gratis drako-magnets
Fra : Jesper Hansen

Dato : 20-05-03 20:49

Hej NG.
Jeg har lige set et indslag i TV-avisen om et firma, der har udleveret
"Drako-magnets" til børn på 185 skoler; i nogen tilfælde imod skolens
ønsker. Samtidig kørers massiv TV-reklamer. Meningen er at presse/lokke
børnene til at samle på magneterne. Samme firma importerer Pokemon.

Hvis du synes, det er for meget, kan du skrive til firmaet her:
import@scan-choco.dk

Jesper

Fra : Olesen

Dato : 20-05-03 21:31

"Jesper Hansen" <bordum.hansenNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> børnene til at samle på magneterne. Samme firma importerer Pokemon.
>
> Hvis du synes, det er for meget, kan du skrive til firmaet her:

Ufattelig du har så meget imod dêt...
Børnene synes vel det er fjong, og de
har alligevel så mange lommepenge,
de ligeså godt kan bruge det på sundt
"gammeldaws" legetøj, som sidde timer
foran en lam PC skærm.

Hvis du ser et scenario, hvor børnene plager
forældrene efter flere drako-magneter, så er
det ikke børnenes skyld, men forældrenes, som
aldrig nåede at lære børnene at der er en grænse...

Synd folk har ondt i røven, og det viser blot,
ALLE har for MEGET og de FÅ som ikke
har så meget, skal fratages den glæde
at få et stykke harmløst legetøj forærende....føj.

MVH

Fra : vadmand

Dato : 20-05-03 22:05

> [...]
> ALLE har for MEGET og de FÅ som ikke
> har så meget, skal fratages den glæde
> at få et stykke harmløst legetøj forærende....føj.

"He gives the kids free samples
Because he knows full well
That today's ynoun innocent faces
wil be tomorrows clientele."

Tom Lehrer: "The old dope peddler"

Per V.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-05-03 00:10

vadmand wrote:

> Tom Lehrer: "The old dope peddler"

Jeg kan se, at du har den rette musikalske opdragelse, når du sådan går
og citerer Lehrer og Silverstein. Det gør det lidt nemmere at bære over
med dig, når du skriver "osse". Jeg genlæste forleden Sam og Silo, hvor
jeg lagde mærke til, at det ikke er en ny dille.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Lars Christensen

Dato : 21-05-03 00:49

On Tue, 20 May 2003 22:31:16 +0200, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:

> [...]
>ALLE har for MEGET og de FÅ som ikke
>har så meget, skal fratages den glæde
>at få et stykke harmløst legetøj forærende....føj.

I dag legetøj i morgen extacy og heroin

--
/LC

Fra : Michael Petersen

Dato : 21-05-03 11:24

Lars Christensen <spamtrap@zunzhine.dk> mumbled something in

> I dag legetøj i morgen extacy og heroin

hvor sagde du den skole lå henne ???

at sammenligne gratis vareprøver på legetøj med hård narko er måske lidt
overdrevet.

--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my disc?
Skal du til Roskilde Festival ? Så tjek denne side
http://roskildeforum.around.dk

Fra : Morgan Jones

Dato : 21-05-03 07:07

Lyder for mig mere som et spørgsmål om opdragelse end noget andet. Jeg kan
ikke se den store forskel ift. når skidtet er med i Anders And bladet,
bliver givet væk i en forretning eller andet.

Morgan

Fra : Anja Holdum

Dato : 21-05-03 08:50

--
Jeg kan
> ikke se den store forskel ift. når skidtet er med i Anders And bladet,
> bliver givet væk i en forretning eller andet.

Jo jeg vælger om jeg vil købe Anders And bladet men jeg har ikke noget valg
når det bliver uddelt foran min søns skole...
Anja

Tjek www.holdum.dk

Fra : Kevin

Dato : 21-05-03 10:15

d. 21/05/03 8:07 ytrede Morgan Jones

> [...]
> ikke se den store forskel ift. når skidtet er med i Anders And bladet,
> bliver givet væk i en forretning eller andet.

Det er altså i en skole!
Vh kevin

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 21-05-03 11:33

> [...]
> ønsker. Samtidig kørers massiv TV-reklamer. Meningen er at presse/lokke
> børnene til at samle på magneterne. Samme firma importerer Pokemon.

Lige et spørgsmål til dette.
Kan en skole ikke nægte uvedkommende adgang til skolens område? På mig
virker det forkert at en tilfældig voksen mand kan gå ind på området og
henvende sig til børnene. Hvis det sker så må man da kunne smide ham ud
igen...?
I princippet kunne det lige så godt være et mindre uskyldigt ærinde han kom
i.

Fra : Lars Christensen

Dato : 21-05-03 13:11

On Wed, 21 May 2003 12:32:45 +0200, "Jakob Nielsen" <jn@no.mail.no>
wrote:

> [...]
>igen...?
>I princippet kunne det lige så godt være et mindre uskyldigt ærinde han kom

Jo det kan en skole godt. Det har de i de fleste tilfælde også. Men så
går manden hen til f.eks. skolefritidsordningen. Og giver pakken med
legetøjet til en pædagog og siger højt mens alle børnene hører på det.
"Her har du en masse rart legetøj som du kan dele ud til alle de små
søde børn" Det lægger jo et vidst pres på pædagogen til at udlevere
legetøjet.

--
/LC

Fra : J W Nielsen

Dato : 22-05-03 14:37

Hej...
Nu så jeg kun udsendelsen "partielt", men jeg forstod det sådan, at
direktøren for Scan-Choco faktisk beklagede det skete og lovede, at det
ville de ikke gøre igen... Det er der vel heller ikke de store chancer for
med sådan en pressedækning !!!
Er der så grund til at sende manden flere hundrede mails ? - Det synes jeg
ikke !

Mvh
Jørgen

Fra : Carsten Riis

Dato : 21-05-03 15:14

J W Nielsen wrote:

> [...]
> med sådan en pressedækning !!!
> Er der så grund til at sende manden flere hundrede mails ? - Det synes jeg

Tja, så kan han jo se hvor irriterende det er med uopfordrede
henvendelser.

At han så måske er ligeglad fordi han tjener på sine uopfordrede
henvendelser.

Tja, det vel ligesom Biva-damen, der laver Danmarks dårligste
tv-reklamer. Hun griner hele vejen ned til banken.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk