Kom med et link der underbygger din påstand, og som ikke koster halen af en
jumbojet, så er jeg da meget interesseret.

(Ellers ved jeg at en formatering med samme filsystem og filerecovery løser
det gratis)

Hvorfor er det iøvrigt for indviklet at forklare her ?

Mvh Jens