ferie
Fra : Lykke

Dato : 20-05-03 08:44

blot et spørgsmål fra en hjælper.
hvorfor er det så svært for jer- med et handicap, at planlægge ferie, for
derefter at give besked til os hjælpere?
jeg tænker at jo hurtigere I ved hvornår det skal være, jo lettere må det
være at få hjælperne med!
nogle af os har også mand o.e. børn der stiller krav til valg af vores
ferie.
er det en selvfølge at I "nu vil af sted", og så følger staben med, de er jo
bare ansat?
det kunne være interessant at høre om jeres fremgangsmåde.

Med venlig hilsen

hjælper på 7´nd år.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 20-05-03 13:56

Lykke [rodin@nyka.dk] skrev:

> hvorfor er det så svært for jer- med et handicap, at planlægge ferie,
> for derefter at give besked til os hjælpere?

Hvis det passer ind i vagtplanen, at forlade hjemme adskillige døgn i
træk, så er der vel ikke noget problem...

Derimod:
Hvis man som hjælper forventer, at vagtplanen indeholder f.eks. 40
timer/uge fordelt over x antal dage, så er det IMHO ikke rimeligt at
brugeren pludseligt, med kort varsel, omstrukturerer vagtplanen til, at
være mange døgn i træk.

Hos os (jeg er hjælper, min samlever er bruger af §77) prøver vi altid,
at tilrettelægge ferie efter hvorledes de ansatte kan arbejde.
For det er jo ikke nemt, at have ansatte der har 3x10 timer/uge, hvis
disse 30 timer skal afholdes på Nordkap...
Det er en svær kabale, men det må jo nødvendigvis være hjælperen der
siger "holdt stop, jeg kan ikke arbejde 24 timer/døgn i uge 30+31, for
så at have fri i de efterfølgende 10-11 uger"

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk