skal vandet tappes af centralvarmeanlægget~
Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 20-05-03 23:29

Jeg har fjernvarme og har netop lukket for varmen - skal jeg tappe vandet af
anlægget?
TIA
Jakob

Fra : Frederiksen

Dato : 20-05-03 23:41

> Jeg har fjernvarme og har netop lukket for varmen - skal jeg tappe vandet
af
> anlægget?

Nej, af to grunde. Det er nemmere at lade være, og iltet vand er ikke en god
ting i en radiator (den ruster).

Mvh Maria

Fra : Roberto Saldo

Dato : 21-05-03 07:36

Frederiksen wrote:

> af
>
> Nej, af to grunde. Det er nemmere at lade være, og iltet vand er ikke en god
> ting i en radiator (den ruster).

Nemlig, men du kan dreje shunten så der ikke løber vand ud til radiatorerne.

--
Med venlig hilsen/Best regards

Roberto Saldo, Consultant, System Developer, M.Sc.

Your system which soared/so freely on gliding wings/now hangs frozen and blue

Haiku by Alan Tuplin

Fra : kim rasmussen

Dato : 21-05-03 07:22

hej jacob
Netop af de grunde som Maria nævner ,hvis der kommer luft/ilt ind i
centralvarme anlægget begynder der at ske en tæring.Desuden skal du bruge
det vand der er i anlægget til at producere varmt brugsvand.

Kim Rasmussen
Blikkenslager

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 21-05-03 19:18

Tak for rådene. Jeg fylder vand på igen (jeg havde tømt anlægget, fordi jeg
havde et par radiatorer nede i.f.m. gulvlægning).

VH
Jakob