Linksys BEFSR41 Router hvad er din erfarin~
Fra : Stefan

Dato : 20-05-03 15:41

www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1674757894

Jeg overvejer at købe denne, men kunne godt lige tænke mig at høre om både gode
som dårlige erfaringer først.

Nogen der ved om den har nogen kendte bugs som endnu ikke er løst?

Er den nem eller svær at konfigurere?

--
Venlig hilsen
Stefan

Fra : Kim Schroeder

Dato : 21-05-03 02:24

"Stefan" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse news:W8rya.1830$GY3.202@news.get2net.dk...
> www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1674757894
>
> Jeg overvejer at købe denne, men kunne godt lige tænke mig at høre om både gode
> som dårlige erfaringer først.

Det tog mig ikke længere tid at sætte den op end det tog at tilslutte den. Havde en aftale
med tdc om, at jeg ringede, når den dukkede op med posten, da linien skulle laves om
fra atm til pppoe. 20 min efter jeg havde ringet var linien lavet om, og derefter var det
blot et spørgsmål om at flytte stikket i Siemens adsl-adapteren fra atm-stikket til
10bt-stikket.
Setup tilgås let fra enhver browser (husk at lave standardadgangskoden om).

Efter en opgradering af firmwaren (tog 1 min) kunne jeg tilmed spille EverQuest
uden at blive skulle bruge porttriggering (var nødvendigt med den gamle firmware,
da jeg ellers blev disconnected hvert 15. min)

> Nogen der ved om den har nogen kendte bugs som endnu ikke er løst?

Ikke var jeg har hørt eller læst om.

>Er den nem eller svær at konfigurere?

Meget nem vil jeg sige - mine kvaler kom først, da jeg skulle have min Win XP
og hustruens Win 98 SE til at kommunikere, men det havde intet med routeren
at gøre og er en hel anden historie
(læs evt. mine tråde desangående her i gruppen og ims-windows gruppen).

mvh
Kim

Fra : Stefan

Dato : 21-05-03 14:12

"Kim Schroeder" <nospamtome@myorange.dk> wrote in message

> Setup tilgås let fra enhver browser (husk at lave standardadgangskoden om).

Det bliver nyt for mig, jeg har kun prøvet at konfigurere via telnet eller
hyberterminal, men konfiguration via browser bliver det bestemt ikke sværer af

> Meget nem vil jeg sige -

Det lyder godt, jeg tror jeg vil prøve den.

Du/eller andre i denne NG har vel ikke tilfældigvis prøvet at køre en FTP server
bag denne router? I så fald havde du nogen problemer med det?

--
Venlig hilsen
Stefan

Fra : Kim Schroeder

Dato : 21-05-03 23:56

"Stefan" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse news:JWKya.3099$lb4.2853@news.get2net.dk...
[snip]
> Du/eller andre i denne NG har vel ikke tilfældigvis prøvet at køre en FTP server
> bag denne router? I så fald havde du nogen problemer med det?

De eneste erfaringer jeg har med routeren i FTP-sammenhæng er, når jeg bruger
WS-FTP til at uploade til diverse hjemmesider, og her er der ingen problemer -
men det er jo ikke helt det samme.
Hvis du altid vil have hul igennem på bestemte porte er det nemt at lave i menuen
'port-triggering' i steup-menuen (bedste svar jeg kan give - har aldrig kørt FTP server)

Ok - tjekkede lige manualen for et mere begavet svar og måske kan følgende bruges:

"6. I need to set up a server behind my Router.

To use a server like a web, ftp, or mail server, you need to know the respective
port numbers they are using. For example, port 80 (HTTP) is used for web;
port 21 (FTP) is used for FTP, and port 25 (SMTP outgoing) and port 110
(POP3 incoming) are used for the mail server. You can get more information
by viewing the documentation provided with the server you installed. Follow
these steps to set up port forwarding through the Router's web-based utility. We
will be setting up web, ftp, and mail servers.
A. Access the Router's web-based utility by going to http://192.168.1.1 or the
IP address of the Router. Go to the Advanced => Forwarding tab.
B. Enter any name you want to use for the Customized Application.
C. Enter the Ext. Port range of the service you are using. For example, if you
have a web server, you would enter the range 80 to 80.
D. Check the protocol you will be using, TCP and/or UDP.
E. Enter the IP address of the PC or network device that you want the port
server to go to. For example, if the web server's Ethernet adapter IP address
is 192.168.1.100, you would enter 100 in the field provided. Check
"Appendix F: Finding the MAC Address and IP Address for Your Ethernet
Adapter" for details on getting an IP address.
F. Check the Enable option for the port services you want to use. Consider the
example below:
Customized Ext. Port TCP UDP IP Address Enable
Application
Web server 80 to 80 X X 192.168.1.100 X
FTP server 21 to 21 X 192.168.1.101 X
SMTP (outgoing) 25 to 25 X X 192.168.1.102 X
POP3 (incoming) 110 to 110 X X 192.168.1.102 X
When you have completed the configuration, click the Apply button."

Manualen til routeren kan i øvrigt findes her (More information - User Guide) :

http://www.linksys.com/Products/product.asp?grid=34&scid=29&prid=20

mvh
Kim

Fra : Stefan

Dato : 22-05-03 15:47

> [...]
menuen
> 'port-triggering' i steup-menuen (bedste svar jeg kan give - har aldrig kørt

OK, jeg fiskede efter om nogen evt. havde været ude for at denne router kunne
finde på at smide brugere af en FTP server, 'fryse' eller andre sjove ting.

:

> http://www.linksys.com/Products/product.asp?grid=34&scid=29&prid=20

Ja, jeg har faktisk allerede checket op på denne router på hjemmesiden, og jeg
må sige at der er bedre information end på mange andre fabrikater jeg har haft
med i mine overvejelser, FAQ'en er mere omfattende og udpenslende end jeg har
set andre steder. Men man kan være sikker på at hvis nogle har haft dårlige
erfaringer med denne router, så er de ikke at finde på producentens hjemmeside

Jeg har besluttet mig, jeg køber den og håber på at den ter sig ordentlig.

--
Venlig hilsen
Stefan