Wireless Lan IBM PC card - krypteringsnøgl~
Fra : Niels Henrik Egebjer~

Dato : 20-05-03 11:38

Hej NG!

Jeg har et IBM Wireless LAN PC Card - 128 WEP krypt.

Når jeg skal angive krypteringsnøglen kan jeg vælge mellem Alphanumeric
(0-9; a-z) eller Hexadecimal.

Problemet: Det netværk jeg skal koble mig på har et "@" i krypteringsnøglen.
Jeg har ikke haft problemer på andre netkort, men på dette kan jeg ikke
indtaste et @ i feltet hvis jeg vælger Alphanumeric. Vælger jeg HEX vil jeg
mene at "@" = 40, men nej! Det duer heller ikke!

Jeg har hentet seneste version af IBM's client manager til Wireless og
problemet er det samme.

Nogle gode idéer

mvh
Niels Henrik Egebjerg

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 25-05-03 09:48

"Niels Henrik Egebjerg" <nhe@mail.dk> wrote in

> Problemet: Det netværk jeg skal koble mig på har et "@" i
> krypteringsnøglen. Jeg har ikke haft problemer på andre netkort, men
> [...]

Sådan virker det ikke. Når du indtaster en passphrase (alfanumerisk) så
omsættes den via en algoritme til 128 bit nøgle. Du kan ikke bruge en
ascii-tabel til at omsætte fra passphrase til hex-nøgle.

Jeg ved ikke hvordan du løser problemet med IBM's software (har det selv)
men naboens SMC software viser den hex-nøgle, der svarer til en indtastet
passphrase. Du må ud at søge ...

Mvh. NKJensen